6 figyelemreméltó statisztikai adat a blog mellett
Az üzleti blogolás több szempontból is elengedhetetlen. A Google imádja a frissülő tartalmakat, az ügyfeleink szeretik, ha beláthatnak a kulisszák mögé, vagy éppen a szakértői szerepünket tudjuk megalapozni a blogunk által. Azonban az általános érvek helyett álljon itt most 6, friss kutatáson alapuló statisztikai adat, hogy egyértelművé váljék, hogy blogolni márpedig szükséges.
- A blogot vezető B2B marketingesek 67%-kal több leadet generálnak, mint azok, akik nem rendelkeznek bloggal.
A blogolás egyik legnagyobb előnye, hogy a témánkkal, üzenetünkkel, már a blogon keresztül szűrni tudjuk az érdeklődőket, így valóban minőségi leadeket tudunk generálni. Ráadásul a régi tartalmaink is újabb és újabb érdeklődőket vonzhatnak az oldalunkra.
- 13x nagyobb a valószínűsége a pozitív ROI-nak a blogot preferáló marketingesek esetén, szemben a blogot nem alkalmazó marketingesekkel.
Ha következetesen blogolunk, akkor tudjuk majd élvezni a blog előnyét, hiszen könnyen megtalálhatóak leszünk online. A blog egy idő után folyamatosan dolgozik majd helyettünk, a nap 24 órájában, a hét minden napján.
- 2020-ra, az ügyfelek a kapcsolataik 85%-át anélkül fogják menedzselni, hogy akár egyetlen emberrel is beszélnének.
A fogyasztók szeretnek információkat gyűjteni a piacról, a lehetőségekről, vagy akár a cégünkről még azelőtt, hogy megkérdeznének bennünket, vagy bárki mást. Adott a blogunk, hogy ott az érdeklődő minél több kérdésére választ és minél több problémájára megoldást találjon.
- Az egyetlen költség, amibe a blog kerül a Te időd.
Szívesen soroljuk az inbound eszközöket az ingyenes kategóriába. Ez így nem teljesen igaz, hiszen időt kell áldoznunk a blogolásra is, márpedig az idő pénz. Azonban még mindig az egyik legjobb befektetés a blog, ami az időnket illeti.
- Azoknak a cégeknek, amelyek blogolnak, 95%-kal több link mutat a weboldalára, mint a bloggal nem rendelkezőknek.
Azt hiszem, ezt felesleges magyarázni. Az értékes és hasznos tartalomra szívesen hivatkoznak mások is, és tudjuk, hogy a keresőnek is fontos a sok-sok bejövő link.
- A felmérések során a blog bizonyult az legmegbízhatóbb forrásnak az online információ közvetítésben.
Apropó megbízhatóság! A fenti adatokat (és még sokkal többet) az alábbi helyeken találjátok meg:
Marketing statisztikák a blogolásról (by Hubspot)
10 Stats That Will Impact Your 2015 Content Strategy (by Kapost)
The Why: 12 Distinct Goals for Business Blogging (by Huffingtonpost)
State of inbound 2014-2015 (by Hubspot)
The ultimate lists of marketing statistics (by Hubspot)