Készítsd elő a marketing automatizmust
Inbound marketing kampány 5. rész
Az automatizmus sok mindenben a segítséged lehet.
Kevesebb munkaerő
Elsősorban abban, hogy kevesebb munkaerőre van szükség, mert a szoftverek rengeteg feladatot megoldanak automatikusan.
Kisebb hibalehetőség
Ha automatizálsz dolgokat, a mutációk is pontosak, azaz a másolásban nincsenek olyan hibalehetőségek, mintha manuálisan csinálnád.
Kevesebb munkaidő ráfordítás
Ha mutációt készítesz landing oldalról, CTA-ról, vagy bármi másról, akkor 100%-osan úgy néz ki, mint az eredeti és elég módosítani azokat a pontokat, amiken változtatni szeretnél.
Gyorsaság
Gyorsabban elkészülsz a mutációkkal a szoftverek segítségével. Ráadásul a szoftverek zöme tesztelési lehetőséget is nyújtanak, ami manuálisan szinte kivitelezhetetlen.
Marketing automatizálás
Automatizálásra szükség van az inbound marketing kampány készítése során is.
Szoftverekkel automatizálható landing oldal, CTA, közösségi média marketing, dinamikus tartalmak a weboldalon, e-mail marketing és még sok minden más.
Amikor elkészül a csali és előkészítjük a landing oldalt, akkor már automatizálásról van szó, mert sima landing oldal készítő szoftverek is rendelkeznek már ilyen funkciókkal.
A landing oldal a form-al együtt fogja regisztráltatni a látogatókat. A form-on keresztül a regisztrációt követően bekerülnek az e-mail, CRM, vagy a landing oldal szoftver adatbázisába.
Lead generálás és gondozás
A landing oldal és a form is része az ilyen típusú szoftvereknek. A marketing automatizálási szoftver összekapcsolható az e-mail-el, néha része is. Ez azért nagyon hasznos, mert így nemcsak a lead generálást, hanem a lead gondozást is meg tudod oldani.
Érdemes átgondolni, hogy a lead regisztrálás után milyen üzeneteket kell, hogy kapjon ahhoz, hogy megismerje a céged szolgáltatásait, termékeit. Fontos meghatározni, hogy hány levelet kell küldeni számára ahhoz, hogy egyértelműen kiderüljön, hogy ki az, akit ténylegesen érdekel a szolgáltatás.
Általában legalább egy értékesítő van a kis cégek esetében is, vagy a cégvezető végzi el ezt a feladatot. A marketingnek elő kell készíteni a lead-eket arra, hogy az értékesítő értékesíteni tudja a szolgáltatást, vagy terméket. Nagyon ritka, de előfordul az is, hogy a marketing megcsinálja az értékesítést is.
A landing oldal form-ja tehát kapcsolódik a marketing automatizálási szoftverhez, a listához. Magyarul, aki megadja az adatait a landing oldalon keresztül, bekerül a szoftver listájába. Innentől kezdve el tudod érni az üzeneteiddel. Ebben az a jó, hogy önállóan működik és nincs szükség manuális beavatkozásra.
A kampányod ezekkel a szoftverekkel a lead generálás mellett a lead gondozásra is jó lesz.
Aki regisztrál a csalira, kapni fog egy üzenetsorozatot, amit előre elkészítettél.
Ha a cég nagyon kicsi, általában nem gondolkozik üzenetsorozatban, hanem csak egy visszaigazoló e-mail-ben, ahol megadja a linket a csalihoz, vagy útmutatást küld. Ahol így van, ott legalább azt az egyetlen egy e-mail-t is érdemes kihasználni a szolgáltatás reklámozására.
Amennyiben üzenetsorozatot készítesz, fontos a szabályokat betartani, amiről a következő cikkekben bővebben lesz szó.
Oda kell figyelni a lead gondozás során, hogy mennyi üzenet a reális, milyen gyakran érdemes küldeni, milyen tételeknek kell szerepelni az e-mail-ekben, milyen értéket kell közvetíteniük, kapcsolódhatnak-e más csalihoz, stb.
Marketing automatizálási szoftverek
Marketing automatizálási szoftvereket találunk magyarországi kkv-oknak is, amelyek megfizethetőek. Talán 3-4-et szükséges egyszerre használni.
Természetesen vannak drága megoldások is, amelyek a multiknak is megterhelő, illetve nem fog megtérülni a használatuk. Ezeknél a szoftvereknél már az üzemeltetésre is egy csapat szükséges, sajnos nem elegendő egy ember és itt már nagyon nagyok a költségek.
Át kell gondolni, hogy mekkora a piac, mekkora a potenciál, mennyi profitot tud produkálni, stb.
A kisebb cégeknek annyival egyszerűbb a helyzete, hogy a szoftvereket össze lehet kapcsolni API segítségével. Nem külön adatbázisok lesznek, hanem egy adatbázisban gyűlnek az adatok, mert az API segítségével tudnak a szoftverek egymással kommunikálni.
Így oldható meg az automatizálás, ami az inbound marketing kampány része.
A következő lépés az eDM küldése a létező listákra. A következő cikkben szó lesz arról is, hogy milyen létező listáid lehetnek, illetve hogy kell kinéznie az eDM-nek egy sikeres kampányban.