Milyen landingoldal-készítő megoldások léteznek?

A landing oldal készítése szoftverek használatával a legegyszerűbb. Rengeteg kitűnő megoldás létezik, különböző lehetőségekkel.

Podcast a témában:

Cikk a témában:

Négy csoportból választhatsz a megvalósítást illetően:

1. Saját megoldás

A saját megoldásban akkor érdemes gondolkodni, ha egyedi fejlesztésű a weboldalad és van saját vagy esetleg külsős fejlesztő céged. Nagyon fontos, hogy ezzel a céggel nagyon jó napi kapcsolatban legyél, mert bizony szükség lehet azonnali segítségre, amikor változtatásra, finomításra van szükség.

A tippem az, hogy esetleg keresd ki a neten azokat a landing oldal készítő cégeket, vagy más forrásokat, ahonnan biztonsággal állíthatod, hogy az az adott sablon best practice.

Ha van ilyenből 3-4, akkor ezeket küldd el a fejlesztőnek. Kérd meg, hogy ezt a layout-ot használja, egy ilyen típusú sablont készítsen neked, amit majd a cms-ből el tudsz érni.

Tehát ez egy új oldal létrehozása lesz, nem egy fix oldal, nem egy blogpost, hanem egy landing oldal.

Ebben a kell kitöltened alapadatokat: cím, alcím, képek és egyebek, hogy a dolog működjön.

Az a javaslatom, hogy inkább te keresd ki ezeket a sablonokat és küldd el a fejlesztő cégnek, aki majd beimplementálja a cms-be, hogy ez tökéletesen működjön.

2. Saját sablon

A saját sablon az, amit használhatunk a cms-ben (content management system), vagyis a weboldalad  tartalomkezelő részében, ahol az oldalakat, cikkeket és minden más tartalmat szerkesztesz.

3. Bérelt szoftver

Bérelt megoldások is léteznek, leginkább ezeket használják a kis és nagy cégek egyaránt.

Én olyanokat fogok javasolni, amiket már használtam.

Szinte mindegyik kb. 30-60 dollárba kerül, kivéve azok a szoftverek amelyek már nagy cégeknek is szólnak. Ott nagyobb csomagok is vannak, ami már egyértelműen picit drágább, viszont ott sem több a havi bérlés, mint 100-200 dollár.

Instapage

Ez egy olyan megoldás, amit Magyarországon is nagyon sokan használnak. Előnye, hogy nagyon egyszerű, felhasználóbarát és viszonylag olcsó is.

Nagyon gyorsan el tudod vele kezdeni felépíteni a saját landing oldaladat.

instapage

Instapage

Egyre több nagy cégnél látom azt, hogy a marketing manager, aki online marketingre szakosodott, vagy aki ezzel a témával foglalkozik, sok mindent házon belül csinál.

Amennyiben nincs meg az a tudás, ami ehhez kell, vagy időigényes, vagy számtalan más oka lehet, azokat a dolgokat kihelyezi külsősnek.

Így tehát akár nagy cég is használhatja az Instapage-et, nem csak a kicsik. Nekem is van tapasztalatom ilyen nagy cégekkel, de kis cégekkel is természetesen.

A lényeg az, hogy pár percen belül lehet indítani azt a landing oldalt.

Landerapp

A Landerapp egy másik megoldás, ami ugyanolyan egyszerű és relatíve olcsó, mint az Instapage.

landerapp

Landerapp

Leadpages

A Leadpages egy nagyon népszerű landing oldal készítő megoldás. Rengeteg marketing anyaggal rendelkező szolgáltató az amerikai piacon, ami szintén egy nagyon jó megoldás lehet.

Ezek a szoftverek 10 – 100 sablonnal is rendelkeznek, bármelyiket ajánlom használni.

leadpages

Leadpages

Unbounce

Nagyon erős A/B tesztelésben, talán emiatt lett a legismertebb és csak később a landing oldalak készítésében.

A „bökkenő” csupán annyi, hogy nagyon erősen dolgoznak nagy cégeknek is, ezért ez az árazásban is látszik.

unbounce

Unbounce

Gyakorlatilag egy ilyen szoftverbe belépve egy nagyon egyszerű könyvtárt fogsz látni, amiben ott vannak a sablonjaid, vagy a te landing oldalaid.

Ezeket a könyvtárakat te is létrehozhatod és természetesen így jobban el tudod különíteni a dolgokat.

Azért érdemes könyvtárakban gondolkodni, mert ugye egy landing oldal esetében készítünk egy mester oldalt és utána a rengeteg mutációt.

A mutációkat azért kell készíteni, mert ha pl. csak egy adwords kampányt nézünk, ami több reklámcsoporttal rendelkezik. A reklámcsoportokban más kulcsszavak és más reklámszövegek szerepelnek.

Magyarul ahhoz, hogy a quality score az adwords kampányban magas legyen, ahhoz neked igazítanod kell többek között a landing oldalon is a szövegeket, hogy ezeknek a kulcsszavaknak megfeleljen.

Ezért nagyon hasznos számodra, ha a landingoldal-készítő szoftverben könyvtárakban tartod ezeket a dolgokat.

4. Megvásárolt szoftver

A megvásárolt szoftver szintén egy kategória, amit pár 100 dollárért megrendelhetsz.

Általában a wordpresshez mindegyiket pluginként lehet csatolni. Kicsi hátrányként említem meg, hogy ezeknek a landing oldalaknak a frissítése, igazítása késik.

Ha ez csupán egy két napos késés, akkor talán ki lehet bírni, bár ha egy-két napig szét van esve a website, mert ők nem frissítettek, az elég nagy probléma. Vagy ne adj isten egy héten keresztül várni kell a frissítésre, az már hatalmas gond és bevétel kiesés.

Ellenben bérlés esetén ez a probléma nem fordulhat elő, ha összekapcsolod a saját wordpress website-al, mert mintha a bérlést kínáló cégek jobban odafigyelnének a frissítésekre.

A megvásárolandó szoftvereknél mindenképpen érdemes megemlíteni az Optimisepress-t, illetve a Envato sablongyártó vagy közvetítő portálon az Avada sablont, amit lehet wordpresshez is használni.

Az Avada 59 dollárba kerül, az Optimizepress legkisebb csomagja 97, a legnagyobb 297 dollár.

avada

Avada

optimisepress

Optimizepress

Egyszerűen ki kell választanod azt a sablont, ami tetszik, vagyis a leginkább megfelel annak, amit csinálni szeretnénk, és azonnal el tudod kezdeni szerkeszteni.

Szinte mindegyik cég biztosít demot, amit mindenképpen nézz meg a választás előtt és próbáld ki.

Használd a demot, nézd meg, melyik tetszik, melyiket tudod a legkönnyebben használni és azután azt rendeld meg.

Majd ha egy pár hónapig használod és látod, hogy hosszú távon ez a jó választás, akkor természetesen az olcsóbb megoldás az, ha egész évre előfizeted, mert általában így két hónapot meg tudsz takarítani.

Hozzászólás