7 kérdés, amelyre választ kell, hogy adjon a Buyer Persona
Nincs inbound marketing kampány Buyer Persona nélkül.Hogyan lehet megfogalmazni a kampányunk üzenetét, ha nem tudjuk, hogy kihez szólunk? Hogyan tudjuk kiválasztani az eszközöket? Hogyan állítjuk össze a tartalmakat? Leginkább sehogy. A komplett kampányunk elbukhat azon, ha nem ismerjük elég jól a célcsoportunkat.
(A decemberi webináriumon komplett útmutatót és sablont kapsz a Buyer Persona elkészítéséhez.)
Mégis mit jelent az, hogy elég jól ismerni a célcsoportot? Ha az alábbi kérdéskörökre van válaszunk a Buyer Personát illetően, akkor már bátran belevághatunk a kampánytervezésbe.
1) Milyen demográfiai adatokkal rendelkezik?
Érdemes ezzel kezdeni az adatgyűjtést, hiszen viszonylag könnyen beszerezhetőek ezek az információk és máris egy személyesebb kép körvonalazódik a célcsoportunkról.
2) Mi a foglalkozása és milyen pozíciót tölt be?
Ha B2C területen dolgozunk, akkor ezek az információk egy kicsit tovább árnyalják a képet, azonban B2B területen hatalmas jelentőséggel bírnak.
3) Hogyan telik egy napja?
Ez a kérdéskör meglehetősen sokrétű, igazítsuk a saját iparágunkhoz, hiszen mi magunk tudjuk a legjobban, hogy mely információk fontosak igazán.
4) Mi okoz neki gondot, mi jelent problémát a számára?
Marketingesként nem terméket vagy szolgáltatást árulunk, hanem megoldást a problémákra, így nem is kell ragozni ennek a kérdéskörnek a jelentőségét.
5) Mi képvisel értéket a számára?
A gyorsaságot részesíti előnyben vagy inkább a minőséget? Esetleg csak az ár számít? Tudnunk kell, hogy mivel érhetünk célt.
6) Honnan szerzi be az információit?
Ha szeretnénk tőle valamit, akkor ott kellene lennünk, ahonnan tájékozódik.
7) Milyen elvárásai és félelmei vannak egy terméket vagy szolgáltatást illetően?
Sok mindenben segít ez a kérdéskör, például abban is, hogy az esetlegesen felmerülő kifogásait már idejekorán el tudjuk kerülni.
Ha ezeket a kérdéseket körbejárjuk és begyűjtjük a válaszokat, akkor már egészen jól ismerjünk a vevőt. Nem csak úgy általában, hanem elég alaposan ahhoz, hogy konkrét személyként beszéljünk róla, és máris tudjuk kihez hangolni a kampányunk elemeit.
Garantáltad jobban fogod érteni a vevőid óhaját.