Marketing produktivitás okostelefonnal
A mai cikkben a marketing produktivitás a téma, azaz hogyan legyen egy marketinges produktívabb a mobileszközök, elsősorban az okostelefonok segítségével.
Nem a nagy „igazságokról” és benchmarkokról lesz szó, hanem egész egyszerűen a saját tapasztalatokat osztjuk meg veletek.
Egy fura alak vagyok, aki hetente váltogatja a telefonját, mert van egy iPhone és egy Androidos telefon is, amit használok. Nem ér nevetni.
Mind a két telefonon egyforma szoftverek vannak, amelyik szoftver nincs meg az egyik telefonon, annak van egy hasonló változata. 99%-ban ugyanazokat a szoftvereket használom.
Amikor kártyát cserélek és a következő héten, vagy két hét múlva használom a másik eszközt, akkor gyakorlatilag ott folytatom, ahol abbahagytam, mert ugyanazok a szoftverek működnek a másik telefonon is. Ez azért nagyon hasznos, mert semmit nem kell mentenem a készülékre, minden a felhőben van: a céges papírok, az összes projekt, minden feladatmenedzsment stb.
Ha esetleg bármelyik készülékem elveszne, vagy ellopnák, akkor csak a készülék értéke lenne a kár, mert az adataim fent vannak a felhőben.
Nézzük, mi is az, amiket használok. Szétbontottam a dolgokat összesen két képernyőre, ott lehet lapozni a dolgok között.
Az első képernyőn vannak természetesen azok az appok, amelyek a leggyakrabban használatosak, majd a következő oldalon vannak a valamilyen csoportosításban a többi appok. Nem fogom felsorolni mindet, csak megmutatom, hogyan lehet a mobil készüléken keresztül ellenőrizni a feladatokat, esetleg módosítani.
Főoldali applikációk
Óra, és a beállítások az egyértelmű mindenkinek. Naptár applikáció nagyon fontos. Ki kell választanod a piacon azt a megoldást, ami leginkább tetszik neked, mert ezt naponta többször is fogod használni.
Jegyzetek
A jegyzeteknek szinte állandóan tele kell lennie olyan dolgokkal, amiket feljegyeztél magadnak. Lehetséges, hogy egy idő után törölni fogod, de mindig vannak olyan ötletek, amelyeket okos dolog gyorsan felírni.
Ez az app kiváltható akkor, ha használsz valamilyen feladatmenedzsment rendszert. Amióta van okostelefon, azóta online feladatmenedzsment rendszereket használok, de a jegyzetek teljesen külön vannak.
Jelszavak tárolása
Nekem van egy 1password appom, ami az összes jelszót tárolja. A jelszavakat automatikusan mentem, tehát ha bármikor gond lehet a készülékkel, nem tudnak belépni és az összes jelszavam megmarad. Ez a szoftver egyébként a számítógépen is elérhető, ugyanis kommunikál a két eszköz, ráadásul biztonság is nagyon erős.
Közösségi média
Kihagyhatatlan a Facebook, többek között azért, mert szükséges a marketingben. Ezért nemcsak a Facebook, hanem a Pages Manager appot is elengedhetetlen használni, mert bizony néha posztolni, javítani, vagy válaszolni kell egy-egy bejegyzésre, amit ezzel az appal mobilon is meg tudsz oldani.
Képek tárolása
A képeket is hasznos azonnal a felhőbe menteni, a Flickr-t és a Google Photos-t használom. Nem foglalják a helyet a képek az okostelefonon, ezért ha szeretnél valamit használni a marketingben, akkor ezt nagyon könnyen meg tudod osztani másokkal.
Chat és audió
A kihagyhatatlan chat és audió megoldások a csetelésre, amelyek manapság nagyon sok pénzt tudnak megtakarítani a kisvállalkozóknak. Nekem 50-60 ezer forint volt a mobil telefonszámlám az okostelefonok előtt. Azóta akit lehetett, Viberen, Hangoutson, Messengeren hívtam online, azaz ingyenesen, onnantól kezdve elkezdett csökkenni a telefonszámlám. Mostanában 20-25 ezer Ft havonta csupán ezeknek a dolgoknak köszönhetően, nem beszélve arról, hogy az én rokonaim külföldön élnek. Tehát ez külföldre is tökéletesen működik.
