A tartalom a király, de a dinamikus tartalom királyabb
Kígyónak lábsó, madaraknak fogsor…
Ahhoz, hogy a kommunikációnkkal célzottabban érjük el a website látogatóinkat, csoportosítanunk kell őket különböző szempontok alapján. A szegmentálás legtöbbször geográfiai vagy demográfiai adatok mentén történik, de egyre többen alkalmazzák a viselkedés alapú csoportosításokat is.
A szegmentálás segít:
- a célcsoportunk megértésében,
- a szegmensek jobb kiszolgálásában,
- a marketingüzenetek pontosabb célzásában,
- és a panaszok, reklamációk számának redukálásában.
Tehát szegmentálnunk kell. (Ezt többféle szempont és módszer alapján megtehetjük, de erről majd máskor.) Most tegyük fel, hogy a rendszerünk már szegmentál, így nincs más dolgunk, mint dinamikus tartalmakat kínálni.
Mitől lesz dinamikus a tartalom?
Legfőképpen attól, hogy nem kapja mindenki ugyanazt. A célcsoportunk különböző szegmenseinek, különböző tartalmakat kínálunk. Sőt, azt is figyelembe vesszük, hogy az adott látogató, melyik vásárlási fázisban tart éppen.
Tegyük fel, hogy ipari lámpatesteket árulunk.
Ha egy ruhabolt tulajdonosa érkezik először az oldalunkra, akkor valószínűleg szívesen veszi, az olyan típusú tartalmakat, melyek például a próbafülkék helyes megvilágításáról szólnak. (Értsd: vékonyabbnak láttatják a hölgyeket, izmosabbnak mutatják az urakat.)
Ha azonban, új látogatóként egy kórház anyagbeszerzője látogat az oldalunkra, akkor ő a helyes műtő megvilágításról tájékozódik majd szívesebben. Ott nem a bizonyos dolgokat sejtelmesen elfedő, hanem éppen, hogy a legapróbb részleteket is a maga teljes valójában láttató megoldások lesznek a nyerők. Tehát két eltérő szegmens, különböző problémák, más-más tartalmak.
Ha a következő szintre lépünk és azt is vizsgáljuk, hogy melyik vásárlási szakaszban vannak, akkor tovább bonyolódik a helyzet. Ha a felhasználó már nem először jár az oldalunkon és közvetlenül a vásárlást fontolgatja, akkor szívesen tájékozódik például az ár-érték arányokról. Ilyenkor már hasznos lehet számára egy olyan content eszköz, mellyel összehasonlíthatja néhány termék árát, élettartamát, fogyasztási költségeit. Ezek az adatok egy első látogatónak még nem sokat mondanak, sok esetben érdektelenek, akár el is ijeszthetik őt, azonban a vásárlást megelőző fázisban már maximálisan támogatják a döntése meghozatalában.
Mire számíthatunk a dinamikus tartalmak alkalmazásával?
Van egy jó és egy rossz hírem. A rossz hír, hogy rengeteg munkára számíthatunk. Ezért mondják mindig a tartalommarketingesek, hogy a jó eredményekhez hatalmas mennyiségű tartalomra van szükség, hiszen a Buyer Persona-k és az elkülönített vásárlási fázisok is sokszorozzák a mennyiséget. Persze, ezek sok esetben nem teljesen új tartalmak, hanem csak mutációi egymásnak.
A jó hír pedig, hogy a viselkedés alapú szegmentálással együtt alkalmazott dinamikus tartalmak, egyértelműen és látványosan növelik a konverziót. Jó hír ez azoknak, akik ROI pozitív kampányokat szeretnének. Van, aki megelégszik ennél kevesebbel?