Csoportos skype előadás a lead generálásban
Számos induló vállalkozás csak komplex, bonyolult dolgokban gondolkozik, pedig rengeteg technika és taktika létezik, ami elegendő egy induláshoz.
Podcast a témában:
Cikk a témában:
Ha valaki kellő tapasztalattal rendelkezik a saját szakterületén, akkor nincs szükség bonyolult és drága website megoldásokra.
Nincs mindig szükség bonyolult és drága kampány megoldásokra, ha érdeklődőket és vevőket szeretnél.
Vannak más megoldások is arra az esetre, ha a fizetős kampányodat túl kockázatosnak ítéled.
Az a vállalkozó, aki a marketingben nem erős, de a saját területén profi, nem feltétlenül fogja jól csinálni az első lépéseket.
Ha nincs melletted segítség, egy olyan marketinges, vagy barát, aki ért a marketinghez, nagyon sok felesleges pénzt tudsz elkölteni csupán a weboldal fejlesztésével és különböző reklámkampányok szervezésével kapcsolatban.
Skype, mint üzleti megoldás
A Skype előadás egy végtelen egyszerű megoldás, ami akár lead generáláshoz is vezethet, vagy akár új ügyfelek szerzéséhez.
Miről van szó?
A Skype-ot valószínűleg te is ismered. Talán már használtad egy-egy ismerősöddel beszélgetésre, netán bekapcsoltatok több mindenkit egyszerre, akár barátokról, rokonokról van szó. Ez nagyon klassz dolog, pláne, ha valaki külföldön van, akivel a kapcsolatot szeretnéd tartani, remek eszközként szolgál.
A segítségével az interneten keresztül meg lehet oldani azt is, hogy egy „szobában” legyünk, beszélgessünk, netán lássuk egymást.
Ugyanezt a dolgot ki lehet használni üzletre is.
Ha van pár százas e-mail címlistád, akkor ki lehet küldeni erre a címlistára valamilyen eseményről egy értesítőt, Skype megoldással lesz kivitelezve. Csoportos Skype beszélgetésre 24 főt lehetséges meghívni, összesen 25 fő lehet bent veled együtt.
Mivel plusz 24 helyed van csak, a részvételre regisztrációs sorrendbe tudják foglalni a helyet azok, akiket érdekel a téma.
Skype, mint marketing eszköz
A Skype egy jó marketing eszköz is, mert jó ösztönző arra, hogy az emberek azonnal reagáljanak és foglaljanak saját maguknak helyet.
Érdemes ezt az eseményt ingyenessé tenni, ami lehet fél óra, 45 perc, vagy akár egy óra is. Az a tapasztalat, hogy az egy órát is alig sikerül betartani a sok kérdés miatt.
Elsősorban át kell gondolni, hogy milyen téma fontos a te célcsoportodnak és felállítani a témákból egy sorrendet.
Célszerű összeírni, hogy mi az a téma, ami érdekli őket. Mi az, ami fontos nekik, mi a napi problémájuk, amiben te tudsz segítséget nyújtani számukra.
Érdemes erről egy listát készíteni fontossági sorrendben.
Ha kész a listád a témákkal, egy prezentációt kell készíteni témánként, ami maximum 10 oldal terjedelmű legyen. Nem kell mindent leírni, amit mondani szeretnél, hanem jegyezd fel magadnak emlékezetőként a slide címeket, amiről beszélni szeretnél.
Hatásos a témával kapcsolatos képet beilleszteni minden oldalra.
Amikor a Skype-on prezentálod nekik az aktuális témát, akkor ez az emlékeztető nagyon nagy segítség saját magadnak, hogy a saját szakterületedről beszélj és improvizálj.
Így sokkal fontosabb, jobb, látványosabb lesz annál, minthogy kiírod a dolgokat, amit olvasol, mert a prezentációdat a másik oldal is látni fogja és tudja olvasni is.
Tehát kell a téma, amiből készítesz egy ppt-t, és nem kell drága website, sőt talán landing oldal sem.
Facebook esemény
Ott a Facebook, a Facebookon ott van az eseménykészítő, ami ingyenes. Megírod, hogy miről lesz szó, mikor, mettől-meddig fog tartani.
Gyakorlatilag a Facebook esemény lesz az a platform, ahol jelentkezni lehet a Skype beszélgetésre. Meg tudják adni az e-mail címüket, majd a Facebook eseményen keresztül az esemény időpontjáig kapcsolatot tudsz tartani az érdeklődőkkel.
Lehetőség van pár alkalommal kiküldeni üzenetet azoknak, akik nem biztosak abban, hogy részt szeretnének venni az eseményen. Természetesen akiket nem érdekel az esemény, nem szerencsés zaklatni újra, viszont akik még egyáltalán nem válaszoltak, érdemes újra megkeresni őket a lehetőséggel.
