Top 10 Inbound marketing kampánymenedzsment eszköz
Ha inbound marketing kampánymenedzsmentről van szó, akkor nagy és kis cégek különböző módon, de hasonló problémákkal küzdenek. A KKV-k többsége természetesen saját maga kezeli a kampányokat, míg a B2C szektorban működő nagyvállalatok marketingesei kiszervezik ezeket a feladatokat. A B2B szektor marketingesei sok mindent házon belül oldanak meg, de gyakran, a speciális feladatokat ők is kiszervezik.
A kiszervezés másik oldalán ott van a marketing ügynökség, amely viszont gyakran KKV módszerekkel vitelezi ki a nagyvállalati ügyfél kampányait. Így beszéljünk egy kicsit arról, mire is van szükség egy hatékony, inbound marketing kampánymenedzsmenthez.
-
- CoSchedule – A WordPress blog gyors és pontos menedzseléséhez nélkülözhetetlen eszköz a CoSchedule. Aki pedig külön használja valamelyik social shaering megoldást (pl. BufferApp) az örülni fog, mert a CoSchedule, ezt a közösségi marketing automatizálási eszközt is tartalmazza. Könnyedén kezeli a többszerzős blogokat, egyszerűen nélkülözhetetlen társ az inbound marketingben.
- SEO Book – A buyer persona-k meghatározása után, – ahhoz, hogy tartalmakat készíthessünk nekik – tudnunk kell, milyen problémákkal küzdenek. A tartalmak gyártásnál pedig szükség lesz minden SEO tudásunkra, hogy azok a tartalmak megtalálhatóak legyenek a keresőkben. Egy profi segítség a SEO Book, ahol sok forrás található, melyeket a legismertebb SEO guruk használnak.
- Canva – Nagyvállalatok ügynökségei is szoktak stock fotókat illetve különleges ikonokat vagy más grafikai elemeket vásárolni, melyekre szükség van egy kampányban. A Canva komplett kreatív elemeket kínál, amelyekből nagyon gyorsan összerakhatóak a hatékony CTA-k vagy más grafikai elemek.
- Automizy – Az inbound kampányok egyik nélkülözhetetlen eleme a leadek generálása, majd gondozása egészen az üzlet megkötésig. Tehát, a website formtól kezdve, az adatbázis építésen és az állandó email kapcsolaton át, egészen a végső konverzióig szükség lesz egy átfogó marketing automatizálási szoftverre. Egy egyszerű megoldás épp egy magyar vállalkozásé, amit érdemes kipróbálni.
- Instapage – A landing és köszönő oldalak általában semelyik vállalkozásnál nincsenek szakmailag megfelelően megoldva. Ehhez segítségül kell hívni profi megoldásokat, amiből sok van a piacon. Egy ilyen megoldásnak tudnia kell sokféle sablonból gyorsan és egyszerűen landing vagy köszönő oldalakat produkálni, azokat A/B tesztelni, integrálódni más CMS-ekkel és CRM-ekkel, stb. Instapage az egyik megfizethető és nagyon felhasználóbarát megoldás.
- AdRoll – Adwords, Facebook és nemzetközileg Twitter kampányok konverzió növelésére kötelező a remarketing használata. A remarketing komolyabb központi szervezéséhez viszont szükség van olyan megoldásra, ami erre képes, mint pl. az AdRoll.
- Kissmetrics – “Google Analytics megmondja mi történik a website-odon, KissMetrics megmondja ki csinálja azt”. Ez az idézet a saját website-jukról való és szerintem nagyon jól definiálja, mire való a szoftverük.
- Google Analytics – Sok vállalkozásnak nem lesz szüksége KissMetrics-re, de a Google Analytics használata és jó beállítása nélkülözhetetlen ahhoz, hogy lássunk melyik kampány volt hatékony és melyik nem.
- Net Promoter – A Net Promoter nemzetközi sztenderd lett az ügyfél elégedettségi mérésben, így nélkülözhetetlen megoldás a kampányok utóhatásainak mérésére.
- Postradar – Bár az első helyen említett CoSchedule képes social marketing automatizálásra, a Postradar nagyságrendekkel több lehetőséget kínál, akár az e-commerce szereplőinek is.
A kampányokat menedzselhetünk manuálisan is, de sok a hibalehetőség és nagyon lassan fog működni. A hatékony és modern online marketing feltételezi a speciális eszközök használatát, hogy azok automatizálják (akár több ember munkáját megtakaríthatjuk), felgyorsítsák (automatizálás egyik kulcs eleme az időzítés) és pontosabbá tegyék a kampányaink menedzselését.
Istvan
2014-12-19 @ 22:40
Remek összefoglalás, köszönöm!
Mindössze 3 további hasznos eszköz:
1. mention.com : versenytárs, pályázat… figyelés
2. klout.com : online reputáció figyelés
3. inboundnow.com : #WordPress inboundmarketingeszköz (magyarul nem túl ügyes[még]; és az én telepítésemben az admin felület médiakazelését megakasztotta)
Marketing automatizáció a gyakorlatban - SENPAI CONSULTING
2015-04-29 @ 11:30
[…] Itt a blogon is olvashattál már korábban ilyen eszközökről és a jövőben is bemutatjuk majd a kedvenceinket. Addig is nézz bele ebbe a gyűjteménybe, amely 30 olyan eszközt mutat be, mely hatékonyabbá varázsolhatja a marketingedet. […]
Zsolt
2015-12-07 @ 04:18
Egyébként a KISSmetrics.com blogját is érdemes említeni, nagyon hasznos.
Nebojsa
2015-12-07 @ 08:33
Kösz mindenkinek a kiegészítésekért! Szinte naponta jönnek ki újabb eszközök így ha bárki újat talál és kibróbálás után jónak tartja, akkor kérem írja be ide hozzászólásként