Fusd át, kérlek!
Csak két perc az egész. Köszönöm!
A látogatóink zöme nem gondolatolvasó. Így hát, ha szeretnénk tőlünk valamit, (márpedig nagyon is szeretnénk), akkor tegyük szóvá! Ja, bocs, Te sem vagy gondolatolvasó… szóval használjunk CTA-t! Mindig!
A Call to Action (cselekvésre való felhívás) egyszerűen elmaradhatatlan. Ez vezeti lépésről lépésre a látogatót a gondosan kialakított inbound rendszeredben. Ha nincs CTA, az olyan, mintha a user állna egy folyó parton és szeretnéd, ha átmenne a túlpartra, csak éppen nincs híd, se hajó, de még egy ócska ladikot se adsz neki. Viszonylag kevesen fogják belevetni magukat a folyóba, hogy átússzák.
A CTA a híd a rendszered elemei között. Azonban ne elégedj meg a puszta használatával, igyekezd elkerülni a leggyakoribb CTA hibákat.
1) A CTA gomb túlságosan beleolvad a környezetbe, nem ragadja meg a figyelmet.
2) A CTA gomb túl kicsi, alig észrevehető.
3) Több különböző CTA van egy oldalon, melyek gyengítik egymást.
4) A CTA gomb szövege nem egyértelmű.
5) A címsor, az oldal tartalma és a CTA gomb nincs összhangban.
Ha ezekre a részletekre nem ügyelsz, akkor az a bizonyos folyó fölé épített hidad nem más, mint egy rozoga kötélhíd… és a kötél szálai szakadoznak… és zuhog az eső… és a folyóban krokodilok úsznak… és nem ettek már két hete… Vagyis a user nem indul neki a hídnak. Kivéve, ha Bear Grylls az, ő tuti nekivág.