3, 2, 1… Kampány!
Egy inbound marketing kampány menedzselése extrém sport? Meglehet! Minél magasabb a büdzsé, annál magasabbra emelkedik az adrenalin szinted. Komoly tervezést és precizitást igényel, de ha ez megvan, akkor a minimálisra csökkenthető a kockázat.
Vegyük sorra, hogy mit kell ellenőriznünk „ugrás” előtt, vagyis mi kell ahhoz, hogy élesíthessük a kampányunkat.
1) Beazonosítottuk a célcsoportot, elkészültek a Buyer Personák, és pontosan ismerjük és főleg értjük is őket.
2) Beállítottuk a célokat és a benchmarkokat.
3) Elkészítettük az ajánlatunkat (ajánlatainkat) és a kapcsolódó landing oldalakat. (A landing oldalakat optimalizáltuk a keresőre, van egyértelmű értékajánlatunk és CTA-nk.)
4) Megterveztük és felépítettük az automatizálási és lead gondozási folyamatokat. (A kampányunk nem ér véget azzal, hogy a landing oldalunkon leadeket konvertálunk.)
5) Felállítottuk a kampány e-mail rendszerét.
6) Megírtuk a vonatkozó blogbejegyzés(eke)t.
7) Megterveztük a közösségi médián keresztüli promóciót.
8) Elvégeztük a kulcsszó kutatást, hogy keresőbarát legyen a kampányunk és nem feledkeztünk meg a long tail kulcsszavakról sem.
9) Megterveztük a fizetős megoldások és csatornák használatát is. Különösen ügyeltünk arra, hogy ezeket is pontosan tudjuk mérni.
10) A kampány nyomon követését is a kezünkben tartjuk. Tudni fogjuk, hogy mely URL-ek vezetik a látogatókat, honnan érkezik a forgalom, és hogyan találnak ránk.
11) A riportálási rendszert is összeállítottuk, így folyamatosan tudjuk mérni és optimalizálni a rendszert és ellenőrizni a kitűzött célok teljesülését.
Ha ezek rendelkezésre állnak, akkor ugrás, vagyis indulhat a kampány.