Te hol élsz?
Full-stack Marketer vs. Mekk Elek 1:0. Ma szinte lehetetlen generalista digitális marketingest találni. Specialistákból jobban állunk, bár ott is van még bőven rés, na de az átfogó digitális ismeretekkel bíró marketinges ritka, mint a fehér holló.
Kicsit jobban utánakérdeztem a tapasztalatoknak és bizony elég lesújtó a helyzet. Vagy ha innen nézzük, akkor inkább felvillanyozó, mert hiába ért ma mindenki a marketinghez, úgy látszik, mégiscsak lehet még itt labdába rúgni.
A digitális marketing elég speciális terület, mert sokszor a marketinges és gazdasági tudáson kívül szükség van programozási, design vagy éppen projektmenedzsment ismeretekre is.
Különösen keresettek a full-stack marketerek, akik kiváló generalista inbound marketing szakemberek, azaz átfogó szakértelemmel bírnak az inbound eszközöket terén. Vagyis nem csupán néhány eszközre terjed ki a szakértelmük, hanem szinte mindre. Nyilván lesz néhány eszköz, amelyben specialista tudással is bírnak, de az igazi specialitásuk, hogy átlátják az egész pályát. Léteznek, csak még nagyon kevesen látták őket, mert igen kevesen vannak. Még. Remélem.
Ha nem hiszed, hogy komoly piaci kereslet van az ilyen átfogó ismeretekkel bíró digitális szakemberekre, akkor olvasd el például a Startupdate cikkét. (Bizony a startupok is kapkodnának értük, ha lennének.)
Nézzük mi a helyzet kis hazánkban azokat a marketingeseket illetően, akik olyan „marketing-ezermester- félék”, akik nem csak egy terület specialistái. Mondjuk, költöztessük be őket egy házba, alul lakjanak azok, akik kevésbé kompetensek (itt elég nagy lesz a tolongás), majd a tehetség mentén költöztessük őket egyre feljebb (fent már azért kényelmesen el lehet férni).
Garázs, pince, alagsor (bármi, ami még a föld alatt van)
- Az itt „lakók” jelszava: Fújjunk borotvahabot a kávéra, mert az jobban mutat a reklámban!
- Érv: Vannak helyzetek, amikor muszáj hazudni.
- Kritika: Na jó, de mindig?
Földszint
- Jelszó: Csináljuk, ahogy szoktuk!
- Érv: Bevált csapaton ne változtass!
- Kritika: Azért legalább az időközben elhunytakat lecserélhetnétek!
Emelet
- Jelszó: Mérünk, tesztelünk, optimalizálunk, a büdzsét hatékonyan hasznosítjuk!
- Érv: Tapasztalt szakértők, biztonsági játékosok vagyunk.
- Kritika: Az igazán érdekes dolgok a komfortzónán kívül várnak!
Medencés tetőkert, panoráma, csillagok (bármi, ami a felhők felett van)
- Jelszó: Pénz helyett először használjuk inkább az eszünket!
- Érv: Beszélhetünk arról, hogy mennyire kreatívak, nyitottak, eredetiek, felkészültek blablabla vagyunk, de inkább adj egy feladatot és megmutatjuk!
- Kritika: Ha a házban a szintek között focibajnokságot rendeznénk, akkor még egy valamirevaló csapatot se tudnátok kiállítani, mert olyan kevesen vagytok!
Te is azt keresed, hogy ebben a „házban” hol a lift? Hát itt: IMA! (Nem, ez nem olyan ima, itt nem más intézi el helyetted a dolgokat).
Nézd meg! Én ott leszek! És Te?