ThriveThemes, avagy konverzió optimalizálás a website-on
A website marketingről kevés szó esik, pedig nagyon fontos téma.
Kezdjük rögtön a saját weboldalunkkal, ami egy WordPress szerkesztőségi felületen működik, és ezt szoktam másoknak is javasolni. Ha inbound marketingről beszélünk, rengeteg lehetőség van egy WordPress alapú weboldalon.
A látogatókkal való kommunikációhoz sok mindent kell csinálni ahhoz, hogy jól működjön. Sok látogató érkezik a weboldalra, viszont általában semmit nem tudsz kezdeni velük, mert 100-ból csak 1-2 látogató csinálja azt, amit szeretnél, a többi nem. Ráadásul ha azt sem tudod, hogy ki az összes többi, akkor nem érted el az üzleti célokat a marketing célok mellett.
Az alap website áltatában a bemutatásról szól, ezzel te is egyet fogsz érteni. Ha csak nem webshopról beszélünk, ahol erős e-commerce és egyéb intelligens ajánlók találhatók, melyeket 10-15 éve a világon még csak nagy webáruházak használtak.
Az egyszerű bemutató weboldalak konverziói érdekében előtérbe kell hozni azokat a segédeszközöket, amelyek segítenek a kommunikációban, a látogatók profilozásában, érdeklődőkké generálásában az értékesítési tölcsérben. Ezt nem lehet manuálisan megtenni, ehhez szükség van szoftverekre, amelyek segítenek.
Ha olyan hagyományos weboldalról beszélünk, ami nem WordPress alapú, hanem webfejlesztő cég épített fel, jóval nagyobb a kihívás. Azokat inbound marketing eszközöket, amelyeket a website marketingben használni szeretnél, le kell fejlesztetni a fejlesztővel. Sajnos ez nem kis feladat.
Kiegészítő lehetőségek
A ThriveThemes sablon egy-két kattintással beimplementálható a WordPressbe, amiben minden lehetőség benne van, amire szükséged lehet az inbound marketinghez.
CTA – Call To Action
Igazából lead generátornak is nevezhető, mert belső kis hirdetéseket csinálni nem egy egyszerű feladat. Ha nincs valamilyen plugin, vagy valamilyen megoldásod erre, akkor külső céggel kell csináltatnod displayeket, amelyeket a weboldaladon helyezel el valamilyen beoperálási formában.
A ThriveThemes (Thrive Lead) pluginnel nemcsak display típusú CTA-ban gondolkodhatsz, mert lehetnek kocka, tégla alakúak, nagyok, kicsik, magnum banner méretűek. Elhelyezésüket illetően lehetnek a cikkben, a cikk alatt, a website egyéb oldalain, lehetnek szöveges részben alálinkelt szövegként, stb.
Amikor készítesz egy kampányt és próbálsz előkészíteni egy CTA-t, amit használni fogsz, akkor egy hatalmas kihívásnak nézel elébe. Számos kérdés vetődik fel ilyenkor:
- hogy fog kinézni
- hogy fogod beimplementálni a helyére
- hogy fogod mérni
Természetesen mindent meg lehet oldani a Google Analyticsel, viszont nem nagyon lesz felhasználóbarát az a mérés. Arról nem is beszélve, hogy akár több kampány is futhat egyszerre, vagy A/B tesztet szeretnél végezni.
Most már biztosan érzed, hogy ez mekkora kihívás minden olyan weboldalon, ami nem WordPress alapú, mert egyébként sok ilyen szoftver szolgáltató van, melyek rengeteg plugin lehetőséget kínálnak.
Ez azt jelenti, hogy pár kattintással elindíthatod és sokkal gyorsabban elkészítheted a komplex kampányokat. Óriási előny, hogy tesztelheted, változtathatod, a mérés nagyon pontos, amit azonnal láthatsz a WordPressben.
Aki használ formot, az tudja, hogy össze kell kapcsolni valamilyen hírlevél vagy marketing automatizálási szoftverrel, CRM rendszerrel, hogy az adatok egy központi helyre kerüljenek és visszaigazoló e-mailt kapjon a szerencsés látogató.
Jóval komplexebb a CTA és a lead generálás kérdés, amire bizony nagyon oda kell figyelni.
