A rock and roll az nem egy tánc!
A tartalommarketing az nem csak szövegírás!
Igaz, nem tudom olyan hatásosan énekelni, vagy inkább üvölteni, mint ahogy ezt Pajor Tamás, a Neurotic frontembere tette a ’80-as években, a mára már kultikussá vált dalban, pedig néha szeretném kikiabálni: A tartalommarketing az nem csak szövegírás!
Inkább csendben megmutatom, hogy mennyire sokszínű a tartalommarketing eszköztára. Nézzünk meg néhány eszközt, melyekkel Te is content marketing rocksztár lehetsz.
Cikk/Blogposzt
Íme, az egyik kedvencem, az fps webügynökség egyik posztja, ami éppen a tartalomról szól.
Kép
A Nightmares Fear Factory legerősebb content eszköze a fotó, mellyel rengeteg látogatót szereztek már. A technika roppant egyszerű, a képekkel megmutatják, hogy a vendégeik mennyire féltek náluk…
Videó
Álljon itt egy klasszikus, vagyis nézd meg, hogy mi a legjobb módja annak, hogy eladj egy turmixgépet.
Infografika
Az infografika kiválóan támogatja a mondandódat, ha ügyesen használod. Íme, egy infografika arról, hogy valójában mennyire veszélyesek a cápák az emberre…
Közösségi média poszt
Prezentáció
Íme, egy Hubspot prezentáció az inbound marketingről.
Esettanulmány
A Business Case Studies oldalán akár a vállalatok neve szerint válogathatsz az esettanulmányokból, hogy aztán Te is könnyedén összeállíthasd a sajátodat.
Könyv/Ebook
Az egyik kedvencem Neil Patel Content marketing útmutatója.
White Papers/Infotanulmány
A White Paper Results tanulmányai között érdemes szétnézni, ha a célcsoportod ilyesmire vágyik.
Microsite
Az egyik kedvencem, a Muy Historia spanyol, történelmi magazinnak készült és a baszk Guernica város bombázásának állít emléket.
Applikáció (webes és/vagy mobil alkalmazás)
A Tesco mobil alkalmazása, mely megkönnyíti az online bevásárlást, kézenfekvő megoldás, de egy kis kreativitással más termékhez, szolgáltatáshoz is tudunk applikációt kötni. Az Orabrush, mely szájápolási termékeket forgalmaz, készített egy alkalmazást, aminek valójában semmi értelme, mégis hatalmas ismertséget hozott neki. Ha letöltjük az alkalmazást, majd a telefonunkra lehelünk, akkor máris pontos visszajelzést kapunk a leheletünk frissességéről.
Magazin/Folyóirat
Rengeteg területen alkalmazható eszköz, a Four Season szállodalánc például így csinálja:
Podcast
A Podcast Awards oldalán szemezgethetsz a jobbnál jobb tartalmakból, de a podcast készítés technikáit is megismerheted.
Esemény
Leggyakrabban konferenciák vagy szemináriumok formájában sorolhatjuk az eseményeket a tartalommarketing eszközei közé, azonban ettől eltérő esetek is adódnak, ahol egy-egy cég megpróbálja egy rendezvényen keresztül összegyűjteni a célcsoportját. Például több pénzintézet is támogatja azt az országot járó kamiont, amely különböző rendezvényekhez csatlakozva ingyenes egészségügyi szűrést biztosít a lakosságnak. Természetesen az adatainkat adjuk cserébe, melyek aztán az említett pénzügyi cégek adatbázisába kerülnek…
Kutatási jelentés, statisztika
Kifejezetten szakterület specifikus eszközök, és mivel jelentősen növelik a szakértői szerepünket, így érdemes profi cégre bízni az elkészítésüket. Természetesen egy egyszerűbb statisztikát azért mi magunk is bátran összeállíthatunk.
Fórum
Ha a termékünk komoly beruházást jelent a vásárlóinknak, akkor valószínűleg sokrétű és széleskörű kutatás előzi meg a vásárlási döntést. Ezt ismerte fel a Caterpillar, mely több fórumot is létrehozott azzal a céllal, hogy az érdeklődők feltehessék a kérdéseiket a szakértőknek vagy más géptulajdonosoknak, esetleg végigböngésszék a korábbi beszélgetéseket az őket érdeklő kérdésekben.
Webinárium/Virtuális konferencia, szeminárium
Webináriumokat nálunk, a Senpai-nál is gyakran találsz, illetve angol nyelven a Hubspot oldalán.
…És a sornak még messze nincs vége! Bővítsd bátran Te is a repertoárodat! Akár új eszközöket is létrehozhatsz… Mit szólsz például egy ilyen könyvajánlóhoz?
Vagy kombináld az eddigieket! Tedd fel a prezentációdat a Youtube-ra és tegyél hozzá egy kis zenét! Például így:
A lényeg, hogy használj minél több eszközt és garantáltan többekhez jut majd el az üzeneted!