Van már bakancslistád?
Ha úgy érzed, hogy nincs mit fejleszteni az inbound rendszereden, akkor írj egy bakancslistát!
Ha a rendszered még nem tökéletes, de nem tudod, hogy merre tovább, akkor írj egy bakancslistát!
Ha még nincs inbound rendszered, és nem tudod, hogyan állj neki, akkor … Igen! Írj egy bakancslistát!
Mindig azt sulykolják belénk, hogy tervezzünk, tervezzünk, tervezzünk. Gyakran találkozol olyan emberrel, aki szeret terveket körmölni, Excel táblázatokban elveszni, adatokat bogarászni?
Na, éppen ezért készítsünk inkább bakancslistát. Sokkal élvezetesebb. Utána már jöhetnek a táblázatok.
Ha érted mire gondolok, akkor ne is olvass tovább, inkább láss neki a listádnak!
Ha nem indultak el azonnal a gondolataid, akkor maradj még egy kicsit és segítek.
Lehetséges kérdések az inbound bakancslistához:
- Ha nem számítana a pénz, idő és energia, akkor milyen inbound rendszerem lenne?
- Milyen kivételesen jó inbound kampányokat láttam mostanában és mitől voltak olyan zseniálisak?
- Mi az, ami már egy jó ideje zavar a kampányainkban, de még nem találtunk rá megoldást?
- Mi az, amit mindig is meg akartam csinálni, de sose jutott rá időm?
- Mi az, amit már régóta ki szeretnék próbálni, de nem mertem, mert baj lehet belőle? (Változatlanul inbound marketingre gondolok.)
- Mik azok az apró részletek, amelyek módosításával, akár hatalmas változást is elérhetnénk?
- Milyen eredményekre vágyok? (Határ a csillagos ég.)
- Melyik területtel vagy eszközzel kapcsolatban fejleszteném szívesen a tudásomat?
- Mi lenne az a (rész)eredmény, amit az egész iroda megünnepelne?
- Mi lenne az az ajánlat / csali / ösztönző, amiért „megőrülnének” a látogatóink / vevőink?
- …
Néhány tipp, amit érdemes lehet felvenni a listára:
- Mindig is ki akartam próbálni x tartalommarketing eszközt.
- Soha nem akartam kipróbálni y tartalommarketing eszközt, de most tágítom a komfortzónámat.
- Megnyitok egy új kommunikációs csatornát.
- Az idei kampányokhoz dupla/tripla/… annyi landing oldalt készítünk, mint eddig.
- A látogatók tereléséhez két új eszközt használok.
- A kampányok projekttervében hagyok időt a tesztelésnek, és mindenből legalább két változatot készítünk.
- A leadek pontozását elkezdem / kiegészítem néhány szemponttal.
- Külön kampányt indítok a meglévő vevőimnek, és csakis nekik.
- Készítünk még egy/kettő/három/… új csalit, ösztönzőt.
- Az e-mail kampányainknál bővítjük a viselkedésre vonatkozó információk begyűjtését és alkalmazását egy/két/három/… új elemmel.
- Tanulmányozom az iparágam piacvezető cégének/cégeinek inbound rendszerét, és pár elemet átveszek, átalakítok. (Ötletet hozok, nem másolok.)
- Az automatizációs szoftvereket áttanulmányozom, és felélesztem azokat a funkciókat, amelyeket eddig nem használtunk ki.
- …
A bakancslistából aztán levezethetjük a konkrét célokat és teendőket. A lényeg, hogy tervezzük meg az inbound folyamataink rendszerét, vagy bővítsük, tökéletesítsük azt. Rengeteg a lehetőség, ne várjunk a sült galambra.