Csali és a landing oldal szerepe az inbound kampányban

Inbound marketing kampány 3. rész

A célcsoportot a weboldalra csalogatni leginkább valamilyen ösztönzővel lehetséges, amit csalinak nevezünk.

A csali sokféle dolog lehet, sokféleképpen lehet csinálni. URL

Mire van szükség a kampány indításához?

Csali téma

Mi az a probléma, ami szerinted a célcsoportodat biztosan érdekelni fogja, és amire a válaszokat a csali formájában meg tudod adni.

Ezzel kapcsolatban rengeteg Facebook csoportban találsz kérdéseket, amiket a célcsoportod feltesz. Nemzetközi csoportokban is érdemes körülnézned, például a Quora sok magyar hozzászólással lehet találkozni.

Az ügyfélszolgálaton feltett kérdések is nagyon értékesek lehetnek, amik a support-ra, e-mail-re, telefonra, vagy személyesen érkeznek az eddigi ügyfelektől.

Ezekből a kérdésekből lehet minőségi témát meríteni a csalihoz.

A website belső keresőjében is kereshetnek olyan tartalomra, amire esetleg nincs tartalmad, akkor ezt el kell készíteni cikk, vagy csali formájában.

Csali készítése

Ha a csali e-book lesz, meg kell írni, fel kell tölteni a tárhelyre, ahonnan majd letölthetik. Ha kész az e-book, szükség lesz egy landing oldalra, ahol pontosan informálhatod a látogatókat arról, hogy pontosan miről is van szó.

Ha webinárium a csali, akkor elő kell készíteni a webináriumot. Landing oldalt kell készíteni, ahol felsorolhatod a problémáit, az előnyöket. A látogatók erre feliratkoznak, majd várják a webinárium időpontját.

Ugyanez a teendő bármi más formátumú csalinál is.

Landing oldal

Nagyon fontos, hogy a landing oldalon szerepeljen egy online űrlap, mert a csali azért készül, hogy potenciális érdeklődőket, lead-eket szerezzünk. Ez azért nagyon fontos, mert ezzel a technikával tudod szűrni az érdeklődőket, akiket meg tudsz majd a későbbiekben is szólítani.

A feliratkozó form-ot a saját e-mail marketing rendszereddel össze kell kapcsolni, hogy azonnal bekerüljön az adatbázisba a feliratkozó.

Sok landingoldal-készítő szoftver rendelkezik hírlevél integrációval, azaz automatikusan kerülnek az adatok az e-mail marketing szoftverbe. Általában a magyar hírlevél szoftvereknek nincs integrációja, de szinte az összes külföldinek igen. Az is elég, ha a form kódját átmásolod a landing oldalra és azonnal megjelenik a teljes űrlap. Az űrlapot kitöltők pedig rögtön bekerülnek a saját hírlevél rendszeredbe.

Például az InstaPage landingoldal-készítő szoftver saját maga is el tudja menteni azokat az adatokat, amelyeket kérsz az űrlapon, tehát nem muszáj összekapcsolni az e-mail szoftverrel. Ebben az esetben a feliratkozó egy köszönő oldalt kaphat, ahonnan azonnal le tudja tölteni a csalit.

Ilyenkor e-mail visszaigazolást nem kapnak a feliratkozók, mert többségében nem adnak a szoftverek erre lehetőséget, viszont a lead-ek adatai ott maradnak a rendszerben, ahonnan bármikor kiexportálhatod.

Extrém esetben az is lehetséges, hogy készítesz egy landing oldalt az űrlappal, az érdeklődők kitöltik, majd bekerülnek a rendszerbe, amit később kiexportálsz és importálsz a saját hírlevél rendszeredbe.

Ez az eset akkor jellemző, amikor pl. a csali egy 1,5 órás ingyenes tanácsadás, amire jelentkezhetnek az érdeklődők. A lista letöltése után tudod az időpontot egyeztetni velük.

Jó példa is van erre, mégpedig egy coach, aki nem használ sok marketing szoftvert, csupán a landing oldalt. A csalija a saját tudása, amit felajánlott 1,5 órás ingyenes tanácsadásra. A landing oldalon gyűjtötte az érdeklődőket, majd egyeztetés után ment és megtartotta a tanácsadásokat, amiből utána jöttek a nagyobb megbízások.

Manuálisan nagy mennyiségű lead-et kezelni lehetetlen, ahhoz muszáj automatizálni.

Köszönő oldal

A köszönő oldal fontosságáról nem szabad megfeledkezni. Egyrészt ott kell felkínálni letöltésre a csalit, akár egy videó formátumot is lehetséges beágyazni a köszönő oldalra. Nem kell hozzá semmiféle informatikai tudás, egyszerű másolással megoldható. A lényeg, hogy már a köszönő oldalon azonnal tudja fogyasztani azt, amit kért, vagyis a csalit.

Általában, ha más dolgok is vannak letöltésre pl. a videó mellett, akkor szintén a köszönő oldalon a videó alatt sima linkkel kínálható letöltésre.

Persze, az csak egy plusz, ha e-mail-ben is elküldöd számukra, mert nincs mindenkinek ideje azonnal megnézni a csalidat. Érdemes mindkét dolgot használni.

A köszönő oldalon érdemes e-mail címet és akár telefonszámot is feltüntetni, mert előfordulhat, hogy azonnal szeretné valaki felvenni a kapcsolatot veled és ne kelljen neki keresgélnie a honlapon.

Visszaigazoló e-mail

A köszönő oldal után meg kell írni a visszaigazoló e-mail-t, aminek nem fontos a hosszúsága, de amit a landing oldalon ígértél, mindennek szerepelnie kell.

Nagyon eredményes tud lenni, ha a csali témájával releváns cikkek szerepelnek a blogon, mert a cikkekben is el lehet helyezni olyan kis reklámokat, ami a landing oldalra viszik az olvasókat. De akár űrlap elhelyezése is tanácsos, ahol azonnal fel tudnak iratkozni a téma iránt érdeklődők.

Csali promóció

A csalit ki lehet küldeni a már meglévő feliratkozottaknak, meg lehet osztani a Social Media oldalakon és nem ritka a csali fizetős hirdetése sem.

Az egészre azért van szükség, hogy érdeklődőket, lead-eket tudjunk generálni, akik az ösztönzőkre azonnal igent mondanak és megadják az általunk kért adatokat. Majd később van lehetőségünk őket gondozni, akár automatizálva, hogy belőlük fizető ügyfél váljon.

Hozzászólás