Inbound marketing eszközök

Vannak olyan inbound marketing eszközök, amelyeket a kis- és középvállalkozások használhatnak az inbound marketing során.

Podcast a témában:

Cikk a témában:

Ha megvan az elméleti tudás és tudod, hogy az inbound marketing mire jó, hogyan kellene használni, akkor érdemes a piacon körbenézni, hogy milyen típusú szoftverek léteznek, amivel ingyenesen vagy fizetősen létrehozhatóak a különböző inbound marketing folyamatok.

Most azokról az eszközökről lesz szó, melyeket az inbound marketingben kezdők használhatnak, illetve azok is kapnak egy-két ötletet, akik már foglalkoznak inbound marketinggel.

A vállalkozások tekintetében inkább a kis- és középvállalkozásoknak való eszközöket mutatunk, de nagy cégek is használhatnak ezekből egy-egy eszközt.

Melyek ezek az eszközök?

WordPress szerkesztőségi rendszer, Yoast keresőoptimalizálási plugin, Calls-to-action plugin, MailChimp, InstaPage, Optimonk intelligens pop-up, SocialPilot közösségi média marketing szoftver, Canva képszerkesztő, Google Docs, Google Analytics.

WordPress

Nem véletlenül került az első helyre a WordPress.

wordpress.org

Kis- és közepes cégek esetében nagyon gyakori, hogy van egy álom elképzelésük a saját weboldalukról. A weboldal megvalósítására próbálnak jó fejlesztő céget találni, akiken keresztül kell vinni az elképzelésüket.

Gyakori hiba, hogy a szabályok és a szakmai feltételek nem is érdekli őket egy ügyfélszerző website esetében. Így a projekt vagy sikerül, vagy nem, de egy biztos, hogy mindkét esetben elég sokba kerül.

Az is előfordul, hogy nagyon kedvező áron készül a weboldal, de utána gyakran kell a fejlesztőhöz vinni, aki újra és újra elkéri a munkadíja árát. Egy saját fejlesztésű oldalon is minden megoldható, viszont ki kell programozni. Emiatt összességben egészen biztos, hogy sokba fog kerülni.

A WordPress egy olyan szerkesztőségi rendszer, amit 28%, azaz a weboldalak majdnem harmada használ a világon. Ez azt jelenti, hogy a világon minden harmadik weboldal WordPress alapú.

Nagyon robusztus rendszer, amit sok hacker támad, de különböző biztonsági rendszerek telepítésével nem lesznek problémák.

Hatalmas előnye, hogy nagyon könnyen és gyorsan használható. Nem kérdés, hogy mobilról is elérhető, akár meg is változtatható a megjelenés.

Rengeteg olyan plugin létezik hozzá, ami az inbound marketinget megkönnyíti.

Yoast keresőoptimalizás plugin

A keresőoptimalizálásban elengedhetetlen segítség ez a plugin. Nagyon egyszerű az útmutatója és a használata is.

yoast seo

A pluginnak van egy pontrendszere, amit teljesíteni kell. Ha ezeket beállítottad a cikkekben és az oldalakon, akkor zöld lámpával jelzi számodra, hogy az adott oldal megfelel a keresőoptimalizálási szempontoknak. Azt is jelzi neked, hogy az oldalon hol és mit kell még javítanod.

Amennyiben minden „hibát” javítottál, nagy valószínűséggel jó helyen lesz az adott oldalad a keresőben, de azért a linképítést se felejtsd el.

Calls-to-action (CTA) plugin

Azokról a kis, saját hirdetésekről van szó, amelyek a weboldaladon fognak megjelenni. Ezek a hirdetések fix oldalakon is és a blogcikkekben is elhelyezhetőek.

Hol érdemes a hirdetéseket (CTA) megjeleníteni a weboldalon?

  • a főoldalon vagy nyitóoldalon egy nagyobb hirdetés formájában
  • jobb oldali oldalsávon – képes CTA
  • szövegen belül képes, vagy szöveges CTA
  • szöveg végén képes, vagy szöveges hirdetés

Ezek a hirdetések vezetik a látogatót a weboldalon arra az oldalra, ahova te szeretnéd őket terelni. Például ha írsz egy cikket, és van azzal a cikkel kontextusban lévő e-bookod, akkor ezt kínálhatod CTA-n keresztül. De ajánlhatsz feliratkozást a hírlevélre is, stb.

A weboldaladon belüli hirdetéseid készítésére és menedzselésére létezik ingyenes plugin a WordPress-ben.

Hírlevél szoftver

Az inbound marketing elengedhetetlen kelléke a hírlevél szoftver. Ha magyart szeretnél, a Protopmail-t javasolnám. Ha webshopod van akkor MailChimp nagyon jó megoldás lehet.

 

Landing oldal szoftver

Az InstaPage egy nagyon jó lehetőség landing oldalak készítésére.

instapage

Instapage

A WordPress esetében vannak különböző ingyenes, vagy egyszer megvásárolható sablonok, amelyeket telepíthetsz a weboldaladba. Majd később a szerkesztőségi rendszerből ki tudod választani azt a landing oldal sablont, ami neked tetszik.

A sablonban átírod a szöveget a sajátodra, kicseréled a képeket, összekapcsolod az e-mail marketing szoftvereddel, és a dolog működni fog. Ebben az esetben nem kell havonta fizetni, mint az InstaPage esetében. Ki kell fizetni az egyszeri díjat, ami általában 50-100 dollártól kezdődik. Telepíted és van egy komplex bővítményed a WordPress-ben.

