Marketingesként mekkora hatással vagy a céged értékesítési bevételére?
10 marketingesből csak 1 képes hatékony lead generálási kampányt futtatni (saját bevallásuk szerint).
Korábban a kampányok középpontjában a technika, illetve az eszköz állt, egyoldalú kommunikációval párosítva. A digitális térben azonban akkor lehetünk sikeresek, ha a fókuszt az emberre irányítjuk és interakcióba lépünk.
Ez itt a digitális tér, ez nem tévé. Itt a jelenlét már édeskevés. Ide jól megtervezett és menedzselt folyamat szükséges, amelynek során az idegenből vásárló lesz.
1) Offer / Ajánlat
A célcsoport számára magas értékkel és relevanciával bíró tartalom, ami lehet többek között e-book, white paper, konzultációs lehetőség, webinárium, termékdemo stb.
- Félünk, hogy lemaradunk, hát limitáld a lehetőséget! (Csak az első 50 jelentkező veheti igénybe; csak ma éjfélig érhető el stb.)
- Félünk, hogy kimaradunk, hát mutasd meg, hogy már milyen sokan letöltötték, regisztráltak stb.!
- Használd a Newsjacking-et!
- Kreálj ellenállhatatlan címet, nevet!
- Igazítsd az ajánlatodat a különböző vásárlási ciklusokhoz!
- Kerüld a céges halandzsát!
- Használj különböző eszközöket! (Van élet az e-book után.)
- Mindenekfelett legyen zseniális a tartalommarketinged!
2) Call To Action / Cselekvésre való felhívás
A CTA olyan szöveg, kép, vagy gomb, amin keresztül elvezetjük a usert egy adott linkre, például a landing oldalunkra, ahol letöltheti, igénybe veheti az ajánlatunkat.
- Legyen azonnal észrevehető! Tedd a hajtás fölé (is)!
- Fogalmazz minden kétséget kizáróan! (Ha az ajánlat egy ingyenes webinárium, akkor a „regisztrálj” szövegnél jobban konvertál a „regisztrálj az ingyenes webináriumra x céghez” felszólítás.)
- Tűnjön ki a többi elem közül!
- Használd, ahol csak lehet!
3) Landing Page
Ide vezetjük az ajánlatunkkal az érdeklődőt, így itt csakis a releváns információkat találja, illetve hozzáfér a felajánlott tartalomhoz.
- Használd a hatékony landing page elemeket! (Tudom, ez olyan „nesze semmi, fogd meg jól” tanács, de a témával könyveket lehetne megtölteni, sőt már meg is töltöttek.)
- Vedd le a fő navigációt az oldalról! (Ne menjen a user sehova!)
- A Headline arról szóljon, mint a CTA, ami idehozta!
- A kevesebb több!
- Hangsúlyozd az oldalon az ajánlatod előnyeit!
- Ösztönözd a megosztást!
- Több landing page, több leadhez vezet! (Több tartalom, több ajánlat, több landing page, több lehetőség.)
4) Form
A Form segítségével kérjük be a user adatait, vagyis ezáltal kezdjük el a profil építését.
- Egyszerre csak kevés (nagyon kevés) adatot kérj be!
- Ne azt írd a Form végén a gombra, hogy „küldés”!
- Bánj diszkréten az adatokkal és erről biztosítsd a usert!
- Használj intelligens Form-ot!
A lead generálás meglehetősen összetett és szerteágazó terület, nem véletlen, hogy 10 marketingesből csupán 1 tudhat a magáénak sikeres kampányokat.