Milyen landingoldal-készítő megoldások léteznek?
A landing oldal készítése szoftverek használatával a legegyszerűbb. Rengeteg kitűnő megoldás létezik, különböző lehetőségekkel.
Podcast a témában:
Cikk a témában:
Négy csoportból választhatsz a megvalósítást illetően:
1. Saját megoldás
A saját megoldásban akkor érdemes gondolkodni, ha egyedi fejlesztésű a weboldalad és van saját vagy esetleg külsős fejlesztő céged. Nagyon fontos, hogy ezzel a céggel nagyon jó napi kapcsolatban legyél, mert bizony szükség lehet azonnali segítségre, amikor változtatásra, finomításra van szükség.
A tippem az, hogy esetleg keresd ki a neten azokat a landing oldal készítő cégeket, vagy más forrásokat, ahonnan biztonsággal állíthatod, hogy az az adott sablon best practice.
Ha van ilyenből 3-4, akkor ezeket küldd el a fejlesztőnek. Kérd meg, hogy ezt a layout-ot használja, egy ilyen típusú sablont készítsen neked, amit majd a cms-ből el tudsz érni.
Tehát ez egy új oldal létrehozása lesz, nem egy fix oldal, nem egy blogpost, hanem egy landing oldal.
Ebben a kell kitöltened alapadatokat: cím, alcím, képek és egyebek, hogy a dolog működjön.
Az a javaslatom, hogy inkább te keresd ki ezeket a sablonokat és küldd el a fejlesztő cégnek, aki majd beimplementálja a cms-be, hogy ez tökéletesen működjön.
2. Saját sablon
A saját sablon az, amit használhatunk a cms-ben (content management system), vagyis a weboldalad tartalomkezelő részében, ahol az oldalakat, cikkeket és minden más tartalmat szerkesztesz.
3. Bérelt szoftver
Bérelt megoldások is léteznek, leginkább ezeket használják a kis és nagy cégek egyaránt.
Én olyanokat fogok javasolni, amiket már használtam.
Szinte mindegyik kb. 30-60 dollárba kerül, kivéve azok a szoftverek amelyek már nagy cégeknek is szólnak. Ott nagyobb csomagok is vannak, ami már egyértelműen picit drágább, viszont ott sem több a havi bérlés, mint 100-200 dollár.
Instapage
Ez egy olyan megoldás, amit Magyarországon is nagyon sokan használnak. Előnye, hogy nagyon egyszerű, felhasználóbarát és viszonylag olcsó is.
Nagyon gyorsan el tudod vele kezdeni felépíteni a saját landing oldaladat.
Egyre több nagy cégnél látom azt, hogy a marketing manager, aki online marketingre szakosodott, vagy aki ezzel a témával foglalkozik, sok mindent házon belül csinál.
Amennyiben nincs meg az a tudás, ami ehhez kell, vagy időigényes, vagy számtalan más oka lehet, azokat a dolgokat kihelyezi külsősnek.
Így tehát akár nagy cég is használhatja az Instapage-et, nem csak a kicsik. Nekem is van tapasztalatom ilyen nagy cégekkel, de kis cégekkel is természetesen.
A lényeg az, hogy pár percen belül lehet indítani azt a landing oldalt.
Landerapp
A Landerapp egy másik megoldás, ami ugyanolyan egyszerű és relatíve olcsó, mint az Instapage.
Leadpages
A Leadpages egy nagyon népszerű landing oldal készítő megoldás. Rengeteg marketing anyaggal rendelkező szolgáltató az amerikai piacon, ami szintén egy nagyon jó megoldás lehet.
Ezek a szoftverek 10 – 100 sablonnal is rendelkeznek, bármelyiket ajánlom használni.
Unbounce
Nagyon erős A/B tesztelésben, talán emiatt lett a legismertebb és csak később a landing oldalak készítésében.
A „bökkenő” csupán annyi, hogy nagyon erősen dolgoznak nagy cégeknek is, ezért ez az árazásban is látszik.
Gyakorlatilag egy ilyen szoftverbe belépve egy nagyon egyszerű könyvtárt fogsz látni, amiben ott vannak a sablonjaid, vagy a te landing oldalaid.
Ezeket a könyvtárakat te is létrehozhatod és természetesen így jobban el tudod különíteni a dolgokat.
Azért érdemes könyvtárakban gondolkodni, mert ugye egy landing oldal esetében készítünk egy mester oldalt és utána a rengeteg mutációt.
A mutációkat azért kell készíteni, mert ha pl. csak egy adwords kampányt nézünk, ami több reklámcsoporttal rendelkezik. A reklámcsoportokban más kulcsszavak és más reklámszövegek szerepelnek.
Magyarul ahhoz, hogy a quality score az adwords kampányban magas legyen, ahhoz neked igazítanod kell többek között a landing oldalon is a szövegeket, hogy ezeknek a kulcsszavaknak megfeleljen.
Ezért nagyon hasznos számodra, ha a landingoldal-készítő szoftverben könyvtárakban tartod ezeket a dolgokat.
4. Megvásárolt szoftver
A megvásárolt szoftver szintén egy kategória, amit pár 100 dollárért megrendelhetsz.
Általában a wordpresshez mindegyiket pluginként lehet csatolni. Kicsi hátrányként említem meg, hogy ezeknek a landing oldalaknak a frissítése, igazítása késik.
Ha ez csupán egy két napos késés, akkor talán ki lehet bírni, bár ha egy-két napig szét van esve a website, mert ők nem frissítettek, az elég nagy probléma. Vagy ne adj isten egy héten keresztül várni kell a frissítésre, az már hatalmas gond és bevétel kiesés.
Ellenben bérlés esetén ez a probléma nem fordulhat elő, ha összekapcsolod a saját wordpress website-al, mert mintha a bérlést kínáló cégek jobban odafigyelnének a frissítésekre.
A megvásárolandó szoftvereknél mindenképpen érdemes megemlíteni az Optimisepress-t, illetve a Envato sablongyártó vagy közvetítő portálon az Avada sablont, amit lehet wordpresshez is használni.
Az Avada 59 dollárba kerül, az Optimizepress legkisebb csomagja 97, a legnagyobb 297 dollár.
Egyszerűen ki kell választanod azt a sablont, ami tetszik, vagyis a leginkább megfelel annak, amit csinálni szeretnénk, és azonnal el tudod kezdeni szerkeszteni.
Szinte mindegyik cég biztosít demot, amit mindenképpen nézz meg a választás előtt és próbáld ki.
Használd a demot, nézd meg, melyik tetszik, melyiket tudod a legkönnyebben használni és azután azt rendeld meg.
Majd ha egy pár hónapig használod és látod, hogy hosszú távon ez a jó választás, akkor természetesen az olcsóbb megoldás az, ha egész évre előfizeted, mert általában így két hónapot meg tudsz takarítani.