A Facebook királyai
A „Facebook Awards” a legjobb kreatívokat ünnepli a Facebook-on. A díjakat minden évben egy rangos szakmai zsűri ítéli oda, és több ezer kampány közül választják ki az arra érdemeseket. 2014-ben 80 országból érkeztek pályamunkák.
Ha úgy gondolod, hogy a Facebook csak kidobott pénz az ablakon, és valójában nincs sok értelme, akkor nézd meg a Facebook-Studio oldalát. Ha Facebook kampánytervezés előtt állsz, akkor is érdemes körülnézni, mert remek inspirációt nyújt.
Két kampányt szeretnék kiemelni, melyek megmutatják, hogy mit is jelent az, hogy a Facebook szórakoztatásra való, illetve hogy milyen módon érdemes a közösségi oldalt egy komplexebb kampány indikátoraként kezelni.
1. Bentley temetés
Egy különc brazil milliomos kihirdette a Facebook oldalán, hogy eltemeti a félmillió dolláros Bentley-jét a házának a kertjében. Pontosan úgy kívánta ezt tenni, ahogy az egyiptomi fáraók is eltemették a kincseiket.
Hatalmas felháborodást keltett. A hírt gyorsan felkapta a sajtó is, így rendkívüli publicitást kapott. Élőben közvetítette a tévé azt is, amikor egy buldózer kiásta a gödröt az udvaron, amibe majd a Bentley-t temetik.
Eljött a temetés napja. Riporterek és tudósítók hada állt készenlétben, hogy élőben közvetítse a temetést. Már éppen elkezdték leengedni a kocsit a gödörbe, amikor a milliomosunk megálljt kiáltott. Ott, a kamerák kereszttüzében elmondta, hogy valójában igaza van azoknak, akik ezt abszurdnak tartják. Hiszen értelmetlen volna eltemetni egy ilyen nagy értékű autót. Azonban az egészséges emberi szervek sokkal értékesebbek, mint egy ilyen autó, mégis nap, mint nap képesek vagyunk „elföldelni” azokat, ahelyett, hogy másoknak adományoznánk.
A kampányt az ABTO, a Brazil Szervátültetési Szövetség rendelte meg.
Mindösszesen hat alkalommal posztolt a Bentley temetéssel kapcsolatban a kampány központi figurája, a milliárdos Chiquinho Scarpa gróf, és 22 millió dollárnyi média megjelenést kapott a tévékben, újságokban, rádiókban, internetes portálokon. A szervadományozás 31,5 %-kal nőtt egyetlen hónap alatt.
A kampányról készült filmet itt nézheted meg.
2. A világ leghosszabb padja
A kampányt az Apenzeller Sajt rendelte meg.
Apenzeller egy svájci település, és a kampány során a világ leghosszabb padját készítették el. Apenzeller fapadja eredetileg csak 3 személyes volt, de a Facebookon csatlakozóknak azt ígérték, hogy kapnak egy személyes helyet a padon és egy névtáblát. A valóságban megpróbálták lekövetni a pad virtuális növekedését, végül a pad 1 km 13m 32 cm hosszú lett, melyet közjegyző előtt és hatalmas vendégsereg részvételével avattak fel.
Apenzellernek ez világhírnevet és számtalan média megjelenést hozott. Csak a Facebook-on keresztül 66 országban, több mint félmillió ember szerzett tudomást az Apenzeller sajtról.
A kampány összefoglaló filmjét itt tudod megnézni.