Mit tartogat 2015 az inbound marketingeseknek?
Elkészült a Hubspot hatodik éves jelentése, mely egy nagyszabású kutatásra alapozva mutatja be az inbound marketing 2014-es pozícióját és a 2015-ös előrejelzést.
A jelentés 3750 marketing és értékesítési szakember közreműködésével készült, a megkérdezettek 44%-a Hubspot ügyfél, és 68%-a B2B területen dolgozik. A kutatás egyértelműen alátámasztotta, hogy az inbound marketing felszálló ágban van.
(Ha 2015-ben szeretnél Te is azon szakemberek közé tartozni, akik a saját bőrükön tapasztalhatják a kiemelkedő eredményeket, melyeket az inbound marketing segítségével érhetünk el, akkor ne habozz jelentkezni a decemberi Inbound marketing kampánymenedzsment webináriumra.)
A jelentésből végre fény derül az inbound marketing és a tartalommarketing kapcsolatára. Hazai szakmai körökben gyakran találkozhatunk azzal a nézettel, miszerint ez a két fogalom lényegében azonos. Nézzük mit mondtak erről a megkérdezettek.
Amint láthatjuk, a megkérdezett szakemberek túlnyomó része szerint a content marketing és az inbound marketing közé nem lehet egyelőség jelet tenni, hanem az előbbi ez utóbbi részhalmaza. Örülök, mert ez tovább erősíti azon romantikus elképzelésemet, hogy előbb vagy utóbb, de mindig kiderül az igazság.
2014-ben hatalmas szerep jutott az inbound marketingnek és a megkérdezettek szerint, ez 2015-re még tovább növekszik. 2014-ben több pénzt pumpáltak az inbound marketingbe, mint valaha, azonban a megkérdezett B2B marketingesek majdnem 50%-a nyilatkozta azt, hogy jövőre még tovább emelik ezt az összeget.
Miért különítenek el még nagyobb büdzsét az inbound marketingre? A marketingesek 50%-a ezt a múltbeli inbound marketing sikerekkel magyarázta.
Úgy tűnik, hogy a siker legkonkrétabban a leadek terén érhető tetten. A megkérdezett marketingesek riportjaiból kiderül, hogy 2014-ben, mintegy dupla mennyiségű leadet generáltak az inbound kampányok szemben az outbounddal.
Nemcsak mennyiségében kiemelkedőek az inbound leadek, de minőségükben is. A megkérdezettek elmondták, hogy az inbound kampányok eredményeként érkezett leadek sokkal jobban ismerik a terméküket, mint az outbound kampányokból szerzett társaik. Ezek az eredmények pedig leginkább a minőségi tartalmaknak köszönhetőek.
Az inbound marketing kampányok megmutatták a közösségi oldalak, a blogok, és a SEO terén szerzett hatalmas erőfölényüket az outbound kampányokkal szemben, és a hatalmas különbség kulcsa megint csak a tartalommarketing.
A mérési eredmények pedig tovább biztosítják az inbound marketing töretlen sikerét.
Az eredmények magukért beszélnek. Ha még nem alkalmazod az inbound marketinget, akkor 2015-ben el kell indítanod végre az első inbound marketing kampányodat. Ha már használod, akkor pontosan tudod, hogy miről beszélünk.