Inbound marketing stratégia 2 nap alatt
Túl kevés cég rendelkezik inbound marketing stratégiával. Ennek ellenére rengetegen használnak inbound eszközöket. Sokan blogolnak, még többen részt vesznek a közösségi oldalakon, de gyakori az is, hogy landing oldalakat használnak, vagy hírleveleket küldenek. Azonban az eszközöket nem fűzik össze rendszerré, ami hatalmas mértékben rontja az eredményeket.
Az ok, ami miatt nem előzi meg stratégiaalkotás az egyes eszközök használatát, hogy túlságosan bonyolultnak és időigényesnek hiszik. Valójában 2 nap elegendő arra, hogy felállítsuk az inbound stratégiánkat és végre magasabb hatékonysággal dolgozzanak az eszközeink.
A stratégia nem más, mint egy cselekvési terv, ami aztán elvezet a célunkhoz. A célt általában ismerjük, ez az a visszatérő számonkérés, ami miatt minden meetingen elővesz bennünket a főnök: „hát hogyan lesz ebből 15%-os növekedés” vagy valami hasonló. Tehát, a cél általában definiált, így már „csak” egy odavezető cselekvési tervet kell összeraknunk.
- Azonosítsuk be a célpiacot!
Többször írtunk már a buyer persona fontosságáról, így most erre külön nem térek ki. Meg aztán ebben a két napban lesz még más dolgunk is, úgyhogy csak hatékonyan. Közelítsük meg a kérdést abból a szempontból, hogy kik jelentik számunkra a minőségi lead-et. Beszélgessünk az értékesítőkkel, a kereskedőkkel és határozzuk meg minél alaposabban, hogy a mi cégünknél ki vagy kik azok, akik minőségi leadként szóba jöhetnek.
- Hol található meg online a célpiacunk?
Most tehát megkeressük az előbb meghatározott célcsoportunkat az online felületeken. Irány a közösségi média, a blogok és weboldalak, a fórumok, a közösségi csoportok, vagy bármi, ami eszünkbe jut.
Készítsünk egy listát ezekről a helyekről, amin a webhelyekre vezető linkeket is tüntessük fel. Ez a listánk már önmagában kincset ér, de folytatódjon tovább a munka.
- Azonosítsuk be a problémákat, félelmeket, kérdéseket!
Bogarásszuk át az előbb összeállított listát. Nézzük végig a webhelyeket, és olvassunk és jegyzeteljünk, és ha szeretnénk, akkor kérdezzünk is bátran. Hiszen magától a célcsoporttól tudunk kérdezni az összegyűjtött helyeken. Miközben tájékozódunk, írjuk össze mindazokat a kétségeket, problémákat, kérdéseket, melyeket a célcsoportunk megfogalmazott az általunk feltérképezett helyeken.
Ha megvagyunk, akkor egy újabb kincs van a birtokunkban. Megvannak azok a témák, kérdések, problémák, melyekre megoldást keres a felhasználó. Nincs más dolgunk, hát adjuk meg nekik.
- Hozzunk létre egy tartalom naptárt!
Sablonnal is dolgozhatunk, de nyithatunk egy sima excell táblát is, ahogy kedvünk tartja. Egyszerűen vezessük fel a tartalmi felületeinket (blog, weboldal, közösségi oldal stb.) és a témákat, melyekre érdeklődést mutattak. Rendeljünk határidőket az egyes eszközökhöz és néhány témát kezdjünk el kibontani, azaz határozzunk meg címeket az egyes tartalmakhoz. Ezt a folyamatot majd időnként újra és újra el kell végeznünk, de az előző pontban elkészített lista birtokában ez már nem lesz nehéz feladat.
- Hozzunk létre egy promóciós tervet!
A tartalmakat nem elég előállítani, meg is kell osztani, el kell juttatni a célcsoportunkhoz. A fenti listák birtokában igazán egyszerű dolgunk lesz. Állítsuk össze a promóciós naptárunkat és tartsuk magunkat az abban foglalt lépésekhez minden egyes tartalom előállítását követően.
- Tesztel, mér, optimalizál!
Tulajdonképpen akár egy (hosszú) nap alatt is végeznénk a stratégiával, ha nem lenne ez a hatodik lépés. Azonban érdemes ezzel kiegészíteni a munkánkat, mert ez fogja biztosítani, hogy a stratégiánk igazán időtálló legyen. Menjünk végig a folyamatainkon és vizsgáljuk meg, hogy hova és milyen módon tudunk tesztelési és mérési pontokat iktatni. Készítsünk egy tervet arra vonatkozólag, hogy milyen időközönként készítünk riportokat, melyek alapján állandóan optimalizálni tudjuk a folyamatainkat, és ne legyünk restek ez bizonyos időközönként megtenni.
Két nap a stratégiára. Ennyi az egész. Ugye, hogy megéri?