A digitális „köszönöm”
A „köszönöm”, mint tudjuk varázsszó, hát miért ne működne a digitális térben is?
A köszönő oldalak komoly lehetőségeket rejtenek magukban. Fontos látnunk a pszichológiai hátterét is, és érdemes minden lehetőséget megragadnunk, hogy felhasználjuk az erejét.
Köszönő oldalt nem csak a vásárlások zárásaként érdemes készítenünk, hanem fontos kísérői lehetnek az egyes content eszközeinknek is. Ha valaki letöltött egy e-book-ot, akkor köszönjük meg az érdeklődését, ha benevezett egy játékunkra, akkor köszönjük meg a részvételi szándékát, ha tett egy ingyenes próbát a szolgáltatásunkkal, akkor köszönjük meg, hogy bizalmat szavazott nekünk és így tovább. Rengeteg alkalom adódik, hogy köszönő oldalt készítsünk. Ne hagyjunk ki egyet sem.
Ha pedig köszönő oldalt készítünk, akkor ügyeljünk arra, hogy anatómiailag is a legjobbat hozzuk ki belőle, hiszen jelentős mértékben képes pozitív hatást gyakorolni a ROI-ra.
Hogyan épül fel egy jól működő köszönő oldal?
1) Fejléc
Ne hagyjuk ki a lehetőséget, hogy itt is szerepeltessük a cégünk nevét, logóját, vagy esetleg a szlogenjét is. Ráadásul a főmenü is megjelenhet, hiszen miért is akadályoznánk meg abban a látogatót, hogy azonnal visszatérjen az oldalunkra.
2) Köszönet
A köszönet elmaradhatatlan, azonban még hatásosabb, ha perszonalizálni tudjuk.
3) Link
Ne dugjuk el a linket a lényegről. Ha már a user arra kattintott, hogy letölti az anyagunkat, akkor azonnal tegyük azt hozzáférhetővé.
4) Közösségi ikonok
Tegyük jól látható helyre a közösségi ikonokat, hadd ossza meg az ismerőseivel, hogy milyen értékes tartalomhoz jutott általunk, vagy éppen milyen fantasztikus dolgot vásárolt tőlünk.
5) Kép
Természetesen egy jól megválasztott kép a köszönő oldalon is nyomatékosítja a mondanivalónkat.
6) Azonnali kapcsolatfelvétel
Adjunk lehetőséget arra, hogy azonnal felvehesse velünk a kapcsolatot a lelkes, elégedett vagy további részletekre kíváncsi felhasználó.
7) Azonnali kipróbálási lehetőség
Ha a termékünk, szolgáltatásunk lehetővé teszi, akkor a megfelelő vásárlási szakaszban tegyük lehetővé, hogy kipróbáljon bennünket mindenféle kötelezettség nélkül.
8) CTA a következő lépéshez
Ne feledkezzünk meg a CTA-ról, ami átviszi a felhasználót a következő értékesítési fázisba, vagyis továbbra se engedjük el a kezét.
9) Lábléc
Végül pedig a láblécben helyezzük el azokat az elemeket, amelyeket szerepeltetni szeretnénk (például még egyszer a teljes menüt a könnyebb navigáció kedvéért), illetve azokat az adatokat, melyeket muszáj feltüntetni. Így ezek is jelen vannak, erősítik a megbízhatóságunkat, de mégsem veszik el a helyet és a figyelmet a lényegtől.
A köszönőoldal fontosabb szerepet képes betölteni, mint ahogy azt elsőre gondolnánk. Használjunk többféle köszönő oldalt, mindig biztosítsunk továbblépési lehetőséget róla, és pontosan magyarázzuk el, hogy mi történt eddig és mi jön ezután. Mindezt pedig a vevőnk fogja majd nekünk hálásan megköszönni.