A Facebook ezeket a csoportosításokat is megoldja neked, mert külön kommunikálhatsz azokkal, akik jelentkeztek, akik érdeklődnek, és külön azokkal, akik még nem válaszoltak.
Az érdeklődőket tájékoztathatod a saját Skype elérhetőségedről. Így tudsz résztvevőket toborozni, akik jelentkezni fognak.
A csoportot meg tudod osztani a saját profilodon, el tudod küldeni e-mail-ben a címlistádra, meg tudod kérni a barátokat, hogy osszák meg a saját platformjain. Sok helyen tudod promotálni, bemutatni egy profi kinézettel az eseményt ingyen.
Ez az alapkoncepció elegendő, hogy tudjál toborozni egy csoportos Skype eseményre résztvevőket.
Skype csoportos előadás
Amikor azt látod, hogy kezdenek az érdeklődők csatlakozni a beszélgetéshez, akkor ugye a csoportnak egyszerre kell elkezdeni kommunikálni.
A megadott időpont előtt érdemes 5-10 perccel már elérhetőnek lenned, mert lesz, aki korábban érkezik. Velük tanácsos letesztelni a hangot, a képet, a képernyőmegosztást. A képernyőmegosztással fogod láthatóvá tenni számukra a saját prezentációdat, amit a saját gépedről indítasz.
Így mindenki, aki a csoportban van, látni fogja a prezidet, illetve hallani a hangodat. Ha elindult a beszélgetés, erősen javasolt elnémítani mindenkit, aki ott van, hogy ne halljátok a háttérzajokat.
El kezded megtartani a prezentációt. Az elején elmondhatod a csoportnak, hogy közben is kérdezhetnek-e, vagy csak a végén. Majd jönnek a kérdések, amire megadod a válaszokat.
Bónusz megoldás
Bónusz lehetőségnek van egy megoldás, miszerint felveszed, rögzíted a prezentációt, azaz a képernyőt és a hangot az esemény alatt, így egyben egy mpg videót is tudsz produkálni az egészről.
A felvételt használhatod később csaliként is, és elküldheted e-mail-ben azoknak is, akik nem tudtak részt venni az eseményen. Esetleg egy kísérő ajánlatot is kommunikálhatsz a videó mellé. Adtál valamit és kérsz is valamit cserébe.
Mindenképpen jó ötlet, ha fel tudod venni videóra, mert többféleképpen is fel tudod használni a későbbiekben.
Ha lement a prezi, a kérdések-válaszok után érdemes elküldeni minden résztvevőnek e-mail-ben a linket, ahonnan le tudják tölteni a prezentációt, vagy a videót.
A Google Docs-ba fel tudsz tölteni bármekkora file-t, ott meg tudod osztani a dolgokat, az e-mail-ben csak a linket küldöd.
Fizetős ajánlat
Az e-mail-ben érdemes adni egy ajánlatot fizetős szolgáltatásra, vagy termékre, ami miatt ezt a Skype konzultációt készítetted.
Ingyenes megoldással létrehoztál valamit, toboroztál embereket, közvetítettél valamit, felvetted videóra, értesítetted őket, küldtél értékes ajándékot nekik, illetve felkínáltál egy fizetős szolgáltatást, vagy terméket.
Így kell csinálni a lead generálást, ahol talán már lead-nek mondható az, aki igent mondott a Skype-os meeting-re, hiszen őt érdekli a téma, amiről te beszéltél.
Ha megvan a neve és e-mail címe, a kérdés már csak az, hogy amikor a follow-up-ot kiküldted, hogyan fog reagálni, kinyitotta-e, kattintott-e, válaszolt-e.
Megkockáztatható, hogy website sem kell a megrendeléshez, hanem simán megírod, hogy e-mail-ben válaszolsz minden kérdésére, vagy akár telefonon, Skype-on.
Persze az online megrendelők profibb megoldások, de nem feltétlenül szükséges az induláshoz.
Az is profibb megoldás, ha nem skype-on, hanem a Go To Meeting megoldást választod, ha landing oldalt használsz havi 50-100 dollárért, ha az egészet felveszed egy stúdióban.
Lehet itt a költségeket pörgetni, de a lényeg a tartalom és ha te igazi szaktekintély vagy a saját területeden, akkor egész biztosan a te mondanivalód tartalma fontosabb lesz, mint minden más.
Senki sem fog emlékezni arra, hogy ezt te egy sima Skype-on csináltad, sima Facebook-on toboroztál, egy sima e-mail-ben follow-up-oztad.
A lényeg a content és ahhoz elegendő a Skype, mint kommunikációs csatorna, elegendő egy Facebook esemény, mint közvetítő és toborzó eszköz, elegendő egy e-mail az értesítésre, egy ajánlatra.