Mennyit kell várnom, hogy az inbound marketing leadeket szállítson nekem?
Türelmetlenek vagyunk, általában mindent azonnal akarunk. Egyre több cég dönt úgy, hogy elindul az inbound marketing felé, azonban tudni szeretnék már a legelején, hogy mikorra várható eredmény.
Természetesen ez rengeteg tényezőtől függ, de az a jó hír, hogy ezek a tényezők általában mind az adott cég kezében vannak. Általánosságban azt lehet elmondani, hogy nagyjából 6 hónap kell ahhoz, hogy egy inbound rendszer biztonsággal elkezdje szállítani a minőségi leadeket. Azonban, ahogy mondtam több összetevője van annak, hogy mikortól számíthatunk leadekre, és alapvetően két oldalról tudjuk pozitív irányba befolyásolni az eredményeket.
- Hányan képesek alkalmazni a cégnél az inbound megoldásokat?
Egyre több vállalat ismeri fel, hogy az inbound marketing ismeretek a modern digitális marketing jelentős részét képezik és nem csupán egy múló divatról, egy rövid időre felkapott irányzatról beszélünk. Azonban nem csak arról van szó, hogy egyre több cég alkalmaz olyan marketingest, aki ért az inboundhoz, hanem egyre többen a komplex marketing team-et igyekeznek ebbe az irányba fejleszteni. Az inbound marketing stratégiai gondolkodást kíván és az online marketing szinte minden területét érinti és hat rá. Így hát gyakori, hogy a marketing csapat vezetője az inbound rendszerre való átállásnál szükségét látja, hogy az alatta dolgozó kollégák is elsajátítsák ezt a szemléletmódot, hiszen így könnyebben és összehangoltabban tudnak majd dolgozni. Ez a komplexitás pedig nagyban növeli az inbound rendszer hatékonyságát, illetve a bevezetést követően is gyorsabban érjük el az első eredményeket.
- Mennyire kiterjedt és átfogó az inbound marketing rendszerünk?
Ha gyors eredményt akarunk, akkor ez a másik kérdés, amit fel kell tenni magunknak. Hiszen a legtöbb eszközt, amit az inbound rendszerben használunk majd, azt már korábban is alkalmaztuk; van honlapunk, küldünk hírlevelet, használunk tartalmakat. Azonban az inbound marketing hatékonysága ezeknek az eszközöknek és csatornáknak az egymásra hangoltságán is múlik. A vásárlási fázisok mentén felépített rendszer, a hozzá rendelt tartalmakkal és eszközökkel adják majd azt a komplexitást, ami az inbound erejét rejti.
Valójában a két kérdés nem is létezhet egymás nélkül. Hiszen a marketingünk elemeit be kell kapcsolnunk az inbound rendszerbe, azonban ezt nem tudjuk megtenni anélkül, hogy a marketing egyes területeit ellátó szakemberek ne legyenek tisztában az inbound rendszer felépítésével, működésével. Értelem szerint az e-mail marketing szakértőnk inbound módszerek alapján fogja végezni a saját munkáját, és a content marketingesünk is az inbound rendszerünkhöz igazodva állítja majd össze a tartalmakat.
Tehát a csapatunk minél több tagja ért az inbound marketinghez és minél több eszközt és csatornát vonunk be az új szemléletbe, annál hamarabb számíthatunk a minőségi leadekre és a konverziós adatok gyors és hathatós emelkedésére. Ne féljünk kipróbálni!