3 tipp a hatékony content marketinghez
A content marketing nagyon is kapcsolódik az inbound marketinghez. Igazából egy organikus tartalomról beszélünk, amit muszáj marketingelni.
Az a jó tartalom, ami edukál, szórakoztat, mert csak így lehet előkészíteni a vevőt, hogy potenciális vásárló legyen belőle.
Podcast a témában:
Cikk a témában:
3 tipp arra, hogyan legyen hatékony a content marketinged
1. Egy téma, több tartalom.
Ez azt jelenti, hogy egy témához mindenképpen több tartalmat készíts. Ha például egy kampányt készítesz, érdemes átgondolni és koncepciókban gondolkodni.
Kezd azzal, hogy hogyan tudod elérni a célcsoportodat! Határozd meg, mi a problémájuk, amire te tudod a megoldást a termékeddel, vagy szolgáltatásoddal.
Mi a koncepció?
A content marketing koncepciója nem más, mint pár pontban összeszedni, hogy az a tartalom miről fog szólni. Természetesen, ha több célcsoportod van, akkor annyiféle tartalmat kell készítened.
Az összeszedett pontokból készíts cikket, vagy akár prezentációt. A prezentációt viszonylag gyorsan el tudod készíteni. Elég csak a cikkben felsorolt pontokat beírni (alcímeket), majd egy megfelelő képpel segíteni a lényeg megértését.
Az üzeneted ezzel a technikával át fog menni, így fogja megérteni és megjegyezni a célcsoportod.
Mindenképpen több tartalmat kell készíteni a koncepció alapján. Ez az alap és abból készüljön a cikk, majd minden más tartalom is, természetesen célcsoportonként eltérő content-el.
A kész tartalmat bármikor bővítheted úgy, hogy a cikk egy-egy moduljába képet, grafikont teszel, majd abból készíthetsz egy e-book-ot.
2. Egy téma – több csatornán
Egy témát adoptálj minél több csatornára! Ez azt jelenti, hogy például rövid< üzenetként mehet a twitterre.
Néhány mondat, egy jól kiválasztott képpel vagy videóval mehet a facebookra.
A hosszabb anyagot, ami már lehet egy cikk is, blogpostként kommunikáld és a még nagyobb anyag lehet e-book formában egy másik tartalom.
Ha vizuálisan kell bemutatni valamit, arra a legjobbak a képek és a videók. Ma már egy videót elképesztő egyszerűen lehet kivitelezni, akár saját mobiltelefonnal. Érdemes azonban arra figyelni, hogy ne legyen amatőr kinézete a videónak.
A jelenlétnek kötelező elemei a website, blog, Facebook és természetesen az e-mail.
Általában a legtöbb célt teljesítik is, bár a blog nem teljesen, de a többi igen.
Érdemes azon elgondolkodnod, hogy a Youtube lehet egy újabb csatorna, esetleg Instagram, vagy Pinterest, ahol a képek dominálnak.
Ha a B2B piacon dolgozol, neked különösen fontos lehet a Linkedin és SlideShare. A SlideShare a prezentációk miatt nagyon jó platform. Ha már van pár, feltétlenül töltsd fel!
A Linkedin megvette anno a SlideShare-t, így a megosztásokat nagyon könnyen tudod kezelni. Ez az egyik lehetőséged az üzleti célcsoportod elérésére.
A Google+ is fontos még, mégpedig a keresőoptimalizálás miatt, semmiképpen ne felejtsd el ezt a platformot sem.
Ha eddig elolvastad, akkor biztosan azt gondolod most, hogy a content marketing nagy munka.
Igazad van! Sokat kell vele foglalkozni, viszont eddig csak ingyenes eszközökről volt szó.
Ha nincs rá időd, ezt a feladatot ki is szervezheted egy külsősnek. A Senpai egy mikro cég és mégis nagyon sok külsőssel dolgozik.
Főleg, ha content marketingről van szó, a külsősök besegítenek, hogy nekem ne kelljen napi 25 órát dolgozni.
Ez a podcast például úgy készül, hogy én felmondom a szöveget és megszerkesztem. Viszont utána a marketingeshez kerül, aki meghallgatja, megírja a szöveges változatot. A szöveges vázlatból lesz a blogpost, majd elkezdődik annak megosztása. Tehát több marketing feladatot a külsős csinál.
Ezek voltak a minimum részei a content marketingnek, melyek elengedhetetlenül szükségesek ahhoz, hogy hatékony legyen a marketinged.
Mit jelent a hatékonyság?
Nagyon egyszerűen több látogató a website-on, több érdeklődő és természetesen belőlük több fizető ügyfél.