Intelligens popup szoftver

optimonk

Az Optimonk egy intelligens pop-up szoftver, amelyek akár nanobar-ban is használhatóak. A fejlesztő cég magyar, már 5-10 ezer forintért tudod használni az eszközt és csodákat produkál.

Nagyon egyszerű a használata, rengeteg útmutatóval segíti a munkádat, de a cég havonta csinál ingyenes workshop-okat is, ahol megtanulhatod akár haladó szinten is a szoftver kezelését.

Az Optimonk segítségével tudod közvetíteni az inbound marketing üzeneteidet. Ott tudod tartani a azokat a látogatókat a weboldaladon, akik érdeklődést mutatnak a csalid, terméked, vagy szolgáltatásod iránt.

Össze tudod kapcsolni az e-mail marketing szoftvereddel. Ha pl. megérkezik valaki a weboldaladra az e-mail-edből, akkor tudsz egy külön üzenetet megjeleníteni számára, amit más nem fog látni.

Nagyon sok funkciója van az Optimonk-nak, nézd meg a weboldalukon a bemutatókat és rövid idő alatt el tudod indítani. A megtérülése szinte garantált, ha csak hírlevél feliratkozásra használod, akkor is.

Közösségi média marketing szoftver

Az inbound marketing egyik legfontosabb eszköze a közösségi média marketing. A közösségi platformokon publikálod a weboldalad tartalmait és itt kommunikálod céged üzeneteit.

Érdemes automatizálásban gondolkodnod, mert rengeteg időt fogsz megspórolni. Az automatizálásra az egyik legtökéletesebb eszköz a SocialPilot.

socialpilot

Használhatod ügynökségként, ha vannak ügyfeleid, mert az ügyfélközponton keresztül be tudod hozni a közösségi média platformjaikat és ott kezelheted mindet. Természetesen a saját oldalaidat is.

Miért fontos ilyen szoftver használata?

Mert nem kell külön belépned a Facebook-ra, LinkedIn-re, Instagram-ra, Twitter-re,  Google+-ra. Arról nem is beszélve, ha több céges oldalad van.

Egyrészt a szoftverrel meg tudod oldani az automatizálást, másrészt az időzítéseket tudsz beállítani és sok más klassz funkciót ki tudsz használni, ami nagyban megkönnyíti a munkádat.

A szállodák esetében akár más nyelveken is használjuk ezt az eszközt, melyek más bizonyos platformokon jelennek meg.

Canva

Amikor nincs büdzsé a grafikusra, vagy saját magad szeretnéd megoldani a kreatívokat, nagy segítség számodra a Canva. Van ingyenes és fizetős elérése, számos dologra kiváló szerkesztő.

Készíthetsz logo-t, CTA-kat, közösségi média megosztásokhoz képeket, stb. Szinte mindenre van sablonja, de készíthetsz saját képeiddel is kreatívokat, ami szükséges lehet az inbound marketinged során. Az eszköz használata gyors és egyszerű azoknak is, akiknek nincs ideje, vagy tudása a photoshop-hoz.

Google Docs

Ha e-book-ról van szó, vagy bármilyen szöveges, prezentációs formáról, akkor egyértelmű, hogy az ingyenes Google Docs csomagot érdemes használni.

Nagyon szép e-book készíthető vele, egy kattintással pdf formátumra varázsolható. Előadáshoz a prezentációkat külön is el lehet menteni. A Google Docs nagyon sok mindenben segítség lehet.

Google Analytics

Egyértelmű választás, ha analitikáról van szó. Az a javaslatom, hogy a fizetős és nem fizetős kampányaidat is állítsd be, mert látni fogod a Google Analytics kampány menüjében, hogy melyik hirdetés mit produkált.

Csak ebben az esetben fogod tudni az ingyenes és fizetős kampányaid eredményeit. Az ingyenesek lehetnek a hírlevelek, közösségi média megosztások, CTA-k a weboldalon. A fizetősek pedig a Facebook, AdWords, Display kampányok, stb.

AdWords és Facebook fizetős hirdetések

Nem inbound marketing eszközökről van szó, de mivel az inbound marketing viszonylag lassan indul be, a fizetős eszközökkel kicsit felgyorsíthatod a folyamatokat.

Ha nagyobb elérést, több látogatót, nagyobb publicitást szeretnél a csalidnak, vagy cikkeidnek produkálni, akkor egyértelműen jó lehetőség a fizetős hirdetés.

Az a tapasztalat, hogy 20-30 ezer Ft is elegendő ahhoz, hogy egy-egy cikket, vagy e-book-ot meghirdess a megfelelő célközönségnek jó eredményekkel.

2-3 ezres címlista esetében is 20-30 ezer Ft a havi költsége a fizetős hirdetéseknek, ami nem sok, mert azért használjuk, hogy további bevételeket hozzanak. Az nagy probléma lenne, ha nem lenne elegendő bevétel a havi hirdetési költség fedezésére.

Volt szó a WordPress-ről, keresőoptimalizálási plugin-ról, CTA bővítményről, e-mail marketing szoftverről, landing oldal rendszerről, intelligens pop-up-ról, közösségi média marketing automatizálásról, kreatívok készítéséről, Google Docs és Google Analytics-ről.

Ezeket az eszközöket kombinálva saját magad is, vagy ha van marketingesed, akkor ő elkészíthet szinte minden szükséges inbound marketing folyamatot, amit a marketing során készíteni kell.

Ha bármilyen kérdésed merülne fel, írj nekünk, szívesen válaszolunk.

Egy komment

    • Damjanovich Nebojsa 2017-09-11

Hozzászólás