Intelligens Widget
Az intelligens bővítmények kicsit kapcsolódnak a CTA-hoz, mert a ThriveThemes-ben a CTA-kat elkészítheted különböző formátumokban, de az elhelyezését az intelligens widgetek oldják meg. Vagyis a bővítményben tudod beállítani, hogy egy-egy CTA hol fog megjelenni a weboldalon: a cikkben, a cikk alatt, az oldalsávban, szöveges, display formában, stb.
Pop-up
A felugró ablakokkal az a helyzet, hogy általában külön kerül megrendelésre havi előfizetéses konstrukcióban. A ThriveThemes ezt is tartalmazza, tehát meg tudod oldani akár fejlécként, akár láblécként, layeres vagy beúszó pop-up formájában. Van lehetőség annak beállítására, hogy milyen trigger alapján jelenjenek meg. Természetesen mindez mérhető és tesztelhető.
A blogposzt címeket a vállalkozások 99%-a nem teszteli. Márpedig egy jobb blogposzt cím produkálhat 10-20-szor is nagyobb olvasottságot, amit A/B teszttel lehet mérni.
Ha nem WordPress alapú a honlap, akkor bele kell fejleszteni az oldalba, hogy ezt a funkciót használni tudd. A ThriveThemes esetében ez nem kérdés, mert rendkívül egyszerűen lehet az A/B teszteket csinálni a cikk címeire, az oldalak címeire, stb.
Landing-, sales- és köszönő oldal
Landing-, sales- és köszönő oldalakra általában külső, havi előfizetésű szolgáltatóknál fizet elő a többség, pedig a ThriveThemes sablonban ez a dolog is egyszerű. Tartalmaz sok landing oldal sablont, amelyeket olyanra szabsz, amilyenre szeretnéd. Ugyanígy tartalmaz sok sales és köszönő oldalt. A köszönő oldalba is be lehet tenni különböző widget-eket, hogy CTA-k kerüljenek bele.
Kérdőívek
A kérdőívekre is szintén külső szoftvereket használnak a vállalkozások és fizetnek elő havonta. Pontosan ezért nem is nagyon használják a cégek, hanem csak évente néhányszor, amikor szeretnének gyorsan valamit lekutatni. Természetesen nem 100 kérdéses kérdőívről van szó, hanem 5-10 kérdésről, ami csak a weboldal látogatóinak fog megjelenni valami trigger alapján. Ezt a ThriveThemes könnyen megoldja.
Ajánlások
Az ajánlásokat szinte mindenki alábecsüli. A ThriveThemes ezeket rendszerezi és nagyon egyszerűen adja azt a lehetőséget, hogy fel tudjuk használni több formátumban a weboldalon, a blogon, vagy különböző helyeken, amiket akár cserélni is lehet.
Yoast
Nem ThriveThemes-hez tartozik ugyan, de WordPress plugin a Yoast, amivel lezárulhat a megoldások azon köre, amit a weboldalon tudsz csinálni a konverziók erősítése érdekében.
Ne elégedj meg azzal, hogy a 100 látogatóból csak 1-2 látogató csinálja azt, amit szeretnél, hanem meg kell próbálni megsokszorozni ezeket a számokat. Vannak olyan magyar oldalak, ahol 20-30 látogatót meg tudnak fogni, legalábbis adatelkérés szinten, hogy később el tudják őket érni, és később valamilyen célzott üzenettel behozni az értékesítési tölcsérbe.
Nem WordPress website esetében a felsoroltak közül mind fejlesztési igény lesz, amit valamilyen módon meg kell oldani.
Útjára indítunk a Kérdések és válaszok kategóriát. Ennek az az oka, hogy sok e-mailt kapunk kérdésekkel, melyeket feldolgozunk. Ha szeretnél valamilyen kérdést feltenni, hogy szerintünk mit-hogyan kellene csinálni, vagy mi hogyan csináljuk, mire való, hogyan kell megoldani egy bizonyos problémát, akkor bátran küldd el számunkra az elérhetőségeink bármelyikén. Mindenképpen feldogozzuk a kérdésed, egy e-mailt is kapni fogsz visszaigazolásként.
Várjuk a kérdéseidet!
Ha teszteled a cikkben leírtakat, kérünk, jelezz nekünk vissza. Érdekel bennünket, hogy sikerült, milyen tapasztalataid lettek, mi az, ami teszik, mi az, ami nem, esetleg valamelyik problémára tudunk-e ajánlani másik szoftvert.