Marketing csali ötletforrások
Mindenki olyan marketing csalit szeretne, ami a lead generálásban fog segíteni. Mindenki olyan csalira vágyakozik, ami sok olyan minőségi látogatót hoz, akikből később ügyfél lesz.
Podcast a témában:
Cikk a témában:
Mi legyen a marketing csali?
Az elsődleges kérdés mindig az, hogy mi legyen az ötlet, miről szóljon a csali.
Három alapszabály létezik, amit be kell tartani.
Első szabály
Ismerned kell a célcsoportjaidat! Részletesen ismerned kell minden buyer persona-t, vagyis azt a specifikus részét a célcsoportnak, amelyekből van 2-3, vagy akár több is célcsoportonként.
Miért fontos ismerned őket?
Mert elengedhetetlen tudnod, hogy egy-egy célcsoportnak melyek azon problémái, amire te tudod a válaszokat, a megoldást. Amire lehetne írni, vagy készíteni akármilyen formátumban válaszként egy olyan csalit, ami érdekes, edukáló és szórakoztató lesz számukra.
Második szabály
Tudnod kell a válaszokat a célcsoport problémáira. Ez azt jelenti, hogy a szakmáddal, a szolgáltatásoddal, vagy termékeddel kapcsolatban, amit próbálsz eladni, tudnod kell mindent.
Főleg azokra a kérdésekre tudnod kell jól összefoglalni a válaszokat, amelyek nem sales, azaz nem értékesítés jellegű válaszok, hanem gyakorlatilag olyan segítséget próbálsz nyújtani az érdeklődőknek a csalival, amely önmagában már egy nagy segítség.
Tehát a csalinak nem szabad a saját termékedről vagy szolgáltatásodról szólnia. Viszont tudnod kell olyan válaszokat adni, amelyek közelítik, terelik arra az olvasót, hogy nézze meg később is a website-ot, blogot és ismerkedjen a termékeiddel, vagy szolgáltatásoddal.
Harmadik szabály
Tartalomgépezetet kell üzemeltetned, pláne, ha inbound marketingről beszélünk. Ugyanis ezzel a tartalommal tudod az érdeklődőket a weboldaladon szinten tartani és bemutatni a csalit.
Ha nincs ilyesmi, ha csak weboldal létezik és készülsz egy jó csalit kiadni, akkor is van megoldás.
Mégpedig a reklám. Reklámozni kell a csalit, a látogatók megérkeznek erre az oldalra, és ott fognak valamit kitölteni, letölteni.
A három szabályt ne felejtsd el, mert ez az alapja egy jó csalinak.
Ötletforrások
Vannak jó ötletforrások, melyek sokat segítenek a csali készítésében.
Elsősorban az a kérdés, hogy mik a célcsoport problémái, amire te tudod a választ.
Célcsoport
Honnan fogod megtudni ezeket a dolgokat? Aki már jó pár éve csinálja a vállalkozását, az nagyon jól tudja, hogy kik a célcsoportjai, kik a partnerei.
Ha sok ügyfeled van, akkor már az ügyfélkapcsolatokon keresztül is megismerted a buyer personákat és tudod, hogy milyen kérdésekkel bombáznak téged folyamatosan.
Itt lehet a marketingedet megfordítani, és a még nem ügyfélkörre, azzal a nyelvezettel lehetséges behozni másokat is új ügyfélként.
Régi csali
Jó megoldás lehet az is, ha van régi csalid, ami működött már, most át lehet alakítani. Meg kell nézni, esetleg picit változtatni ahhoz, hogy a dolog újra működjön.
Persze, ha valaki több csalit üzemeltet, a hatékonyságát is tudja nézni egy-egy csalinak.
Netán érdemes olyan kérdéseket átdolgozni, amelyeket a csalira feliratkozóktól kapsz, mert így még pontosabbá és értékesebbé teheted, és persze kiadhatod újra.
Látogatói viselkedés
Mik a leglátogatottabb blogbejegyzések vagy weboldalak?
Ez egy olyan kérdés, amelyre a választ megtudhatod a Google Analytics-ből, mert ott láthatod a weboldalad látogatóinak tevékenységét, viselkedését.
Többek között azt is megtudhatod, hogy milyen bejegyzéseket néztek meg a legtöbbször. Ha csak cikkekről van szó, akkor is tudsz egy olyan rangsort felállítani, ahol ki fog derülni, hogy melyik az a top 5 – 10 téma, ami győzött a látogatottságban, azaz ami a legnagyobb oldalletöltési számot kapta.
Ha ez a helyzet, akkor ezeket a top tartalmakat kell átdolgozni és egy bővebb tartalomként esetleg egy csali, prezentáció, videó, vagy webinárium tartalomra átdolgozni.
Kulcsszavak
Milyen kulcsszavakra jönnek a látogatók?
Szintén a Google Analytics-ből láthatod ezeket a kulcsszavakat.
Fontos utánajárni, hogy amelyik kulcsszavakra megérkeznek a weboldaladra a felhasználók, megtalálják-e a megfelelő tartalmat. Ha tudod, hogy mik a tartalmak a weboldaladon, akkor egy-egy kulcsszó alapján rögtön látni fogod a választ.
Előfordulhat az is, hogy neked nincs ilyen tartalmad, miközben ott van a látogató. Több, mint valószínű, ha nem találta meg a megfelelő információt, akkor nem fog sokáig maradni az oldaladon.
Tehát ezekre a kulcsszavakra meg kell nézni, hogy van-e tartalmad. Ha van, de kevés, akkor gyártani kell még. Kezdetnek írj blogcikket, majd utána dolgozd át egy komplexebb csalira.
Főleg akkor, ha ezekre a kulcsszavakra nagy a rákeresés és sok ember jön az oldaladra, akkor egy blogcikk nem lesz elegendő.
Versenytárs csalija
Mindenki figyeli, pocskondiázza a versenytársa csaliját, mert azt mondja, hogy ő jobbat tud.
Hát akkor meg is kell csinálni! Meg kell nézni, hogy mi az az új ötlet, amit generálhatunk a versenytárs csalijából. Mi az, ami meg fog különböztetni, mi az a másság, amitől a tied jobb lesz. Kell írni egy koncepciót és abból el kell készíteni a csalit.
Ügyfélszolgálat
Nagy cégek gyakran használják a meglévő információkat, ezek pedig a telefonos ügyfélszolgálat által rögzített gyakran ismételt kérdések, amelyeket különböző módon elmentenek.
Gyakorlatilag ezek a csali anyagok ott vannak, csak rá kell nézni a marketingnek néha-néha és belőle lehet táplálkozni.
Van jó pár olyan cég, akik ezekből az adatokból bővítik a weboldalaikat, ebből írnak új cikkeket a blogra, netán más weboldalakat és blogokat hoznak létre, amennyiben erre a témára van sok kérdés.
Tehát gyártanak többféle blogot specifikusan erre. Majd utána elkezdenek tartalmakat generálni.
Látszik ebből a pár példából, hogy sok minden lehet csali ötletforrás. Érdemes mindegyiket átgondolni, azonnal rögzíteni, írogatni az ötleteket, amelyek eszedbe jutnak.
Majd rögtön el kell kezdeni tervezni, mert valamelyikből biztos, hogy elő lehet készíteni egy olyan csalit, amire az érdeklődők fel fognak iratkozni, megnézik, letöltik, vagy elkezdik használni.