Az ellenállhatatlan csali
Az inbound marketing kapcsán sokszor hivatkozunk az adatok fontosságára. Az ügyfelek azonban nem szeretik kiadni a személyes adataikat. A marketingösztönző vagy csali segít nekünk feloldani ezt az ellentmondást.
A csalival a célunk nem az eladás, hanem az edukáció.
A marketingösztönző az, amit a látogatónak adunk az adataiért cserébe, vagy azért, hogy az ügyfelünkké váljon, vagy azért, hogy még többet vásároljon tőlünk. Tehát egy inbound marketing kampányon belül is megkülönböztethetünk többféle csalit. Más-más ösztönzővel indukáljuk a további érdeklődést a vásárlás különböző fázisaiban lévő látogatóknak.
Nézzük milyen formátumokat érdemes használnunk az egyes vásárlási szakaszokban:
1. fázis – A lehetséges vevő tudja, hogy van valamilyen problémája, és erre megoldást keres.
- ingyenes útmutatók, tippek, tanácsok
- ingyenes e-book-ok
- ingyenes ellenőrző listák, sablonok
- ingyenes videók
- stb.
2. fázis – A lehetséges vevő elismeri, szüksége van egy olyan
megoldásra, mint a miénk.
- ingyenes webináriumok
- esettanulmányok
- ingyenes példák
- termék specifikus leírások, bemutatók
- katalógusok
- stb.
3. fázis – A lehetséges vevő orvosolni akarja a problémáját, kész a vásárlásra.
- ingyenes kipróbálási lehetőség
- bemutató példány, demó
- ingyenes konzultációs lehetőség
- ajánlatok
- kuponok
- stb.
A csali gyakran valamilyen írásos anyag, ami letölthető a weboldalunkról, de nem kell ehhez mindenáron ragaszkodnunk, nyugodtan szabadon engedhetjük a fantáziánkat. Azt azonban mindenképpen szem előtt kell tartanunk, hogy csak akkor lesz hatékony a marketingösztönzőnk, ha értékkel bír a Buyer Persona számára. Értelem szerűen több Buyer Personához, több ösztönző dukál.
A marketing csali azonban önmagában még nem működik, szükség van CTA-ra, landing oldalra, köszönő oldalra, e-mail marketingre, közösségi médiára… Amennyiben egy-egy kampány épül köré, úgy a csali lesz a kampányunk alapvető mozgatórugója.