Inbound marketing kampány, avagy ki fut ki után?
Azt mondják, a puding próbája az evés. Nem tudom Te hogy vagy vele, de én jobban hiszek a tettekben, mint a szavakban. (Bár a szavakat is szeretem… egy barátom szerint, ha lenne egy meghatározott szómennyiség, amit az életünk során elhasználhatunk, akkor ez nekem úgy nagyjából 7 éves koromra már elfogyott volna.)
Gyakran és előszeretettel hangoztatjuk, hogy milyen nagyszerű és produktív az inbound marketing, de nézzük, hogyan teljesít valójában. Na és hogyan lehetne ezt a mechanizmust tetten érni? Hát úgy, hogy belevágunk egy inbound marketing kampányba. Irkálhatok én itt bármit, a valóságban úgyis csak az számít, hogy milyen eredményeket hozott a kampányod.
(Akár menedzseltél már inbound kampányokat, akár csak tervezed, szeretnénk a segítségedre lenni. A következő hetekben a kampánnyal kapcsolatban kapsz majd tőlünk ötleteket, tippeket itt a blogon is, sőt nemsokára egy egész délutánt szánunk a témának egy exkluzív webinárium formájában.)
A kampányok során talán a legnagyobb gondot a sokféle eszköz és csatorna összehangolása jelenti, ehhez ad biztos keretet az inbound marketing. Az outbound megoldásokkal szemben az inbound marketing kampányok előnyeit hosszasan sorolhatnánk;
1) Az ügyfél igényeiből indulunk ki.
Nem ellopni akarjuk az ügyfél figyelmét, hanem magunkhoz vonzani. Ez a hozzáállás kíséri az érdeklődőt az értékesítési tölcséren át, értékes tartalmak mentén, hogy végül elégedett vásárlónkká váljon.
2) Integrált eszközöket kapcsolunk komplett rendszerré.
Ezek az összekapcsolt elemek vezetik át a leadeket az eszközök és a csatornák rendszerén. Így érjük el, hogy zökkenőmentes és személyre szabott élményt nyújtsunk a vásárlóknak, és egyúttal jobb marketing és sales eredményeket könyvelhessünk el.
3) Minden helyzetben alkalmazható.
Legyen szó egy új termék bevezetéséről, vagy ha új leadekre van szükségünk, esetleg kiállításra készülünk, vagy webináriumot szervezünk. Minden esetben segítségünkre lehet egy inbound marketing kampány.
A legegyszerűbb út, hogy megismerd az inbound marketinget, ha belevágsz egy inbound marketing kampányba.
Emlékszel Tomra, a macskára, aki folyton el akarta kapni Jerry-t, a kisegeret? Nagyjából így kergetik a marketingesek is az outbound marketing kampányokkal az ügyfeleket. Sok-sok munka, rengeteg sérülés, és nem sok eredménnyel kecsegtet.
Ezzel szemben az inbound marketing kampány úgy működik, mint Scrat,a „motkány”, vagyis a kardfogú mókus a Jégkorszakban. Felvillan a makk és Scrat, máris rátapad, követi, el nem engedi, majd megveszik érte. Jöhet hó, víz, lavina, bármi, ő bizony nem ereszti. Egyszerűen kell neki, bármi áron.