Inbound marketingesek újévi fogadalmai
„Ha az, az újévi fogadalmam, hogy nem teszek újévi fogadalmat, akkor azt, már megszegtem vagy nem?”
Szeretem az újévi fogadalmakat. Elsősorban az újévben rejlő végtelen lehetőségeket szeretem. Talán ilyenkor még a szkeptikusok is elhiszik egy pillanatra, hogy igen, ez lesz az a sorsfordító év. Ha esetleg mégsem, akkor meg úgyis jön a következő.
Most mindenkit megkímélek a saját újévi fogadalmaim megosztásától, nézzük inkább, hogy inbound marketingesként mit érdemes megfogadnunk, hogy idén, olyan kampányokat tudhassunk a magunkénak, amelyekről mindig is álmodtunk.
1. Mindig, minden körülmények között mérek!
A könyökünkön jön ki, hogy a digitális marketing azért (is) különleges, mert végre mérni tudjuk az eredményeinket. Az esetek többségében mégsem mérünk. MIÉRT?
a, Mert nem tudjuk, hogy kell. – Ugorj az ötös pontra, és képezd magad tovább a mérés témakörében.
b, Mert félünk az eredményektől. – Tégy újévi fogadalmat, hogy „idén bátrabb leszek”, és biztos, ami biztos, ugorj az ötös pontra és képezd tovább magad.
c, Mert nincs időnk, energiánk, emberünk… – Gondold át, hogy mennyi időt, energiát és munkaórát spórolhatsz meg, ha a kampányoknál mindig, mindent mérsz, majd optimalizálsz. Szóval valójában ez az opció nem is létezik.
d, Mert nem tűztünk ki célokat, amiket összevethetnénk a mért adatokkal. – Természetesen velünk ilyen nem fordulhat elő, hiszen mindig a célok kitűzésével indítjuk a kampányaink tervezését, de más „latin-amerikai országokból” hallottam már hírét, hogy elkövetnek ilyen hibákat, így csak a teljesség kedvéért írtam ide ezt a lehetőséget.
2. Amit csak lehet, tesztelek!
A tesztelés legádázabb ellensége általában az idő. Indítani kell a kampányt, nincs idő tesztelésre, pláne több változat elkészítésére, elemzésekre. Sebaj, ezért teszünk most fogadalmat. Idén tesztelünk! Több időt szánunk a tervezésre, projektekben gondolkodunk, a kampány végén pedig borzasztóan örülünk, amikor ezzel a „kis” befektetéssel elért nagy eredményeinket elkönyveljük.
3. Rendszerben gondolkodok!
Sokszor tapasztalom, hogy aki inbound marketinggel kezd foglalkozni, az úgy áll neki, hogy egy-egy eszközt bevezet. Elkezd írni egy üzleti blogot. Később esetleg létrehoz egy Facebook oldalt. Időnként használ landing oldalakat a kampányaiban. Ami viszont roppant szomorú, hogy ezeket nem kapcsolja össze egy rendszerré. Hogyan szállítana látogatókat a landing oldalunkra a közösségi oldalunk, ha nem rendszerként kezeljük? Leginkább sehogy. Szerintem az inbound marketing egyik legfontosabb alapvetése, hogy egy rendszert működtetünk, nem önálló eszközöket. Idén végre kapcsoljuk össze a részeket egy egésszé!
4. Legalább egy, új, inbound marketing eszközt kipróbálok a kampányaimban!
Érdemes folyamatosan bővíteni a rendszerünket. Teszteljünk újabb eszközöket, és amelyik hozza az eredményeket, azt kapcsoljuk be a körforgásba. Ez lehet bármilyen eszköz, azonban ha még nincs üzleti blogunk, akkor javaslom, hogy kezdjük ezzel.
5. Félévente részt veszek egy (vagy több) továbbképzésen!
Azt hiszem ennek a fontosságát kár is részletezni. Egyre gyorsabban változik a piac, a trendek. Egyre több a lehetőség. Ne menjünk el mellettük, csak azért, mert nem ismerjük őket.