Hirdesd meg a csalit
Inbound marketing kampány 9. rész
Lassan a végére érünk az inbound marketing kampány sorozatnak. Sok mindenről volt eddig szó a témát illetően, de leginkább nem fizetős, saját erős eszközökkel építettük fel a kampány elemeit.
Ahhoz, hogy az inbound marketing kampány gyorsabban hozzon eredményeket, nincs más lehetőséged, mint pénzért hirdetni.
A nagy cégek jól csinálják a reklámot, de a KKV-ok sok hibát követnek el. A leggyakoribb hibák, hogy márkáznak és terméket hirdetnek.
Nézzük meg, hogy mik ezek a problémák.
Hirdetési problémák
Márkázás
Ha márkázásról van szó, akkor márka építéséről, vagy márka erősítéséről beszélünk. Sajnos a dolog működéséhez nagyobb összegre van szükség, hogy működjön.
A márkaépítés akkor működik, ha gyakran, sokat és nagy méretben hirdetünk. Mind a 3 tétel drága. Mindannyi más típusú hirdetéssel nem lehet márkát építeni, ezt kutatások is bizonyítják, tehát tény.
Termékhirdetés
A másik probléma, ami a termék vagy szolgáltatás hirdetésével kapcsolatos. A probléma az, hogy a termék vagy a szolgáltatás preferenciáival hirdetnek a cégek. Azaz: nagyobb, jobb, olcsóbb, x ajtós, y részből áll, ennyit és annyit tud, stb. Ez általában senkit nem érdekel, a célcsoportot sem.
Csak egy dolog érdekli őket, hogy a reklámüzenetben mi az, amire nekik szükségük van, ami a napi problémáját megoldja.
Ezért jó megoldás az inbound marketing, mert itt csak a csali meghirdetéséről beszélünk, azaz a célcsoport problémáira összeállított anyagról, ami számukra ingyenesen elérhető.
A média kiválasztásánál érdemes több dologra ügyelni. Hirdess ott, ahova van pénzed. Ha szétnézel a médiában, akkor lehet találni nagyon drága és relatíve elérhető megoldásokat is.
Ne hirdess megjelenés alapon, leginkább kattintás alapú hirdetések érik meg, mert a megjelenés alapú drága és kevesebb eredményt fog hozni.
Ha már nem lehet érdeklődőre árazni a médiánál, amit ők nem szeretnek egyébként, akkor legyen CT-re, azaz kattintásra a hirdetés árazva.
Kezdheted kicsiben is, 10-20 e Ft elegendő arra, hogy letesztelj egy médiát, hogy mennyire működik és mennyire nem. Jönnek-e onnan lead-ek és vannak-e letöltések, feliratkozások, vagy bármi, ami nálad a csali konverziója lehet.
Atom biztos megoldás a Facebook, AdWords és e-mail címlisták. Az e-mail címlisták esetében, ha B2B-ről beszélünk, akkor van több kategóriájú lista, amit használhatsz a saját területeden. Nézd meg, vagy keress olyan médiát, ami a te szakmádban létezik és az ő hirlevél címlistáik biztosan megfelelőek lesznek.
Létezik 5-6 óriás méretű címlista, az ún. listabróker, ami B2C területen tud segítséget nyújtani, mert sokféle célcsoporttal rendelkezik, amit felhasználhatsz te is.