Oszd meg a posztot a közösségi médiában
Inbound marketing kampány 8. rész
Sok mindenről volt már eddig szó az inbound marketing kampányt illetően.
Beszéltünk a célcsoportról és a buyer personákról, a célok meghatározásáról, a csaliról, a landing oldalról, a CTA-ról, az e-mail marketing rendszerről, az eDM-ről, és a blogposzt szerepéről egy kampányban.
Legutóbb a SEO–ról volt szó, ami jellemzően hosszabb távon hozza az eredményeket, nem biztos, hogy a kampányodban azonnali sikereket produkál. Magyarul, a kampány miatt született blogposztok nem fognak azonnal megjelenni a keresőben.
Lehetséges azonnali eredményeket elérni, vagyis nem kell megvárni, amíg a keresőkben megjelenik a kampányod egy-egy része. Akár a blogposztokat, akár a landing oldalakat szeretnéd promotálni.
Koncepció
Elsősorban egy koncepciót kell készíteni arra vonatkozóan, hogy a blogposztok miről fognak szólni, hogyan fognak kinézni. Azért többes számban írjuk, mert mi azonnal sorozatban gondolkodunk, nem egy cikkben.
Ha 3-4 hetes kampányról van szó, akkor 3-4 cikket tervezz ahhoz, hogy a kampányodat támogatni tudja.
A cikk témájának természetesen kontextusban kell lennie a kampány témájával.
Ha nem tudsz több cikket írni, akkor gondold át, hogy a kampányodban kik lehetnek a buyer personáid, és próbáld meg a cikkeket átírni ennek megfelelően. Azaz a buyer personákra „szabni” a témát külön-külön, így meg lehet csinálni a 3-4 cikket.
Cikkek írása
A koncepció után meg kell írni a cikkeket. Érdemes beidőzíteni, hogy a blogon a megfelelő időben jelenjenek meg.
A 3-4 hetes kampány esetében a megjelenések gyakorisága minimum heti rendszerességű legyen, persze lehet gyakrabban is.
Nem ritka a napi megjelenésű blog manapság. A heti 2-3 is nagyon eredményes lehet abban az esetben, ha van erre emberi erőforrásod, vagy külsős céged, akik elkészítik a tartalmakat.
Megosztás a közösségi médiában
A megosztásokat hatékonyabb közösségi média szoftverekkel megoldani, mert manuálisan rengeteg időt vesz el a különböző közösségi média felületeken való publikálás.
Be kell állítani minden egyes blogposzt megjelenését a közösségi média felületeken. Mindenképpen használj több platformot is, természetesen a Facebook az elsőszámú, de B2B esetében a LinkedIn is nagyon sikeres lehet. Az Instagram is egyre népszerűbb, több cég használja ezt a felületet rendkívül ötletesen képekkel, kép formában megjelenő üzenetekkel.
A szállodák tipikusan sok platformot használnak. Facebook és LinkedIn csoportokat, külföldön Twittert, vagy az orosz Vkontakte.ru-t.
Sok közösségi média oldal kezelése manuálisan szinte lehetetlen, ezért kell a szoftveres megoldás.
Riport
Természetesen mindent mérni kell. Így lesz a kampány végén adatod arról, hogy melyik platformról jöttek a látogatók, és melyikről jöttek azok, akik konvertálódtak.
Ez egy nagyon fontos mutató lesz a következő kampányaid szempontjából is. Tudni fogod, hova kell nagyobb energiát fordítanod, honnan várhatsz több látogatót, lead-et.
Minden kampányból lehet valamit tanulni, ezért alaposan oda kell figyelni a megosztásokra. A szoftver használata a riportok szempontjából is roppant hasznos számodra, mert komplex adatokat nyújtanak, amiből rengeteg következtetést vonhatsz le.