Lead generálás ábécéje
Hogyan lesznek lead-ek a weboldalad látogatóiból? A probléma adott. Megvan a website, a látogatók megérkeznek és belőlük lead-ek lesznek. Gondolja sok kis cég tulajdonosa.
Sajnos nem ennyire egyszerű a megoldás, nem ennyire egyszerű a képlet, mert kicsit foglalkozni kell a marketinggel ahhoz, hogy elsősorban látogatókat kapjunk és a látogatókból legyenek lead-ek, azaz érdeklődők is.
Van több is, de most néhány olyan inbound marketing technikát mutatunk meg, melyeket egyik napról a másikra el tudsz készíteni.
Akár az egész marketinget erre lehet összpontosítani, fókuszálni és ezekben a technikákban profi lenni.
Mutatjuk, melyek azok a megoldások, melyekkel egyik napról a másikra látogatókat és érdeklődőket tudsz szerezni.
SEO barát website CMS
Nem szabad elfelejteni azt a tényt, hogy egy weboldal ott van a tengernyi weboldal között. Rettenetesen sok website létezik, nagyon sok versenytárs között kell kitűnni és látogatókat hozni. Másik nézet szerint a weboldal egy zsákutca végén van. Ez azt jelenti, hogy csak azok tudnak róla, akik ott laknak a zsákutca végén, illetve akik néha benéznek a főutcáról.
Ezt a két fókuszt nem szabad elfelejteni és egy olyan gépezetet kell felépíteni, ami állandó látogatottságot fog hozni.
A gépezet neve: inbound marketing és megoldásai, melyek segítenek abban, hogy elinduljon az a folyó, vagy áradat, amivel megnő a látogatottság és abból létrejön a lead generálás.
Még mindig látni a piacon olyan weboldalakat, amelyeket website fejlesztő cégek gyártottak, de sajnos a saját tartalommenedzsment rendszerüket nem fejlesztik. Ezért ezek nem is keresőbarát CMS-ek.
Úgy tudod meg, hogy keresőbarát-e a CMS-ed, ha megkérdezed a fejlesztő céget a referenciákról. Meg kell nézni azokat a weboldalakat, amelyeket már elkészítettek, hogy egy-egy oldala megtalálható-e a keresőben, vagy sem.
Kis és közepes cégek, akik most terveznek weboldalt építeni, ne keressenek tovább, mert ott a WordPress. Egy olyan fejlesztő céget kell keresni, aki ezzel foglalkozik és a WordPress-el kell weboldalt készíteni.
A WordPress alapban keresőbarát, de vannak még olyan pluginok is hozzá, melyek nagy segítséget nyújtanak, hogy a weboldal keresőbarát legyen.
Keresőbarát content
Olyan tartalmat kell készíteni és úgy kell optimalizálni a keresőkre, hogy a megfelelő célcsoportot találd meg. Magyarul az a célcsoport, aki keres a keresőben, rád találjon.
Gondold át, hogy ki a célcsoportod, mennyire bontható buyer personákra és minden tartalmat buyer personákra készíts el.
A Senpai blogján találhatóak olyan cikkek, amelyek olyan ügyvezetőknek szólnak, akik saját maguk készítik a marketingjüket. Ezek nem annyira szakmai tartalmak, viszont marketinggel foglalkozik.
Haladó marketing témájú cikkek is vannak a blogon, amit nem az ügyvezető buyer persona fog érteni és használni, hanem inkább a marketinges.
Minden fix content, azaz a termékek, rólunk, szolgáltatások, nyitó oldal legyen keresőbarát. A dinamikus oldalak, amelyeket valamilyen gyakoriság szerint készülnek, mint pl. a blog, azok is keresőbarát formában jelenjenek meg.
Content megosztás
Gyakorlatilag az a kész tartalom, ami keresőbarát, előbb-utóbb bizonyos kulcsszavakra a keresőben meg fog jelenni és hozni fogja a látogatókat. Ezt a tartalmat meg kell osztani a közösségi médiában is, ahol a megosztással találkozók a linkre kattintanak és a weboldaladra kerülnek.
A megosztásokat közösségi média marketing szoftverekkel érdemes csinálni, de manuálisan is megteszi.
PR, mint lehetőség
Nem a fizetett PR cikkekre gondolunk, amit minden médiánál meg lehet vásárolni. Jó megoldás olyan esemény, vagy történés, story publikálása, ami mindenképpen érdekes a célcsoportodnak is és érdekes lesz a médiának is.
Ezeket a dolgokat nem könnyű kitalálni, megszerkeszteni, valami struktúrába tenni és utána megírni azokat a közleményeket erről az egészről, ami bevonzza a médiát érdeklődőként. Majd a média pedig meg szeretné jeleníteni ezeket a kontenteket a saját felületeiken. Ezen keresztül látogatók fognak jönni a weboldaladra.
Nem egyszerű, viszont nagyon sok esetben működnek a kis- és középvállalkozásoknál is.
Tehát a PR használható látogatottság növelésében és érdeklődők generálásában is.
Nyereményjáték
A nyereményjátékot szinte mindenki ismeri, rengeteg formája van.
Ha van némi látogató a weboldaladon, vannak követőid a közösségi oldalaidon, és van néhány ember a címlistádon, akkor elindíthatod ingyenes promócióval is. Persze, hatékonyabb a fizetős promócióval indított játék.
A nyereményjáték lényege, hogy látogatókat gyűjts a weboldaladra, ahol muszáj kitöltenie valamilyen formot. Ezekből a látogatókból is lesznek lead-ek.
Hírlevél
Vannak olyan cégek, akik nem tartják lead-nek azokat, akik csak a hírleveleket olvassák, mert itt általában csak nevet és e-mail címet kérünk. Itt még nem teljesen látszik, hogy kiből lehet megrendelő a szolgáltatásra, vagy termékre.
Ha a hírlevél címlistádon vannak emberek, akkor természetesen nekik is ki kell küldeni valamilyen hírlevelet, vagy eDM-et, hogy jöjjenek vissza a weboldaladra. Ezekben a levelekben használj olyan CTA-kat, amelyek egy landing oldalra vezetnek, ahol az olvasónak valami érdekes tartalmat kínálsz. Mindenképpen egy form kitöltése után jusson hozzá csak a tartalomhoz, mert így kapod meg az igazi érdeklődőt, nemcsak egy hírlevél feliratkozót, aki addig csak a listán létezett.
Tehát a hírlevéllel is lehetséges lead generálást csinálni.
Fizetős reklám
Leginkább AdWords, Facebook kattintás alapú hirdetéseknél bizonyosodott be, hogy a kis- és középvállalkozások esetében is szépen hozzák az eredményeket, azaz a lead-eket.
Itt is érdemes megjegyezni azt, hogy ne a szolgáltatás, vagy a termék oldalára vigyük a kattintókat, hanem inbound marketing eszközöket használva, inbound marketing fókuszú kampánnyal landing oldalra, ahol ingyenes regisztráció után kínálunk valami értékes tartalmat letöltésre.
A lényeg, hogy nem a szolgáltatás oldalra, hanem a csali oldalára kell a látogatókat vinni. Ha ez a tartalom érdekes lesz számára, akkor többségük meg fogja adni az adatokat és ilyen módon tudsz lead-eket generálni.
A fenti megoldásokkal lehetséges a lead generálás. Be tudod implementálni a saját marketingedbe, be tudod állítani pl. heti rendszerességgel, ami heti néhány órát vesz igénybe. Így tudod elindítani azt a lavinát, amiből jönnek a website látogatók és lead-ek.