Levelező rendszerek
Az első képernyőn vannak a levelezők. Ugyan lehetséges lenne egy e-mail applikációba betenni akármennyi e-mail-címet is. Mivel három appot szeretek, ezért 3 különböző e-mail-címet ezekben az appokban nézem. Nekem így egyértelmű, hogy ha a saját céges Senpai leveleket szeretném ellenőrizni, akkor mire kell kattintanom és mire a másik két esetben.
Telefon és SMS
Első oldalon van még a telefon és az SMS funkció, valamint a feladatmenedzsment app.
Feladatmenedzsment
Nagyon sokáig a Todoist szoftvert használtam, ami nagyon szép és jó app, akárhonnan használható, viszont leginkább a magánzóknak ajánlott. Amikor a saját munkatársaiddal kommunikálnod kell a cégben, netán ügyfeleiddel, a Todoist már komplikált. Emiatt ki is adtak egy másik appot a kommunikációra, ami rendkívül hasonlít az e-mail kommunikációra. Ez pedig a Twist.
Nem szeretnék két applikációt használni egy dologhoz, ezért használom az Asanát. Az Asanában lehetséges feladatokat, projekteket létrehozni, illetve kommunikálni a projekt résztvevőivel projekt-, feladat- és csoportszinten.
Második oldal
A második oldalon csoportosítva, könytvárakba szedve vannak az appok.
Navigációs könyvtár
Navigációs csoportba tartozik minden, ami az autóban vezetés közben szükséges. Wazze, néha használom a Google Maps-et, ha az pontosabb.
Soundcloud, és Podcast szoftver, ami a marketing oktatásban fontos. Mindegyiken más és más dolgok vannak. Amikor hosszabb útra megyek és nem a rádió szól, előkészítem, hogy melyik epizódokat fogom meghallgatni, s útközben újdonságokról tanulok.
Itt van még a parkolás fizetés, a kihagyhatatlan Spotify és az Imenetrendek, ha esetleg nem autóval közlekedek. Az Audible appot is használom hangos könyv olvasására, mert nincs idő mindig olvasni, ezért nagyon jó, hogy van audió változata is és mint a podcastet, meghallgatom útközben.
Céges könyvtár
A következő könyvtár a cégemmel, a Senpai-al kapcsolatos. Itt kaptak helyet a bank, a mobiltársaság appja, dropbox, e-mail marketing rendszer, LinkedIn és egyéb dolgok.
Másik könyvtárban pedig az Adplanky, az amerikai céggel kapcsolatos számlázók, banki szoftverek, online fizetés app, az amerikai telefonszámom, ami egy különleges szoftveren keresztül funkcionál és a magyar telefonszámmal működő telefonon cseng.
Olvasás könyvtár
Különböző hír appok, amiket olvasásra használok: Ibooks, Kindle, Quora stb.
Igazából szisztematikusan csoportosítom azokat a dolgokat, amelyeket nem szeretnék az első képernyőn látni. Látszik, hogy nagyon gyakorlatiasan, könnyen és gyorsan lehet az okostelefont használni arra, hogy gyorsan reagáljunk akár új feladat létrehozására, vagy változtatására. Ott van példaként a WordPress applikáció, amiben frissíteni, változtatni, javítani is lehetőséged van.
A marketing produktivitás egyik leghasznosabb eszköze az okostelefon. Meg kell tanulni gyorsan használni ahhoz, hogy naponta néhányszor gyorsan be tudjál lépni, reagálni és megcsinálni egy olyan dolgot, amire nem kell várni adott esetben órákat, vagy netán egy-két napot, hogy a dolog be legyen fejezve.
Mindenkit bátorítok arra, hogy nézze meg a saját mobiltelefonját és tervezze meg a funkcionális rendszerezést. Így a marketinged és az üzleted biztosan gyorsabb és hatékonyabb lesz.