Megismer? Én vagyok a vevő!
A Buyer Persona elkészítése elengedhetetlen a pontos célzáshoz, anélkül csak a levegőbe beszélünk. Egyszerű a képlet, ha nem tudod, kihez szólsz, akkor nem is tudod őt megszólítani.Te használsz Buyer Personát? Készítesz bármilyen ügyfél profilt, mielőtt megpróbálod megnyerni magadnak a vevőt?
Ha még nem használsz ügyfélprofilt, akkor kérlek, vess egy pillantást az alábbi érvekre, avagy miért is kell nekünk egy (de inkább több) Persona.
Ha tudom, mi érdekli a vevőmet, akkor fel tudom kelteni a figyelmét.
Az ügyfélprofil segítségével a cégen belüli kommunikáció is tisztább és hatékonyabb. Sok félreértés elkerülhető, ha konkrétumokat határozunk meg a célcsoportról, mintha csak úgy általánosságban beszélünk.
Akkor leszek képes érzelmileg bevonni a vevőt, ha tisztában vagyok az érzéseivel, motivációjával.
Ha már Te is látod, hogy nem is rossz ez a „profilozósdi” (legalábbis a krimikben nagyon izgalmas, amikor egy csúcsbűnöző profilját összeállítják a nyomozók meg a pszichológus), akkor figyeld a következő bejegyzésünket, mert készítünk egy sablont, aminek a segítségével Te is könnyedén ráhangolódhatsz erre a szórakoztató feladatra.
(Egyébként a cikkemet Gábornak írtam, aki nagyon elfoglalt, sokat és sokáig dolgozik, rengeteg szakmai anyagot kell átolvasnia egy nap, így örül, ha néha egy kicsit könnyedebb hangvételű tartalmat futhat át. A sok szöveg helyett a képek meg kifejezetten pihentetik. Dióhéjban Ő az én egyik Personám.)