Tartalmak sokszorosítása legálisan?
Tartalomra szükségünk van, mégpedig hatalmas mennyiségben. Meglehetősen nehéz megfelelni ennek a kihívásnak, de néhány egyszerű szempontot figyelembe véve könnyen megsokszorozhatjuk a tartalmainkat. Egy tartalmat ne csak egyszer használjunk fel! Természetesen ez nem azt jelenti, hogy duplikáljuk a tartalmakat, vagy, hogy mások munkáját ellopjuk, átvegyük. Sokkal inkább arról van szó, hogy egy-egy témát járjunk körbe több oldalról, hozzunk létre belőle többféle contentet és közvetítsük minél több csatornán.
Az adaptív tartalmak ne csak azt jelentsék, hogy ugyanazt a tartalmat több platformon vagyunk képesek megjeleníteni. Gondolkodjunk különböző taktikákban, eszközökben, csatornákban; adjunk nagyobb teret és időt egy-egy tartalomnak.
1) Egy témához készíts több contentet!
Egyszerűbb egy tartalmat többféleképen kibontani, mint állandóan új téma után loholni. Ha már elkészítesz egy szakmai cikket, akkor abból könnyen összeállítható egy rövidebb blogbejegyzés, vagy a témától függően akár egy prezentáció, vagy kis többletmunkával egy tanulmány is kikerekedhet belőle… Ne keress új témát, amíg ki nem hoztad az aktuális mondanivalódból a lehető legtöbbet.
2) Egy témát adaptálj minél több csatornára!
Nem tudod pontosan ugyanazt leírni egy blogbejegyésben, mint amit egy Facebook posztban, és egy tweet-ben. Nem csak a terjedelmi korlátok miatt, hanem mert nincs semmi értelme. Egy adott témát más szempontból tart érdekesnek vagy fontosnak az egyik vagy másik csatornán elérhető ügyfeled. Gondolkodj az ő fejével és alakítsd át a mondanivalódat a különféle csatornák felhasználóihoz, ne csupán a csatornákhoz alkalmazkodj.
3)A nagyobb tartalmakat felölelő témákra – melyek összekapcsolják a szolgáltatásodat vagy termékedet a vevőkkel – szánj különös figyelmet!
A Four Season szállodalánc szolgáltatásai köré tartozik például az esküvők lebonyolítása. A szokásos nászutas ajánlatokon kívül külön landing oldal várja a házasodni készülőket, Twitteren és Pinteresten is esküvői inspirációkkal kedvez a szálloda a követőinek, de még egy magazint is összeállítottak a témában.
4) Légy ott minél több platformon!
A felhasználói eszközhasználat is hatalmas változáson megy keresztül. Figyeljünk oda a célcsoportunk szokásaira és tegyük elérhetővé számukra a taralmainkat minden általuk preferált platformon.
A content hatványozásban komoly segítséget jelentenek:
- Pontosan kidolgozott Buyer Personák, melyek utat mutatnak, hogy milyen eszközökben, csatornákban kell gondolkodnunk.
- A megfelelően strukturált tartalom lehetővé teszi, hogy könnyebben feldolgozzuk, átalakítsuk, kiegészítsük a mondandónkat.
- A csapatmunka szerepe felbecsülhetetlen, bár ezt a legnehezebb megvalósítani. Ha a más területeken dolgozók is magukénak érzik a tartalom generálás feladatát, akkor sokkal könnyebb többféle nézőpontból, többféle „nyelven” megszólítani a célcsoportot.
Ha sokszorosítjuk a tartalmainkat a fentiek alapján, akkor nem csak a mennyiség kérdésében haladunk előre, de a sokféle tartalom között könnyebben talál magának kedvére valót a felhasználó, azaz egyben testre szabottabb tartalmakkal is szolgálhatunk.