4 kihagyhatatlan lépés az ügyfélszerzésben
Ahogy a sales és a marketing egyik vállalaton belül sem tud együttműködni, úgy a CRM kampányok marketing támogatása is ritka, mint a fehér holló.
Ha a vállalat szeretne erősíteni az értékesítési osztály hatékonyságán és netán használ valamilyen CRM megoldást, akkor itt az ideje a marketingeseknek (esetleg digitális marketingeseknek) besegíteni a sales folyamatokba B2B online marketing kampányokkal.
A marketingesek nagy kihívása a “CRM-marketing” know-how elsajátítása, amit a felsőoktatásban nem tanítanak és a felnőttképzések is ritkák (olvass – leginkább termék promók).
Az egyik cél az ilyen tudás elsajátításával a hatékony lead generation, azaz az értékesítés előkészítése lenne, aminek a folyamatait lent vázolom
A lead generálás kampány részei:
- Csali/ajánlat – ez az, amire a poteniális célcsoport fog ráharapni, akarom mondani reagálni. A “reagálás” azt jelenti, hogy a csali/ajánlatban leírtak számára nagyon fontosak, ezért meg fogja tenni amit tőle kérünk.
- Call to action – avagy felhívás a cselekvésre, az “utasítás”, ami egyértelműen elmagyarázza az olvasónak, mit kell tennie (“Töltse le”, “Töltse ki”, “Iratkozzon fel” stb).
- Landing oldal – az a felület, ahová el kell irányítani a látogatót a kattintás után és a felkínált csalit tálalni. A landing oldalnak (valaki kampány oldalnak hívja) vannak szabályai, melyek az eddigi gyakorlatok alapján a legoptimálisabbnak és leghatékonyabbnak bizonyultak.
- Form – a landing oldal kihagyhatatlan része, hisz személyes információk elkérésével tudjuk meg azt, hogy pl. a 100 látogató közt kik voltak azok, akiket érdekelt is az a téma, amivel találkoztak. Ha nincs form, amivel az adatokat gyűjteni tudjuk, hanem a csalit “simán” letöltésre biztosítjuk, akkor felejtsük el, hogy a sales-nek bárhogyan is tudnánk segíteni.
Ez a 4 lépés alap ahhoz, hogy lead-eket (érdeklődőket) tudjunk az értékesítés érdekében toborozni.
Összegezve: legyen jó csali ajánlatod, egyértelműen hívd fel az olvasó figyelmét, hogy rá kell kattintania a gombra, ami egy landing oldalra visz, ahol form segítségével megszerzed az érdeklődő adatait.