Szeretnél több leadet? Akkor kerüld ezt a 10 landing oldal hibát (2.rész)
A múlt heti írásban a landing oldalak hatékonyságával foglalkoztunk, melyeket a marketingesek és reklámügynökségeik leginkább branding oldalról tökéletesítenek. De milyen hatékonyságról beszélünk, ha nem a brandingről szól? – folytatódik cikkünk második része.
Az első részt itt olvashatod: Szeretnél több leadet? Akkor kerüld ezt a 10 landing oldal hibát (1.rész)
6) A lead-jeid nincsenek átirányítva a form kitöltése után – Ha a landing oldalon kitöltik a formot, annak érdekében, hogy a letölthető dokumentumhoz hozzáférjenek, vagy más előnyt élvezzenek, a “Letöltés” gombra kattintva a látogatók elég gyakran találkoznak ugyan azzal a tartalommal, ami előbb is ott volt, mielőtt kitöltötték volna a formot. Rosszabbik eset az, ha a látogatót átirányítjuk a nyitóoldalra.
Ilyenkor a látogató reális elvárása az, hogy kapjon egy “Köszönő oldalt”, amin minden szükséges információ szerepelni fog, mint pl. letöltési link, további információk, vagy üzenet, hogy e-mailben is meg fogja kapni a linket stb.
7) “Letöltés” a letöltés? – Sok landing oldal látogató nem feltétlenül töltött ki online formot és nem tudja, hogy ha kitölti és rákattint a “Letöltés” gombra, mi fog valójában történni.
Egyértelműen kell kommunikálnunk a gombon lévő szöveggel. Pl. ha e-book letöltésről van szó, akkor azt kell írnunk a gombra, hogy “eBook letöltése”, ha pedig meg tudunk tekinteni egy videót, akkor a gombon ne legyen “Letöltés” kiírás, hanem a “Videó megtekintése” szerepeljen.
8) Szöveg, szöveg, szöveg – Sok olyan landing oldalt látni, ami mérnöki pontossággal csak szövegeket tartalmaz. Figyelem! Szöveg mellett szükség van más vizuális és audió eszközökre, hogy a landing oldal látogatók jobban megértsék a mondanivalónkat, vagy megtanulják azt, amire edukálni szeretnénk őket.
9) Haszontalan képek – “1 kép felér 1.000 szóval” de, mi van akkor ha a kép rossz story-t mesél el a landing oldal látogatónak?
Az előbbi problémánál maradva, az sem megoldás ha a landingen szerepelnek képek, de semmilyen kontextusban nincsenek a szöveggel, azaz a mondanivalónkkal. A képeknek hatalma van ezért óvatosan kell bánni velük. Azzal sem kell megelégednünk, hogy jó képet választottuk – le kell tesztelni, hogy több jó kép közül, melyiket tartja jónak a célcsoportunk, aki a landingre megérkezik, majd a legjobb eredményeket elérőt meg kell tartani, a rosszabbat pedig leszedni.
10) Főmenü a landingen – Egyszer s mindenkorra tisztázzunk valamit; akár fizetős, akár ingyenes a kampányunk, amivel látogatókat a landing oldalra hoztuk, azt szeretnénk elérni, hogy a látogatók tegyenek valamit odaérve, nem!? Akkor miért van szükség menüpontok megtartására a landing oldalon, amikor tudjuk, hogy van esély, hogy a látogató elnavigáljon onnan? Saját hibánkból elvezetjük őket a landing-ről, ha megtartjuk a menüpontokat.
Szóval, ha a cél konverzió, minden szükséges lépést meg kell tenni annak érdekében, hogy a konverzió erősödjön, azaz le kell szedni a menüpontokat. Az alábbi linkek maradhatnak:
- logó alálinkelve a nyitóoldalra
- láblécben a kapcsolat link
- láblécben az adatvédelem
- láblécben esetleg a GYIK
Ebben a 2 cikkben a 10 leggyakoribb landing oldal hibát soroltuk fel és megoldási javaslatokat ajánlottunk rá. Iratkozz fel a hírlevelünkre és találkozni fogsz további landing oldal és globális inbound marketing tippekkel!