Szükséges készségek az e-mail marketing pozicióhoz
Ahhoz, hogy valaki szakmailag elfogadott e-mail marketing menedzser legyen, nem elég marketing szakon végezni. Minden tisztelet a felsőoktatásnak, azonban itt specializálásról beszélünk, ami csak szakmai képzéseken tanulható meg. Esetleg, ha szerencsések vagyunk, olyan munkahelyen, ahol tudunk szenior tudású kollégától tanulni, akitől elsajátítjuk a szükséges készségeket.
Nagyon sok helyen az e-mail marketing kampány menedzser hosszú ideig dolgozott az önképzésén, hogy jó eredményeket hozhasson. Ez az időszak természetesen sok nehézségekkel járhatott, hogy diplomatikusak legyünk, de egy biztos – ha több éve van ugyanabban a pozícióban valaki, akkor megtanulta a szakmát – ahogy mondani szokták – “a saját bőrén”. Hogy ez pontosan milyen következményekkel járt, azt az olvasóra bízom.
Melyek az e-mail marketing kampány menedzser szükséges készségei?
Mint minden szakmában, itt is beszélhetünk “puha” és “kemény” készségekről, melyeket a leendő e-mail marketingesnek el kell sajátítania.
“Puha” (soft) készségek
Ezek olyan készségek, amelyek nem kapcsolódnak direkt az e-mail marketinghez, de a hiányuk komoly hátrány lehet. Ilyenek a:
- Tervezés (a marketinget tervezni kell, a kampányokat és a folyamatokat szintén)
- Priorizálás (a sok fontos feladat között mindig szükséges meghatározni, hogy mi az, ami a legfontosabb, vagy ami elsőbbséget élvez)
- Helyesírás (ez egyértelmű, mert minden kampánynál szövegeket kell írni)
- Jó érzés a stílushoz (betűtípus, képek és layout-ok meghatározásnál erre az alapvető készségre szükség lesz, mivel nem minden esetben dolgozhatunk kész sablonnal)
- Kommunikáció (legyen valaki introvert vagy extrovert, ha nincs szükséges kommunikációs készsége munka közben, akkor az a hatékonyságon fog tükröződni)
- Pontos és precíz munka (félig kész munkát senki sem szeret átvenni, így a pontosság és precizitás is nagyon fontos készségek között van)
“Kemény” (hard) készségek
Ezek a készségek direkt kapcsolódnak az e-mail marketing szakmához és megtanulhatóak. Bárkiből lehet e-mail marketing kampány menedzser, csak a megfelelő készségeket kell elsajátítania. Ezek között több is van, de vegyük sorba a legfontosabbakat:
- E-mail marketing szoftverek piaca (egy valamire való e-mail marketingesnek tudnia kell, hogyan néz ki a piac, kik a legnagyobb szereplők, hogyan működnek a mail szerverek, mik a trendek és hasonló)
- HTML és CSS (nem kell megtanulni programozni, de az alapvető HTML és CSS tudás fontos, mert nem létezik olyan, hogy “biztos sablon”, azaz mindig kell igazítani (kódolni), hogy az közel tökéletes legyen)
- Adatforrás típusok (minden adatforrással tisztában kell lennie legyen az online feliratkozási form, importálás, popup vagy API összekapcsolás, aztán ehhez kapcsolódik a GDPR betartása is, ami nélkül manapság nagy bírságot kellene fizetni)
- Reklámszövegírás és képszerkesztés (az egyik, ha nem a legfontosabb készség a reklámszövegírás, ami nagyban befolyásolja a kampány eredményeket)
- Az eDM összeállítása (tudni kell, mik az e-mail kampány folyamatai a brief-től egészen a kampány végéig és utóértékeléséig)
- E-mail marketing automatizáció (manapság szinte elképzelhetetlen olyan e-mail marketing kampány menedzser állás, ahol az automatizálással nem kell foglalkozni. Sokszor az álláshirdetés címe nem tartalmazza, de feltételezi az automatizálási tapasztalatot)
- E-mail marketing kampánymenedzsement (legyen az ügynökségi vagy megbízói oldal a kampánymenedzsment folyamatokkal tisztában kell lenni, azokat betartani és betartatni mással)
Mint látjuk, ehhez a pozícióhoz, szükséges egy “hozott” készség, ami besegít abban, hogy a szakmai készségeket tudjon az e-mail marketinges teljesíteni. Egyiket sem kell lebecsülni, mert bármelyik hiánya okozhat problémákat a leendő munkahelyen.
Senpai Consulting a Resend e-mail marketing ügynökséggel létrehozta az E-mail marketing kampány menedzser távoktatásos képzést, amely minden felsorolt készséget biztosítja. Részletekért kattintsd ide.