Írj SEO barát blogposztot

Inbound marketing kampány 7. rész

Folytatjuk az inbound marketing kampány sorozatot.

Miről volt szó eddig?

Átbeszéltük a célcsoport és a buyer personák definiálását, azaz meghatároztuk, hogy kinek küldjük ki a kampányt.

Szó volt a kampány céljairól, a csaliról, a látogatók irányításáról a website-on és a landing oldalon, valamint a CTA-k elhelyezéséről.

Beszéltünk az e-mail marketing rendszerről, ami az érdeklődőket gyűjti, informálja, majd a végén konvertálja. Tehát egy olyan rendszer felépítéséről, ami a háttérben működik a lead gyűjtésétől az ügyféllé konvertálásig, majd később is.

Szó volt arról is, hogy egy eDM-nek hogyan kell kinéznie.

Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy hogyan tudod megerősíteni a kampány hatását akár hosszú távon.

Kampány megerősítése

Nem másról van szó, mint a blog írásáról, ugyanis a blognak többféle hatása is van, amit ki kell használni akár kampány készítése során is.

Blog hatásai

A blog érdekes és edukál, amivel szinte mindenki egyetért az üzleti blogok tekintetében. Minden egyes információ, ami a blogon található, az valamiféle magyarázat, tipp, ötlet, vagy esettanulmány, stb. Azaz hasznos és értékes a célcsoportod olvasói számára.

SEO barát blogposzt

A blog SEO barát, ami azt jelenti, hogy egy blog jobban szerepel a keresőkben, mint a weboldal. Már csupán azért is jobban kedvelik a keresők, mert gyakrabban van frissítve, mint a weboldal, mindemellett a blog sokkal keresőbarátabb is.

Természetesen a weboldalt is lehet úgy építeni, hogy keresőbarát legyen.

A blog egy instant eszköz, amire vannak azonnal használható szerkesztőségi rendszerek. Így azonnal keresőbarát.

A blogot nagyon könnyű szerkeszteni, amit a blog motorok tesznek lehetővé. Nagyon gyorsan lehetséges a cikkeket létrehozni, könnyű változtatni, ha szükséges. Van lehetőség tesztelni bizonyos részeket, mint például cím, kép, ajánlat, CTA, vagy amit szeretnél.

Kampány támogatása

A poszt kontextusban lehet a kampány témájával is. Írhatsz különböző témájú cikkeket a blogra, viszont amikor kampányt indítasz, érdemes átgondolni a cikkek témáját. A kampánnyal kapcsolatos témájú cikkekkel tudod megtámogatni a kampányodat, akár sorozattal is.

A sorozat ebben az esetben azt jelenti, hogy több cikk fog készülni a kampány témájára. Vagyis a posztok kontextusban lesznek, azaz akár több buyer personát megcélozva, több cikket írva jobban tudod a figyelmet arra a témára terelni, amiről szól a kampányod.

A blog szerkesztőségi rendszerek mobilon is könnyen kezelhetők, ugyanis az okostelefonon is elérhetők és könnyen tudsz változtatni.

Értékesítés segítése

Hosszú távon akár az értékesítést is helyettesítheti a blog. Ez nagyon komoly és kemény kijelentés, de aki egy kicsit is olvassa a nemzetközi sajtót, biztosan találkozott már ezzel a megállapítással, valamint ennek az állításnak a bizonyításával, esetleg esettanulmánnyal.

Nem egy olyan start-up van a piacon már 4-5 éve, akik leginkább kontent marketinget csinálnak, ezen belül saját blogot vezetnek több kategóriára, több buyer personára. Nagyon kevesen vannak a cégben és egyáltalán nincs értékesítési részlegük. Mindent, amit eddig létrehoztak, az a blognak köszönhető.

Ha igazán meg tudod találni azt a nyelvezetet, azokat a témákat, amelyek az érdeklődőknek kellenek, akkor a blog az adott esetben az értékesítést is helyettesítheti. Természetesen a növekedés érdekében érdemes az értékesítést is megfontolni, és valamikor bekapcsolni.

Poszt sorozat

Blogot azért is kell írnod, hogy a kampányodat támogassa, a feljebb megírt dolgokkal. Kiemelendő, hogy a poszt sorozat egy nagyon jó taktika.  Ha például a kampányod 1 hónapos, akkor írhatsz egy 3-4 cikkből álló sorozatot, ami lefedi a kampánytémát, a buyer personákat és elkezdheted publikálni.

A kampányban a blog nemcsak a SEO miatt hasznos. Arról nem is beszélve, hogy az eredmények a keresőben nem fognak azonnal látszódni.

A SEO nagyon  fontos. Vannak olyan kulcsszavak és témák, amelyekkel 3-4 hét alatt az első oldalra lehet kerülni egy cikkel. Ez akkor tud megvalósulni elsősorban, amikor azokra a bizonyos kulcsszavakra nincs, vagy gyenge a verseny.

Social Media

Ha a kampánytámogatásról és a blogról van szó, akkor a megosztás a közösségi médiában a legfontosabb feladat, mert ez az, ami azonnali eredményeket tud produkálni.

Szinte a megosztások után rögtön lesznek kattintások, amelyek a látogatókat a blogra, vagy a landing oldaladra visznek. Az, hogy a blogcikkre, vagy a landing oldalra viszed, sok minden függvénye, de ez a mechanizmusa az egésznek.

Így tudod a kampányt támogatni a bogoddal.

Tehát a blog írása nagyon hasznos, jóval rugalmasabb, szerkesztése könnyen megoldható akár a mobilon is, sokkal gyorsabban, mint egy weboldal estében. A weboldalak egyszer elkészített bemutató oldalak, amelyek arra tökéletesek, viszont friss tartalomcserére, újabb tartalom publikálására, változtatásokra, akár A/B tesztekre, a blogok a legalkalmasabbak, tehát azokat kell használni.

Ha a látogató megérkezett a blogra, akkor őt olyan tartalomra tudod navigálni, amelyek neked fontosak. Amikor a kampányban beállítottad a landing oldalt, vagy oldalakat, akkor a blog posztod olvasóit erre a landing oldalra kell irányítani, amiben a CTA-k fognak segíteni.

Hozzászólás