Marketing automatizáció a gyakorlatban
Az utóbbi időben egyre több ügyfelemtől hallom, hogy nincs szüksége komplex marketing automatizációs rendszerre. Elsősorban azért, mert a rendszer egy-két elemét már saját fejlesztésben elkészítették és nem akarják lecserélni, másodsorban azért, mert nagyobb szabadságot szeretne az eszközök választásában, harmadsorban pedig azért, mert egyszerűen nem akar annyit költeni, mint amennyibe egy komplex rendszer kerül.
Tény, hogy legtöbbször akkor merül fel az igény az automatizálásra, amikor még nincs akkora bevétel, ami indokolná egy ilyen komoly beruházást. Sok szakértő szerint persze épp azért kell már ilyenkor beruházni, hogy aztán megjöjjön az a nagy bevétel, de valljuk be, hogy azért a legtöbb cégvezető nem így gondolkodik. És talán ez így is van rendjén. Először szeretné látni az eredményt, majd ha azzal elégedett, akkor hajlandó több pénzt fordítani egy komplexebb rendszerre.
Ráadásul sok cég, akár mikro-vállalkozások vagy induló startupok is szeretnének néhány folyamatot automatizálni, anélkül, hogy előre elköltenék a következő kétévi büdzsét.
Így hát bármennyire is vonzónak tűnik az az ígéret, hogy egy komplex rendszer megvásárlásával kiiktathatjuk az egyes eszközöket, és többé nincs gondunk az egyes részekre, mintha inkább más irányba fordulnának az igények. Lehet, hogy egy nagyvállalatnak továbbra is megéri a komplex rendszer megvétele (bár ott is gyakran tapasztalhatók problémák, elsősorban a rendszer bonyolultságát illetően), a közepesek és a kisebben egyre inkább a különálló alkalmazások, eszközök összekapcsolása mellett teszik le a voksukat.
Szinte naponta jönnek ki újabb és újabb alkalmazások, eszközök, melyekkel növelhetjük a marketingünk hatékonyságát. Ráadásul ezek az eszközök gyakran ingyenesek, vagy alacsony árfekvésűek egy bizonyos volumen eléréséig, azaz a kezdők is bekapcsolódhatnak már az elején.
Itt a blogon is olvashattál már korábban ilyen eszközökről és a jövőben is bemutatjuk majd a kedvenceinket. Addig is nézz bele ebbe a gyűjteménybe, amely 30 olyan eszközt mutat be, mely hatékonyabbá varázsolhatja a marketingedet.