A marketing ösztönzők (csalik) 3 legnagyobb hibája
Temérdek pénzt veszítünk vele, mégis 10-ből 9 cég elköveti ezeket a hibákat. Ráadásul – ha már lúd, legyen kövér – egyszerre mindhármat.
1) Az ösztönző nem igazodik a vásárlási folyamat szakaszaihoz
Sokszor a csalit csak arra használjuk, hogy feliratkozókat gyűjtsünk. Ilyenkor megfeledkezünk arról, hogy nem elég beindítani egy folyamatot, de állandóan lendületben is kell tartani, vagyis végig kell vinni a labdát a pályán, hogy a végén gólt rúghassunk. Így hát egy csali nem csali. Gondoljuk át, hogy a vásárlási folyamat egyes fázisaihoz kapcsolódóan milyen ösztönzővel tudunk hatást gyakorolni a látogatóra, hiszen egészen mást érdemes mutatnunk az oldalunkra tévedt idegennek, mint a korábbi vevőnknek.
Ezek a tartalmak erősen iparág specifikusak, de fussuk át, hogy B2B területen mely szakaszokban milyen eszközök hozzák általában a legnagyobb eredményeket:
- idegen – hírlevél, GYIK, webinárium…
- lead – ingyenes kipróbálás, kutatások…
- MQL (Marketing Qualifield Lead) – iparági esettanulmányok, személyre szabott demo…
- SQL (Sales Qualified Lead) – kupon, ingyenes tanácsadás…
- vevő – know-how videók…
2) Az ösztönző nem passzol a Buyer Personákhoz
A tartalom előállításnál elengedhetetlen, hogy rendelkezzünk Buyer Personával. Ráadásul ritkán vagyunk olyan egyszerű helyzetben, hogy csupán egy Personát kell elérnünk, vagyis minden egyes Personához ösztönzőt kell készítenünk. Gondoljunk például arra, hogy az ösztönzőink elsőrendű célja legtöbbször az edukálás, és így igazodnunk kell a felhasználók tudásszintjéhez, ami gyakran Buyer Personánként más és más.
Valójában, ha az eddigi két pontot összevetjük, akkor máris látjuk, hogy az ösztönzőket illetően legalább két dimenzióban kell gondolkodnunk, vagyis a hatásos ösztönzéshez bizony jelentős mennyiségű tartalom előállításra van szükség.
3) Az ösztönző túlságosan termék vagy szolgáltatás specifikus
Felejtsük el, hogy mi mit akarunk, koncentráljunk inkább arra, hogy a látogatók mit szeretnének. Sokkal könnyebben elérjük a célunkat, ha az ösztönzőnket a célcsoportunk igényeikhez és elvárásaikhoz szabjuk. Az ösztönzővel ne eladni akarjunk, sokkal eredményesebb, ha az edukálást vagy akár a szórakoztatást célozzuk meg.
Használjunk ösztönzőket, mert kiváló hatásfokkal működnek, ha átgondoltan alakítjuk ki azokat! Iktassuk ki a fenti hibákat, folytassunk átgondolt tartalommarketinget öncélú tartalomgyártás helyett és hamarosan örülhetünk az eredményeknek.