Content kezelése a közösségi média marketingben

Ha szeretnél valamilyen eredményt elérni a közösségi médiában, akkor nem elegendő pár alkalommal tartalmat publikálni, minél gyakrabban kell. Ami sok idő és energia, ha nem automatizálod.

Podcast a témában:

Cikk a témában:

Akik tervszerűen használják a közösségi médiát és terveznek marketinget, a legnagyobb problémájuk a postokkal van. Manuálisan kell előkészíteni és kezelni sok mindent. A sok-sok írás valahol lesz elhelyezve, azt valahonnan másolni kell közösségi média oldalakra.

A dolgokat szervezni kell, esetleg jóváhagyást kérni, elhelyezni itt-ott, több szoftverben, több típusú munkát kell csinálni, időre kell publikálni. A gyakorlottabbak már a közösségi oldalakon időzítve publikálnak.

Manuálisan kell összegyűjteni egy-egy megjelenés típust ahhoz, hogy lássuk a content típusokat az utóértékelésben.

Tehát a manuális munka miatt jelenik meg problémaként a tartalom kezelése.

A cél, az, hogy hatékonyan lehessen kezelni a közösségi média marketinget. Ez azt jelenti, hogy gyorsabban, több feladatot, egyszerre kell elkészíteni.

Ezt nem több emberi munkaerővel lehetséges, hanem csakis szoftverekkel, amelyek nagyobb eredményeket is hoznak. Az eredmény minden esetben valamilyen típusú konverziót jelent. Az eredmények mellett a riportokra is gondolni kell, mert pl. egy Facebook esetében ez elég szerteágazó lehet, vadászni kell azt a néhány KPI-t, amit látni szeretnénk.

A közösségi média marketinget lehet egyszerűen is csinálni, mégpedig úgy, hogy automatizálod, mert így sok minden megoldható.

Egy szoftverből minden platform kezelhető. Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn, Google+, vagy más profilok, amiket a cég használ.

Ez nem azt jelenti, hogy ugyanazt a contentet kell mindenhol publikálni, ugyanis ezeket a dolgokat lehet szerkeszteni, szervezni, különböző gyakorisággal, tartalommal megjeleníteni.

Az automatizálást azokkal a szoftverekkel tudod megvalósítani, amelyek kimondottan a közösségi média marketingre készültek, így ezekben könnyen és egyszerűen lehet irányítani mindent.

A másik nagyon fontos tulajdonsága a szoftvernek az időzített publikálás. A Facebookon is lehetséges ugyan az időzítés, de az a sokféle funkció sajnos nincs, mint ami a rendelkezésedre áll a közösségi média marketing szoftverekben.

A Facebook is mutat sok, némely felesleges adatot is, de az utóértékelésben elég 3-4 számot nézni, ami igazán fontos. A felhasználókról is adnak akár demográfiai, akár érdeklődési körökre vonatkozó információkat, ami ezekben a szoftverekben természetes.

Mobilról is üzemeltethetőek a szoftverek, hisz, mindenkinek fontos, hogy bárhol, bármikor rá tudjon nézni a saját kampányaira és legyen lehetősége változtatni, amennyiben szükséges.

Content csoportok

A tartalom csoportosítását csakis a közösségi média marketing szoftverekben lehetséges elérni, kezelni, szervezni, melyek nagyon-nagyon hasznosak. A MeetEdgar és a SocialPilot szoftverekben tipikusan ez a funkció is megtalálható.

Mi is ez a funkció

A content csoportokkal kivitelezhető, hogy vagy a szoftver használata előtt, vagy ahogy elkezded publikálni a dolgokat, létrehozod a csoportokat valamilyen szisztéma szerint.

Minden egyes post valamelyik csoportba/könyvtárba fog tartozni. A csoportok száma változó lehet cégenként, attól függ, hogy milyen típusú tartalmakkal dolgozol.

Milyen csoportokat érdemes létrehozni?

