Küldj ki eDM-et a létező listáidra

Inbound marketing kampány 6. rész

Az előzőekben meghatároztuk a célcsoportot és a buyer personákat, majd meghatároztuk a kampány célját. Foglalkoztunk a csalival, a landing oldallal, a CTA-val, a marketing automatizálással. Szó volt a marketing folyamatokról, mi legyen a work-flow, amivel a kampányt használjuk, mit fogunk kiküldeni.

Kis cégek esetében ez nagyon gyakran a hírlevél szoftver. Ha meghatároztad, hogy miről szól a kampány, és mik a céljaid, akkor ki kell küldeni az eDM-et a létező e-mail címlistára.

Marketing címlista

Legalább egy ügyfél és minimum egy hírlevél listának létezni kell. A két listára nem egyféle üzenetet kell kiküldeni, bár a kis cégek esetében nem ez a gyakorlat. Vagy a kevés idő, vagy a kreativitás hiánya miatt csinálhatják így.

Ha a kampány új termékekről szól, ami az eddigi ügyfeleket is kellene, hogy érdekelje, akkor ezt egy keresztpromóciós szöveggel megoldhatod.

Ha a kampány nem kell, hogy az eddigi ügyfeleknek kimenjen, mert ugyanarról a termékről van szó, amit már ők megvásároltak, akkor csak a lead listára kell a kampányt kiküldeni. Ez a lista tartalmazza a hirlevél feliratkozókat, vagy e-book letöltőket, de a vásárlóidat nem.

eDM tartalma

Ahhoz képest, hogy melyik listára küldöd, az eDM szöveget igazítani kell, hogy kontextusban legyen azzal a listával, amire küldöd.

Ha például olyan hírlevelet küldesz, amelyben több blogposzt szerepel, akkor az egyik modul lesz az ajánlat. Ez lehet egy CTA, ami a landing oldalra vezet. És ez a kontextus, ami a hírlevelet illeti.

Ha e-book listára küldöd a levelet, akkor azzal az e-book témával kapcsolatban lesz egy pár mondat és akkor ez fogja a kontextust jelenteni. Amikor az olvasó megkapja ezt az e-mail-t, egyértelmű lesz számára, hogy miért kapta.

További lényeges dolog, hogy ez eDM-ben a link ne a termékoldalra, hanem a landing oldalra mutasson.

Ha az érdeklődő a landing oldalon van, akkor semmi más nem szabad, hogy elvegye a figyelmét, csupán egy dolgot kell, hogy meg tudjon tenni, amit elvársz tőle.

Emiatt nem szabad a látogatót semmilyen fizetős és ingyenes kampányból a termék oldalára hozni. Ez azért fontos, mert a weboldalon nagyon sok hatás érheti, ami elterelheti a figyelmét és lemorzsolódáshoz vezet.

eDM küldési technika

Minden modern hirlevél szoftver képes egy levelet többször kiküldeni ugyanarra a listára, például azoknak, akik az első levelet nem nyitották meg.

Ha neked valamilyen régi hirlevél szoftvered van, akkor érdemes az első kiküldés után kiexportálni azokat, akik nem nyitották meg, és beimportálni egy új listára. Így te is tudod alkalmazni ezt a technikát.

A lényeg, hogy a listádnak háromszor küldd ki ugyanazt a levelet. Az elsőt kiküldöd pl. hétfőn, majd 48 óra múlva szerdán küldöd azoknak, akik a hétfőit nem nyitották meg. Majd újra vársz 48 órát és pénteken küldöd a harmadikat azoknak, akik a szerdai levelet nem nyitották meg.

Így lesz 3 kiküldésed, ami nem zaklató, mert a 2. és 3. levelet csak azok fogják megkapni, akik az előzőeket nem nyitották ki. Ezernyi oka lehet, hogy miért nem nyitja meg valaki a levelet 48 órán belül, és nem feltétlenül az, hogy nem akarta olvasni.

Ezek a kampányok nagyon jó eredményeket produkálnak a 3 kiküldéssel, és mindegyikkel növeled a megnyitási arányt. A 3 kiküldéssel egészen biztos, hogy több kinyitás, több kattintás és több látogató lesz a landing oldalon.

Az e-mail-ben szerepelhet ösztönző is, de ne a kedvezményt válaszd, hanem pl. határidőt, korlátozott számot, helyet, ami az egyébként ingyenes, de erős csali mellett a landing oldal hatékonyságát erősíteni fogja.

Tehát a kedvezményekkel óvatosan bánj, pláne, ha amúgy is ingyenes csalira viszed a látogatókat, ami önmagában is ösztönző.

A következő cikkben a blogposztról lesz szó, avagy hogyan tudja egy cikksorozat a kampányokat erősíteni.

Hozzászólás