Jó, ha tudom, ki az ügyfél. Még jobb, ha tudom, mit csinál.
„Azt az egy hírlevelet akarom kiküldeni az ügyfélnek, ami nála 100%-ban konvertál… egyébbel nem akarom őt feleslegesen zavarni.” Támaszthatunk ilyen igényt?
A Buyer Persona alapján megtudhatjuk, hogy mi érdekelheti a vevőt, azonban a viselkedése alapján arról kapunk visszajelzést, hogy valójában mi érdekli.
A viselkedési adatok elemzésén át felállíthatjuk a jövőbeli döntéshozatali mintákat.
Nézzük, mik azok az alapvető viselkedési minták, amelyet könnyűszerrel mérni tudunk.
E-mail:
- Megnyitotta az adott e-mailt vagy sem?
- Klikkelt-e az adott linkre vagy sem?
- Milyen típusú ajánlatra reagál a leggyakrabban?
- Mennyi ideje lépett velünk utoljára interakcióba?
- Ki reagál gyakran, ki reagál ritkán, és ki nem reagál soha?
Közösségi média:
- Közösségi oldalról érkezett hozzánk? Ha igen, melyikről, milyen üzenet által?
- Megosztotta vagy lájkolta egy üzenetünket, tartalmunkat?
Honlap:
- Látogatja az oldalunkat? Ha igen, akkor milyen gyakran?
- Milyen tartalmat nézett meg vagy töltött le?
- Milyen kulcsszavakkal jutott az oldalunkra?
- Hány oldalt nézett meg?
Kiváló alap lenne, ha minden interakciót képesek lennénk rögzíteni, rendszerezni, tárolni és viselkedési adatbázisokat tudnánk létrehozni. Ilyen alapra kampányt építeni már igazán élvezetes és roppant mód eredményes.
A Marketo mérése alapján:
A viselkedés alapon célzott lead gondozási kampányok során 57 %-kal nőtt a megnyitási arány, és 59%-kal nőtt az átkattintási arány.
A Gartner úgy találta, hogy:
A viselkedésalapú kampányok hozzávetőlegesen ötször jobban teljesítettek, mint a hagyományosak.
Tehát egyértelmű, hogy a viselkedés alapú célzás nagyon értékes a számunkra. Azonban még mindig kis körben használják csak a marketingesek. A legnagyobb kihívás, hogy a viselkedést vizsgáló adatok több csatornán keresztül, de egy közös adatbázisba fussanak be. Gyakran külön helyen kerülnek rögzítésre és az adatok nem kommunikálnak egymással. Egyszerűen szólva, többnyire azért nem alkalmazunk kifinomult viselkedési célzást, mert túlságosan bonyolult a megvalósítása.
Éppen ezért rendkívül fontos, hogy egy intelligens adatbázisra támaszkodjunk az e-mail marketing kampányaink során, mely széleskörűen tudja kezelni és nyilvántartani az interakciókat. Az intelligens adatbázisunk segítségével képesek leszünk lézerpontossággal célzott kampányokat lefolytatni és minden egyes kapcsolatot nyomon követni.
Egy intelligens adatbázis birtokában aztán könnyedén célozhatunk demográfiai adatok vagy viselkedési szűrők mentén, és természetesen kombinálhatjuk ezeket.
Így végső soron egy olyan e-mail marketing rendszert tudhatunk magunkénak, mely magabiztos marketing eredményeket produkál, hiszen könnyedén tudunk vele létrehozni és menedzselni egész finomra hangolt viselkedés alapon célzott kampányokat is.