Szeretnél több leadet? Akkor kerüld ezt a 10 landing oldal hibát (1.rész)
Manapság egyre több cég használja az úgynevezett landing oldalakat (kampány oldalakat) azzal a céllal, hogy a célcsoportjuk megismerje az üzenetüket és érdeklődést mutasson termékeik/szolgáltatásaik iránt úgy, hogy alap adatokat ad meg valamilyen ösztönzőért cserébe.
A marketingesek és a reklámügynökségeik nagy erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy ezek a kampány oldalak branding szempontból minél jobban mutassanak, de mi a helyzet a hatékonysággal, avagy mikor hatékony egy landing oldal?
A landing oldal akkor hatékony ha a kampány alatt sok -a célcsoportunkhoz tartozó- lead keletkezik. A hatékonysági alapmutatók közt szerepel a CPL avagy Cost Per Lead (egy lead megszerzési költsége), ami nagyon magas lesz, amennyiben a landing oldalunk nem hatékony.
Az ideális helyzet az lenne ha mindenki ismerné a landing oldal best practice-eket, de mivel nem ez a helyzet nézzünk meg néhány hibát, amit a marketingesek leggyakrabban elkövetnek:
1) Nem megy át a “pillantás teszten” – 50 milliszekundum alatt a website látogató eldönti, hogy ott marad-e vagy sem (Carleton Egyetem kutatásai szerint, forrás). Ez bizony nagyon kevés. Ha túl sok az információ ez 50 milliszekundum alatt kiderül. Ha túl amatőr a website/landing kinézete ez is kiderül 50 milliszekundum alatt.
2) Nem egyértelmű az ajánlat értéke – Ha túl sokat kell a landingen tartózkodni, hogy a látogató rájöjjön mit is kínálunk neki, akkor biztos elveszítettük a csatát. Az ajánlat értéknek egyértelműnek kell lennie és ezen az oldalon a felhasználónak gyorsan kell hozzájutást biztosítanunk ahhoz, amit ígértünk neki. A címben vagy/és az alcímben ki kell derülnie mit ajánlunk, különben a látogatónak tovább kell olvasnia, hogy rájjöjön erre. A kép is segíthet a jobb megértésben – persze, ha nem csak grafikai szempontok miatt döntöttünk, hogy mi legyen rajta.
3) Az online form túl hosszú – Ismerős a helyzet?A sales és a kutatás, na meg az ügyfélszolgálat is szeretne 1-1 kérdést belepréselni a formba így az egész 2 képernyő hosszú lesz. De néha a marketinges is túl sok mindent szeretne azonnal megtudni, hogy a látogatóból azonnal MQL (Marketing Qualified Lead, avagy minőségi lead) legyen.A látogatók megriadnak a hosszú online formoktól és bármi is az ösztönző nem fogják kitölteni. A megoldás rövid formokat használni és/vagy úgynevezett progressive profiling (progresszív profilozás) ahol az “intelligens” form megjegyzi mit töltöttünk ki korábban és azt már nem kérdezi tőlünk.
Hírlevél szoftver? Nem. Fejlesztés? Dehogy. Marketing automatizálási szoftverekkel egy pár perc alatt be lehet állítani.
4) Az online form túl rövid – A másik oldalon vannak olyan marketingesek akik túl rövid formot használnak, ahol a végén egyértelműen nem megfelelő leadek “születnek”. A sales részleg segíthet abban, hogy milyen leadekre van szüksége. Ennek eredményeként kell a formot létrehozni és itt is használni a progresszív profilozást, hogy több adatot kapjunk az intelligens form használatával.
5) A landing nem optimalizált mobil eszközökre – Ma Magyarországon több az okos, mint a nem okos telefon. Az internetezők fele mobilon is internetezik, ami túl komoly arány, ahhoz hogy figyelmen kívül hagyhassuk és ne készítsük elő a webes felületeinket mobil eszközökre is.
Az úgynevezett responsive (rugalmas) website-ok/landingek képesek arra, hogy bármilyen mobil eszközön olvashatóan megmutassák a tartalmakat. A nem optimalizált website-ot nagyítani kell a mobil képernyőjén, ami nem vezet a konverzióhoz…
Folytatás hamarosan…