Mely csatornáid adják a digitális passzokat?
Ugye nem csak a góllövőket jegyzed? Ha a kampányokban csak az értékesítés előtti utolsó kattintásra koncentrálunk, akkor sok, igazán lényeges dolog kerülheti el a figyelmünket. A mérések során gyakran csak a vásárlást jegyezzük. Ne feledkezzünk meg arról, hogy a vevőnk, aki egy adott csatornán keresztül megvásárolta a termékünket, valószínűleg nem csak ezen az egy módon találkozott a termékkel, nem ez az egy, utolsó impulzus játszott csak szerepet a döntésében.
Ha az analitikában figyelemmel követjük az összes digitális csatornát, amely érintett az értékesítésben és nem csak az utolsó kattintásra koncentrálunk, akkor pontosabb képet kapunk a kampányelemeink teljesítményéről.
Lehet, hogy a vevőnk a vásárlás előtt rákeresett a Google-ben a konkrét terméknévre és megvásárolta. Azonban ezt megelőzően talán egy Adwords hirdetésből jutott el a weboldalunkra, majd később a blogunkban találkozott ismét a termékkel…
A kampányaink tervezésekor hiba lenne csak az utolsó „kattintást” figyelembe venni, hiszen a többi kattintás vezette végig az úton a vevőt, míg végül megvásárolta a termékünket.
A Google Analytics „több útvonalas csatornákkal” kapcsolatos jelentései árnyaltabb képet festenek arról, hogy hogyan dolgoznak össze az egyes digitális kampányelemek a végső konverzió érdekében. Ezek segítségével teljes egészében megismerhetjük a folyamatot, illetve annak lépéseit, mely során a vevő eljut az adott konverzióig, vagy a vásárlásig.
Nézzünk néhány hasznos mutatót, mely nagy segítségünkre lesz a későbbiekben, ha használjuk és alkalmazzuk a Google Analytics több útvonalas csatornákhoz kapcsolódó méréseit.
-
Segített konverziók
Megmutatja, hogy az egyes csatornák, hány konverziót kezdeményeztek, segítettek vagy fejeztek be, és megmutatja az egyes eladások és konverziók értékét is.
-
Legjobb konverziós útvonalak
Azokat a konverziós útvonalakt mutatja be, melyeken keresztül a vevők eljutottak a vásárláshoz.
-
Időeltolódás
Megmutatja, hogy hány nap alatt lett ügyfelünk a felhasználóból.
-
Útvonal hossza
Megmutatja, hogy interakciókban kifejezve milyen gyorsan vált ügyfelünkké a felhasználó.
Végül, de nem utolsósorban gondoljunk csak bele, hogy a „konverziós passzok” ismerete milyen mértékben könnyíti meg a dolgunkat, amikor majd a következő kampány költségkeretét kell hatékonyan felhasználnunk.
Ugye, hogy nem lehet élni nélküle? … Vagy legalábbis nem érdemes.