Mi a csoda az az inbound marketing?

A marketingesek újra meg újra feltalálják a spanyolviaszt. Na, az inbound marketing pont olyan, mint a spanyolviasz.
(Vigyázat, rövid, természettudományos értekezés következik!)

Mi is az a spanyolviasz? Valójában pecsétviasz, tudod, az a vöröses színű massza, amibe a középkorban belenyomták a pecsétet, és ezzel zárták le a levelet. Aztán, ha valaki el akarta olvasni, akkor előbb fel kellett törnie a pecsétet. (Ezt újra bevezethetnénk valahogy az eDM-nél, hátha a titokzatossága miatt jobban vágynának a felhasználók a levél tartalmának megismerésére.)

Egyes magyarázatok szerint, azért született a „feltalálta a spanyolviaszt” kifejezés, mert ennek a pecsétviasznak a legfőbb összetevője a sellak, ami egy rovarnak a váladéka. Vagyis semmi szükség nem volt a feltalálására, hiszen már amúgy is létezett.

(Azt hiszem, ennél messzebbről nem lehetett volna elkezdeni az inbound marketing magyarázatát. Ez nem a kályhától indult, hanem abból az erdőből, ahol annak az embernek a kunyhója állt, akinek az ükunokája majd megépíti azt a bizonyos kályhát.)

Szóval valójában az inbound marketinget sem kell feltalálni, hiszen már régóta léteznek az „összetevői”. Egyszerűen fogjuk a digitális környezetben működő leghatékonyabb és főleg eredményorientált eszközöket és egy komplex rendszerré gyúrjuk.

Az inbound marketing a hasznos, érdekes és minőségi tartalmakra épül. Ezeken keresztül igyekszik felkelteni a felhasználók figyelmét, majd szintén a tartalmak által gondozza, ápolja és mélyíti a felhasználó és a cég között kialakult kapcsolatot.

Másként bánik egy új érdeklődővel, és másként egy visszatérő vásárlóval. Természetesen a másként nem azt jelenti, hogy jobban vagy rosszabbul, hanem például más tartalmat kínál a különböző vásárlási fázisban lévő ügyfeleknek. Mindent elkövet azért, hogy az adott helyzetben, az adott időben, a lehető leghasznosabb tartalmat kapja a felhasználó, és ezzel könnyedén átlendítse őt a vásárlás következő fázisába.

Így valójában az inbound marketingesek lázasan kutatják, hogy mire is vágyik a felhasználó, hogy éppen azzal szolgálhassanak neki. Igyekeznek minél homogénebb célcsoportokat képezni és folyamatosan kiszolgálni azokat, ráadásul megszállottan figyelik a felhasználók viselkedését, hogy abból is információkat gyűjtsenek. Így aztán elkötelezett hívei a marketingautomatizálásnak, hiszen elképesztő mennyiségű információt kell feldolgozniuk.

Az inbound marketing, szerethető marketing. Tudom, ez így első hallásra – enyhén szólva – üres frázisnak tűnik, de hidd el, hogy tényleg pozitív érzelmi kötődést alakít ki az ügyfélben. Vagy még jobb, ha nem hiszed, hanem inkább kipróbálod. Ha most nekilátsz, akkor őszre már egy jól működő inbound marketing rendszered lehet, és tesztelheted az eredményeket az év végi hajrában.

Hozzászólás