Evergreen típusú csoport

KÉPEK – Ebben a csoportban a képes postok szerepelnek, valamilyen megjegyzéssel.

VIDEÓK – Bármikor behelyezheted ide a videós postokat és bármikor publikálhatsz belőle.

GYIK – A gyakran ismételt kérdések is egy örökzöld téma, ami folyamatosan jelen kell, hogy legyen a közösségi médiában.

Ezek a felsorolt csoportok evergreen típusú témák, amiket bármikor lehet repostolni. Fel kell tölteni a szoftverbe ezeket a tartalmakat a megfelelő csoportba.

Ha például van 20-30 képed, akkor érdemes beidőzíteni heti egy képet, ami hetente egyszer megjelenik. 25 kép esetében, ami nem fedi le az egész évet, a 25. kép megjelenése után újra indulhat a publikálás ebből a könyvtárból.

Ugyanaz a kép fél év után fog megjelenni, ami már egyszer megjelent. Ezzel a technikával elintéztél heti egy képes postot. Az a cég, aki képpel is kommunikálja a termékét vagy szolgáltatását, megoldotta a heti egy postolást a képpel automatikusan, valamilyen szöveggel, amihez nem feltétlenül szükséges mindig linket betenni.

Ugyanez megtehető a videók és a gyakran ismételt kérdések esetében.

AJÁNLATOK/AKCIÓK – Ezt a csoportot nem lehetséges evergreen tartalomként kezelni, mert ez mindig változik contentben és időintervallumban. Viszont ahhoz, hogy utólag lehetséges legyen értékelni, érdemes külön könyvtárban kezelni.

KÖZÉRDEKŰ INFORMÁCIÓK, VAGY SOS TARTALMA – Ebben a könyvtárban nem lehetséges előre elkészíteni a tartalmakat, viszont lényeges, hogy bekerüljenek a csoportba.

Hogy működik ez a gyakorlatban?

Előre készíted el a csoportokat és a tartalmakat

Elkezded használni pl. a SocialPilot szoftvert és létrehozod a csoportokat, amiket elnevezel a tartalmának megfelelően. Majd az előre elkészített tartalmakat feltöltöd a megfelelő könyvtárba.

Amikor publikálni kell, megnyitod a megfelelő könyvtárat és minden egyes tartalmat elindítasz publikálásra, majd meghatározod, hogy mikor jelenjen meg, milyen szöveggel és melyik közösségi média platformon. Az újrapostolásnál azt is beállíthatod, hogy egy post mikor jelenjen meg újra.

Minden egyes csoportnál a csoport tartalmánál, ha ezeket beállítod, kész vagy a publikálással.

Tartalomkészítés közben hozod létre a csoportokat

A másik lehetőség pedig az, hogy nem előre töltöd fel a csoportokba a tartalmakat, hanem elkezded használni a szoftvert és a post szerkesztése közben állítod be, hogy az adott tartalom bekerüljön valamelyik csoportba is.

Nagyon fontos ezt a technikát valamelyik módszerrel használni azért, mert a csoportok rengeteget fognak neked segíteni, ami az automatizálást illeti. A naptár részében bármikor átidőzítheted másik napra, órára, ha éppen egy adott napon valami mást szeretnél publikálni.

Összefoglalva: a szoftver segít az automatizálásban. Általában egy szoftver elég a közösségi média marketingre. Csoportokat kell létrehozni és előre el kell készíteni a tartalmakat, amit csak lehetséges. Ebben az esetben maradnak az ad hoc postok, amelyeket publikálni szeretnél, bár így sokkal egyszerűbb, mert a szoftver segítségével minden egyes hétre vannak anyagaid, amelyek meg fognak jelenni. Gyakorlatilag csak az ad hoc tartalmakat kell megszervezni és a helyzet így már sokkal egyszerűbb és könnyebb. Nézd meg a szoftvereket, próbáld ki a demo változatot, majd válaszd ki, amelyik tetszik és kezdd el használni. Rengeteg időt is megspórolsz magadnak.

Hozzászólás