Készítsd elő a CTA-kat a websitera és a blogra
Inbound marketing kampány 4. rész
A kampányhoz szükségesek a CTA-k és azok A/B tesztjei, hogy kiderüljön, melyik a legeredményesebb.
Ha CTA-ról van szó, akkor azok lehetnek a website-on is olyan területen, ahol nem a termékek és a szolgáltatások szerepelnek, hanem a cikkek.
Vannak, akik blogot vezetnek és vannak, akik a website-on helyezik el a cikkeiket egy külön csoportban.
Ahol külön blog szerkesztőségi rendszerben készülnek a cikkek, vagy blog motorban, ahol a név blog, vagy magazin, amire rákattintva még mindig ugyanazon a weboldalon vagyunk, csak esetleg kicsit más a design.
Az egész egy tartalmilag dús oldalcsoport, ahova a látogatók természetesen gyakrabban fognak visszatérni. Éppen ezért kell a felhívásokat kitenni ilyen helyekre.
CTA elhelyezési típusok
1. Felső nagy CTA
Az első képernyőben található. Nem jó megoldás, ha ez a kép teljesen befedi az első képernyőt és semmi más nem látszik. Nem látja a felhasználó, hogy ez egy oldal, csak akkor, ha scrollozni kezdi és meglepődik, hogy van további tartalom is.
Az a jó, ha a CTA maximum 2/3-a a képernyőnek. Oda kell figyelni, hogy látszódjon egyértelműen, hogy az adott oldalon van még tartalom.
2. Oldalsáv
Az első képernyőben található, mégpedig az oldalsávban, legfelül. Nagyon gyakran itt szerepel a hírlevél feliratkozás.
Az a látogató, aki az első képernyőt nézi, még nem nevezhető érdeklődőnek. Előfordulhat, hogy csak az a link volt számára érdekes, amire kattintott. Megérkezett az adott oldalra, de még fogalma sincs arról, hogy miről van szó, milyen a stílus. Itt nem lehetséges az értékesítés még, tehát csakis egy nagyon „puha” sales férhet el, ami pedig a hírlevél feliratkozás.
3. Cikk tartalmában
Általában a cikk középső részén érdemes elhelyezni ezt a fajta CTA-t, melyek már nagyobb méretűek.
4. Közvetlenül a cikk alatt
Közvetlenül a cikk alatt helyezhető el, minden más ajánlás az utolsó CTA után következik.
Kreatív kivitelezés típusai
1. Csak szöveges link
Nagyon gyakran a cikkben lehet találkozni olyan szöveggel, ami a blog tartalom része, de alá van linkelve és elvezet valami más oldalra.
2. Gomb
A gomb CTA jellemzően egy szavas szöveggel van ellátva, de bátran lehet használni modatos formában is.
3. Képes gomb
Akár bannernek és display-nek is nevezhető, mert ezek mind belső hirdetések. A belső hirdetéseken szerepel a gomb, ami a látogatónak egyértelművé teszi, hogy erre kattintani lehet. Általában saját csali reklámozásáról szól.
Az a lényeg, hogy a CTA-kat minél inkább használd a kampányokban, legyen belőlük akár több is.
Ma már rendelkezésre állnak olyan szoftverek, melyekkel ki lehet helyezni könnyedén, valamint képesek az A/B testre is.
Ha a weboldalad WordPress-ben működik, tengernyi olyan CTA plugin létezik, amit pár kattintással be tudsz implementálni a weboldalra.
Ha nem szeretnél pluginekkel szenvedni, vagy nem WordPress-ben dolgozol, akkor a CTA hirdetéseket PowerPoint-ban is el tudod készíteni. Oda kell figyelni a méretre, a tartalomra, design-ra és el lehet helyezni a megfelelő helyen. A link pedig vezessen arra az oldalra, ahova terelni szeretnéd a látogatót.
A Google Analytics-ben a belső hirdetéseket, promóciókat külön tudod mérni.
A készítéstől nem kell tartani, mindenképpen meg kell csinálni legalább néhányat és bele kell vágni a kampányba, mert kattintani fognak rá az emberek.
Ha olyan blogról van szó, aminek már van tartalma és ez a tartalom kategorizálva van, akkor az ingyenes WordPress pluginekkel meg lehet oldani azt is, hogy bizonyos CTA-k kontextusban jelenjenek meg, azaz megfelelő kategóriákban, vagy TAG-ek alatt.
Így csak egyszer kell kitenni pl. a cikken belüli CTA-t, mert amikor változtatsz a CTA-n, akkor csak a plugin-ban kell módosítanod az új CTA-ra és mindenhol azonnal az új CTA fog szerepelni a cikkekben.
Ezért érdemes a dolgokat automatizálni és nem manuálisan rakosgatni, mert nem fogod tudni egy idő után, hogy hova, mi került, milyen link van alatta, hova mutat, milyen eredményt produkált, meddig aktuális még. Sokkal egyszerűbb, ha automatizálva van.
Ez egyébként nem egy újdonság, az AD Server-ről beszélünk, ami persze sokkal komplexebb és akár nagy website-okra, média portálokra is használják, de ugyanúgy hasznos a kisebb oldalaknak is.
Ez is egy megoldás lehet, de a WordPress oldalaknál ott vannak a plugin lehetőségek, amelyek jelentősen megkönnyítik a feladatot.
A kampányokban mindenképpen használd a CTA-kat, mert a weboldaladra megérkezett látogatókat így tudod irányítani arra, amerre szeretnéd.