OptiMonk, avagy hogyan használom én az intelligens pop-up reklámot
Nagyon fontos, hogy a pénzzel megszerzett látogatók ott maradjanak azon a website-on, vagy blogon, ahova elvezetted őket.
Podcast a témában:
Cikk a témában:
Ez azt jelenti, hogy a különböző ingyenes vagy fizetős reklámokból, kampányokból érkező látogatók a website-on ne csak olvassák és nézegessék azokat a dolgokat, amiket előkészítettél, hanem lehetőleg konvertáljanak minél nagyobb számban.
Fontos, hogy elsősorban érdeklődőket, vagyis lead-eket kell generálni, akik megadják az adataikat neked.
Az alapadat megszerzése annyira fontos, hogy muszáj bevezetni különböző technikákat a website-on ahhoz, hogy a konverziós ráták növekedjenek.
Egy ilyen technika az intelligens pop-up reklámok használata. Megmutatom, hogyan használom az ügyfeleknél is.
Miről is van szó?
Azokról a pop-up-okról beszélek, amelyek a website-on szoktak megjelenni. Sok felugró ablak nem annyira intelligens módod jelenik meg azonnal, amikor megérkezek a website-ra, vagy csak akkor, amikor ki akarok lépni a website-ról.
Bár megjegyzem, hogy akkor is produkálnak elég magas konverziókat.
Amikor elkezdtem tesztelni az OptiMonk-ot csupán a saját weboldalamon, még nem létezett a webshop, csak blogpostok voltak és egy-két feliratkozás a hírlevélre. Majd beállítottam ezt a pop-up-ot és 1-2-%-os feliratkozási arányról felugrott 7-8 %-ra azáltal, hogy csak a kilépésnél használtam a pop-up-ot.
Nagyon hatékonyak ezek az eszközök természetesen a kilépésnél is, viszont sokkal, de sokkal több lehetőség rejlik bennük, és sokkal intelligensebb dolgokra érdemes őket használni.
A jó dolog az, hogy az OptiMonkban sok profi sablon található, ami nagyon-nagyon egyszerűen kezelhető, szerkeszthető. A szerkeszthetőség azt jelenti, hogy meg tudom változtatni a színeket, képeket, szövegeket, akár betűtípust is.
A sablonok kinézete már nemzetközi best practice alapján készült, tehát a cég erre nagyon odafigyel. Mindenképpen érdemes egy alap sablonból elindulni és csupán annyit változtatni, ami a saját betűtípust, saját színeket, képeket, arculatot illeti.
Kampányok összekapcsolása
Az is jó hír, hogy az OptiMonk segítségével össze tudsz kapcsolni különböző kampányokat.
Ha valakinek már megmutattam egy pop-up-ot, akkor a következő alkalommal nem akarom őt ugyanazzal idegesíteni, amikor újra megérkezik a weboldalamra, hanem mondjuk egy emlékeztető megoldást kínálok, egy úgynevezett nanobart.
Én ezt úgy használom, hogy ez a nanobar egészen lent a képernyő alján jelenik meg. Egy kicsi csíkot képzelj el, ami körülbelül egy cm magas és a folyamatosan elérhető a képernyő alján. (Hasonlóan, mint a chat ablak.)
Ez ugye egyáltalán nem olyan erőszakos, mint a pop-up, ami megjelenik a weboldalon, viszont ott van. Fontos, hogy más színűnek kell lennie, mint a weboldal egyéb elemei, CTA-k (Call To Action) és innentől kezdve ott lesz a felhasználó előtt, magyarul nem fogja elfelejteni.
Ugye nem kell említenem, hogy ezek a típusú marketing eszközök responsive-ak, ami azt jelenti, hogy a mobilon is megfelelően jelennek meg, de akár ki is tudod kapcsolni mobilon. Ha okosan használod, a látogató nem fogja erőszakosnak érezni, ott marad a weboldaladon, nem fogja elhagyni.
Intelligens pop-up
Az OptiMonk pop-up-ja képes felismerni az új és visszatérő látogatókat, magyarul az OptiMonk kampányaimat ezáltal is tudom célozni. Külön kampányt tudsz készíteni csak az új látogatóknak és külön azoknak, akik visszatérők.
Oldalszintű célzás is lehetséges, ami azt jelenti, hogy csak egy bizonyos típusú oldalcsoportnál fogom futtatni a kampányt és nem az egész website-on.
Én ezt nagyon erősen használom az ügyfeleimnél, főleg a földrajzi célzást, mert itt is egy oldalcsoportról beszélünk. Egy hotel esetében az az oldalcsoport, ami más nyelven van, csupán ott fogok indítani egy kampányt, amit senki más nem fog látni.
Az OptiMonkban egyedi változók alapján is tudok beállítani kampányokat, ami nagyon jó webshopok esetében és minden más e-commerce website esetében is, mert bizonyos kereskedelmi alapokon működik a dolog. Például megnézte az adott oldalt, de nem rendelte meg azt, vagy bármi mást és csak akkor jelenik meg neki a pop-up.
A/B tesztelés
Az OptiMonk A/B tesztelésre is képes, mi is használjuk ezeket az eszközöket, nagyon jó és egyszerű a használata.
Lehet időzíteni is, ha például egy kampányod csak egy bizonyos ideig tart, hát akkor ezt egy külön kampányként indítod és az magától fog leállni akkor, amikorra te beállítod.
Más rendszerekkel összekapcsolható
Összekapcsolható más rendszerekkel, tipikusan az e-mail marketingről beszélek, mert ugye a pop-up-ban formot is használhatunk.
Magyarul, ha valaki megadja az adatait, akkor ez automatikusan legyen összekapcsolva a te hírlevél rendszereddel. Lehet manuálisan is másolni az adatokat, bár úgy nagy a hibalehetőség.
Webgalamb, Mailmaster, Mailchimp, Automizy, Maileon és egyéb rendszerekkel össze tudod kapcsolni az OptiMonkot, ami szerintem nagyon jó és hasznos dolog.
Az adminisztrációs felülete nagyon egyszerű és egyértelmű. Gyorsan meg lehet tanulni, tehát határ a csillagos ég, annyi minden kivitelezhető vele.
Mindenképpen azt ajánlom, hogy kezdd el legalább a saját hírleveleddel összekötve üzemeltetni és látni fogod, hogy az a kevés ár, amit kérnek havonta a szoftver használatáért, az többszörösen fog megtérülni.