Mese az e-mail marketingesről, akinek gyakran megnyitják, sőt el is olvassák a leveleit
Egyszer volt, hol nem volt, hetedhét website-on túl, még az operációs rendszeren is túl, ott ahol a long tail kismalac túr, élt egyszer egy szegény e-mail marketinges.
Hatalmas volt a bánata, mivel hiába küldte garmadával az akciós ajánlatokkal tömött e-maileket, azok általában megnyitás nélkül a kukában végezték.
Egy napon azonban rá mosolygott a szerencse. Éppen adatokat halászott, amikor kifogott egy aranyhalat.
-Kérlek, dobj vissza! – rimánkodott az aranyhal. – Ha elengedsz, hatalmas konverziókat varázsolok neked.
Nosza, a marketingesünknek se kellett több, szabadjára engedte az aranyhalat. Az boldogan megköszönte, majd így szólt:
-Három héten át, mindig ugyanebben az időpontban gyere el hozzám és megtanítalak szegmentálni, ami elengedhetetlen a sikeres e-mail kampányodhoz.
A marketinges bólintott és már meg is kapta az első feladatot.
1. Hagyj fel azzal, hogy a címlistádon mindenkinek ugyanazt az e-mailt küldöd! Kezdj el szegmentálni!
Használd az adatbázisodban lévő adatokat és alakíts ki különböző csoportokat! Például válogasd külön a címzetteket geográfiai vagy demográfiai adatok alapján, vagy akár aszerint, hogy ki mikor került a listádra. Az így kapott szegmenseknek aztán készíts külön-külön tartalmakat!
A marketingesünk eleget tett a kérésnek és csodák-csodájára nőni kezdtek a konverziók. Alig várta az újabb találkozót az aranyhallal, amikor is megkapta a következő feladatot.
2. Válogasd le a címlistádból az inaktív tagokat és indíts kampányt az aktivizálásukra!
Például, kérd meg a felhasználót, hogy változtasson jelszót, vagy küldj neki egy kupont!
Azzal is érdemes próbálkozni, hogy más címről küldöd az e-mailt, mert lehet, hogy a korábbi címről érkező leveled már automatikusan a spam mappában landol.
Érdemes lehet (főleg B2B területen) csak szöveges levelet küldeni.
Ha fontos a kapcsolat felélesztése, akár más eszközt is használhatsz, ne ragaszkodj az e-mailhez (például fel is hívhatod), persze csak akkor, ha az adatvédelmi szabályok ezt lehetővé teszik. Az adatkezelési irányelveket mindig tartsd szem előtt, mert komoly büntetést is kaphatsz, de az szinte biztos, hogy ha felbosszantasz egy felhasználót, akkor ugyan hipp-hopp aktívvá válik, de nem úgy, ahogy te szeretnéd.
E-mail marketingesünk pontosan követte az utasítást és boldogan konstatálta az eredményeket. A következő találkozó alkalmával aztán megkapta a várva várt harmadik feladatot.
3. Szegmentáld a címlistádat viselkedés szerint, azaz a felhasználók viselkedése alapján alkoss homogén csoportokat!
Néhány tipp a szegmensek kialakításához:
- megnyitotta-e a levelet
- kattintott-e valamire (CTA, landing oldal, social stb.)
- website-on folytatott tevékenység szerint
- érdeklődési körök szerint
- látogatói forrás szerint (honnan érkezett az oldalra)
- oldal letöltés alapján
- social viselkedés alapján
- lead scoring alapján (ha használsz valamilyen pontozást a leadek gondozása során)
- Buyer Persona szerint
- vásárlási ciklus alapján
Marketingesünknek hirtelenjében rengeteg teendője akadt, hiszen a szegmensek kialakításával még nem ért véget a munka. Minden csoporthoz tartalmat is kellett generálni.
Azonban a sok munka meghozta a gyümölcsét, és kampányai mesés konverziókat produkáltak. E-mail marketingesünk eztán boldogan levelezett, míg meg nem halt. Aki nem hiszi, csinálja utána!
Suri Éva
2014-08-20 @ 09:03
Hihetetlenül jó bejegyzést írtál Kriszti! Ötletes, hangulatos, tartalmas és nem lehetett végig nem olvasni….
Pásztor Krisztina
2014-08-20 @ 13:23
Köszönöm a visszajelzést! Örülök, hogy tetszett.
István
2014-08-20 @ 20:34
…és ezt mind próbáld ki, (A/B)tesztelj finomítsd!
Amennyiben valami még sem (úgy)működne, ahogy ígérik/elvárnád… akkor győződj meg, hogy helyénvaló a problémafelvetésed/ajánlatod, értik amit mondasz, arra van szükségük amire megoldást kínálsz
Gyakori gond a hagyományos e-mail marketingben, hogy mind az a tudás rendelkezésedre áll amit várnak tőled, csak minden olvasód más szinten áll, mások az igényei, akkor egy jó megoldás lehet az információ önkiszolgálóvá tétele, és vagy csöpögtetése. Erre lehet egy opció egy zárt tartalom (blog, fórum…), pl a wordpress membership plugin tud ilyet, korlátlan szál, korlátlan szintű tartatlom hozzáféréssel.
Pásztor Krisztina
2014-08-21 @ 14:18
Köszönöm a kiegészítést!
Igen, ez egy soha véget nem érő folyamat, az állandó tesztelés és optimalizálás elengedhetetlen.
Az “önkiszolgáló” tartalmak is működnek, de – tapasztalataim szerint – csak bizonyos bolygó együttállás esetén:-)
A szegmentálás technikai feltételeit sokkal egyszerűbb megoldani, mint azt sokan gondolják. Sok e-mail marketing szoftver csodákra képes ezen a téren, nem is beszélve az olyan marketingautomatizációs rendszerekről, mint például a Hubspot. Ami viszont már nehezebb dió, a mindenféle célcsoportnak, tudásszintnek, igénynek, alkalomnak stb. megfelelő hatalmas mennyiségű tartalom előállítása.