4 hozzászólás

  1. Phil Amery
    2015-04-29 @ 19:57

    a cikkben leírtak alapján egy olyan harcról esik szó, amiből mindig, ismétlem, mindig a startupperek, programozók jönnek ki jól és jogosan, elmondom miért:

    – én még nem hallottam olyan startupot, ami a marketingnek köszönhetően lett bomba sikeres és ez így van rendjén – a startup ecosystémában és most nem Magyarországról beszélek, a marketing valahol mindig a sor végén áll és előtérbe kerülnek a jól bevált startup metodologiák (leanstartup stb…) ezen kívül a különböző growth hacking taktikák, és ha mindez visszaigazolodik, azaz a termék vagy szolgáltatás validálásra kerül, virálisan WOM úton futótűzként terjed, a startup egy új lépcsőfokkal feljebb lép és talán a harmadik lépcsőfoknál jön szóba a marketing, mint csapat, stratégiák és a többi …

    – nem utolsó sorban, még egy rendkívül fontos szempont lenne a marketing szerepének betöltése, különösen startup vállalkozások/projektek esetében, azaz egy termék vagy szolgáltatás nem a marketingnek köszönhetően lehet sikeres, egy termék vagy szolgáltatás vagy beválik vagy sem, a marketing max hozzásegít a növekedéshez – én magam is marketingesként számos esetben igazat kell adnom a startuppereknek, fejlesztőknek, igaz elég hosszas időt áldoztam startup világ, fogalom megértéséhez, így sikerült teljesen más szemszögből, nem marketingesként látni, gondolkodni …

    Reply

    • Pásztor Krisztina
      2015-04-29 @ 22:35

      Igazad van Phil, a hagyományos marketinggel egy startup esetén nem rúgunk labdába.

      Eric Riesnek, akinek a lean startup módszertanát is köszönhetjük, volt egy mentora, Steve Blank. Ő már 2004-ben az mondta, hogy „a startup üzleti és marketingterületei éppolyan fontosak, mint a tervezés és a termékfejlesztés, ezért megérdemlik, hogy ugyanolyan szigorú módszertanon alapuljanak”… Vevőfejlesztés lett a metodológia neve, aztán jött a lean startup. Na, itt a startupok vettek egy repülőrajtot, mi marketingesek meg… hát csúnyán lemaradtunk. Mi még mindig a piackutatást erőltetjük, amikor már rég a vevőkkel való teszteken, interakciókon keresztüli valódi megismerés működik. A startup meg nem fog az én bénaságom miatt lemaradni, inkább átveszi az én munkámat is.

      Végül is mit csinál (ideális esetben) egy inbound marketinges? Tesztel, analizál, optimalizál, weboldalt, landing oldalt tervez, keresi a csatornákat, ahol elérheti A VEVŐt, hogy kommunikáljon vele. Forgalmat terel a landingre, szórakoztat, tájékoztat a közösségi oldalakon, blogon… sőt edukál, ha minden jól megy.:-) Szóval valójában már egy csomó feladatot ellát egy startup, ami igazából a marketinges asztala lenne.

      A content marketinget még nem is említettem… pl. a Dropbox MVP-je is egy videó volt, ami egy kiváló tartalommarketing eszköz, vagy ott van a mint.com, ahol a blogolással érték el az első pár ezer felhasználót, aztán a továbbiakat meg főleg inbound marketinggel… de content marketing eszköz a prezentáció is… na meg persze a growth hacking is valójában marketing.

      Hát, ha ilyesmikhez értene a mai átlag online marketinges, akkor nemhogy harc nem lenne a startupokkal, hanem a legnagyobb barátok lennének.:-)

      Reply

  2. Vuray György
    2015-04-29 @ 21:58

    Az ötödik pont minden vállalkozásra nagyon igaz!

    Reply

    • Pásztor Krisztina
      2015-04-29 @ 22:36

      Igen György, abszolút igaz más vállalkozásokra is. Itt valójában arra gondoltam, hogy az inbound marketing rendszerközpontú gondolkodást, sok mérést, elemzést, analitikai feladatokat kíván, és ez gyakran nem túl vonzó egy „átlag cégnek”. Ők „csak” a kreatív részét látják a marketingnek. Viszont a startupokban a programozók lubickolnak az ilyen közegben, így ők jóval nyitottabbak erre.

      Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük