Ez a nyerő content stratégia öt ismertetőjegye
Pár percben bemutatni, hogy milyen egy jó tartalomstratégia, olyan, mint egy nap alatt megmutatni Párizst. Sok minden kimarad, de azért érdemes belevágni.
- A jó tartalomstratégia homogén célcsoportokat képez
A „25 és 40 közötti nők” nem alkotnak homogén célcsoportot, sőt a „mindenki, aki tömegközlekedik” csoport sem ilyen. Legalább azzal érdemes tisztában lennünk, hogy a vásárlás mely fázisában tart a felhasználó, hogy meg tudjuk szólítani. Gyakran épp azokhoz szólunk, akiket el kellene kerülnünk, mint például a „fúrókagylók”. (V. Kumar marketingprofesszor vezette be a fogalmat, aki olyan cégek tanácsadója, mint a Ralph Lauren vagy a Procter and Gamble.) Ezek a vásárlók a kedvezményekre, a kuponokra vadásznak és aztán semmi, de semmi mást nem vásárolnak. Éppen olyan potyautasok, mint a hajók oldalára tapadt fúrókagylók és semmivel nem járulnak hozzá az értékteremtő folyamathoz. Pont ellenkezőleg, az egy vásárlóra eső profitunkat jelentős mértékben csökkentik - A jó tartalomstratégia csapatmunka eredménye
Gyakori vitatéma manapság, hogy kinek a felelőssége a tartalom. Sokak szerint ez a PR feladata, mások szerint ez az új SEO. Valójában a tartalomstratégia kifejezetten csapatmunka. Meglehetősen összetett folyamatról van szó, hiszen tudnunk kell, hogy kinek készítjük a tartalmakat, mit akarunk üzenni, milyen eszközöket, csatornákat válasszuk, milyen felületeken, milyen külső jegyekkel, milyen technikai hátérrel, hogyan promótáljuk a tartalmainkat, egészen odáig, hogy ki felel majd az interakciókért, vagy ki és hogyan archiválja az anyagokat. Ráadásul, ha eredeti és valódi tartalmat akarunk – márpedig csak ilyet érdemes – akkor nem árt több nézőpontot, több megközelítést bevonni egy téma feldolgozásába. - A jó tartalomstratégia jelszava: felhasználóbarát
Teljesen mindegy, hogy milyen minőségű a content, ha az nem jut el a felhasználóhoz. A user könnyen, gyorsan és egyszerűen hozzáférhető tartalmakat fogyaszt. A legzseniálisabb blogbejegyzésünket se fogják túl sokan elolvasni, ha kicsi a betűméret, vagy nem találják meg a cikk elején a dátumot. Csak a felhasználóbarát tartalom lehet jó tartalom. - A jó tartalomstratégia a megfelelő eszközhöz a megfelelő csatornát rendeli
A Burger King készített egy „Whopper áldozat” névre keresztelt Facebook alkalmazást. Aki ezt letöltötte és törölte tíz ismerősét, az kapott egy ingyen szendvicset, a törölt barátoknak pedig érkezett egy üzenetet, miszerint „egy hamburger erősebbnek bizonyult a barátságodnál”. Több mint 200.000 barátságot töröltek így, de a Facebook elég gyorsan közbelépett, hiszen a barátság kigúnyolása ütközött az alapvető elveikkel. - A jó tartalomstratégia jól átgondolt üzeneteket közvetít
A tartalommarketing segítségével cselekvésre akarjuk bírni a felhasználót, és nem mindegy, hogy milyenre. Érdemes előre meghatároznunk, hogy milyen üzenetet akarunk eljuttatni hozzá. Így elkerülhetjük például, hogy a legmodernebb gyógyászati és rekreációs központtal felszerelt wellness szállodánkat ellepjék a hedonista wellnessezők, akik csak pancsolni és enni jöttek, de azt is kizárólag a svédasztalról és még véletlenül sem a kiváló hírű séfünk fantasztikus kreációit választva.
Akik még nem próbálták, gyakran úgy vélik, hogy a content stratégia megalkotása túl sok időbe és energiába kerül, ráadásul merev szabályokat fektetünk le, ami megöli a kreativitást. Aztán ha végre kipróbáljuk, akkor rögtön megértjük, hogy a stratégiába fektetett idő és energia elképesztő mértékben és gyorsasággal térül meg és hogy a felállított rugalmas keretek kedveznek csak igazán az alkotásnak. Aki nem hiszi, járjon utána!