Be kellene tiltani a marketing nyerőgépeket is
Gyerekként, imádtam azokat a kis robotos matekfeladatokat, ahol felül „bement” egy szám, aztán alul „kijött” egy másik, és ki kellett találni, hogy mit csinál a gép.
Valójában az inbound marketing rendszer is egy ilyen „gép”.
Felül bemennek a látogatók, alul kijön a vevő, na de mit csinál közben a gép? Jó esetben, összeállítottunk egy olajozottan működő rendszert, ami szállítja a vevőket. Rossz esetben nem akarunk erre időt, energiát szánni, inkább beállítunk egy nyerőgépet. Felül bedobáljuk a pénz, és alul többnyire nem jön ki semmi. Legfeljebb néha, ha éppen szerencsénk van.
Az inbound marketing rendszer azonban tudatosan szállítja a vevőket, és képes a folyamatos fejlődésre. Csak azzal kell tisztában lennünk, hogy az egyes folyamatokat milyen fogaskerekek kapcsolják össze, vagyis milyen eszközök lendítik át a vevőinket a következő etapra.
Nézzünk egy általános 10 lépéses rendszert (leegyszerűsítve), amit ha megfelelően beállítunk, akkor magától képes lesz vevőket generálni.
I) El kell érnünk, hogy látogatóink legyenek.
1) Tartalmakat generálunk, melyekkel magunkhoz csalogatjuk a látogatókat.
2) A keresőoptimalizálás és PPC technikák révén elérjük, hogy a látogatók a keresőből is könnyen ránk találjanak.
3) Automatizáljuk a közösségi marketing rendszerünket, hogy az is folyamatosan szállítsa a látogatókat.
II) A látogatókból leadeket kell generálnunk.
4) Marketingösztönzőket, csalikat készítünk, hogy cserébe hozzájussunk a látogatók adataihoz.
5) Előkészített landing oldalakra vezetjük őket, hogy ott személyre szabottabb tartalmakkal alakítsunk ki kapcsolatot velük.
6) CTA-k (Call to action) alkalmazásával tereljük át a látogatókat a következő folyamatra, illetve a köszönő oldalaink is nagyban támogatják ezt a lépést.
III) A leadekből igyekszünk minél több ügyfelet nyerni.
7) A leadek gondozására különösen nagy figyelmet fordítunk.
8) Viselkedés alapú e-mail marketing segítségével mélyítjük tovább a kapcsolatot.
9) A lead management folyamatának analitikáját folyamatosan kiértékeljük és visszacsatolunk.
10) Tesztelünk, optimalizálunk; tesztelünk, optimalizálunk; tesztelünk, optimalizálunk…
A rendszer természetesen nem ennyire statikus, de alapvetően egy egyszerű séma mentén kikeveredhetünk a marketing szerencsejátékokból és egy jól működő rendszert tudhatunk magunkénak. Semmiképpen nem kifizetődő csak a szerencsére bízni a dolgokat. Sokkal jobb érzés, hatással lenni a dolgokra és tudatos eredményeket produkálni. Remélem Te is ezt tapasztalod.